پرونده تشکیل دولت جدید لبنان همچنان بدون پیشرفت باقی مانده است

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، روزنامه لبنانی البناء مطلبی را در خصوص فرایند تشکیل دولت جدید این کشور به ریاست سعد الحریری نخست وزیر مکلف، منتشر کرد.

پرونده تشکیل دولت جدید لبنان همچنان بدون پیشرفت باقی مانده است

بر اساس این گزارش، روزنامه البناء در مطلب خود آورده است: واقعیت آن است که تا به امروز هیچ پیشرفتی در جهت پفراینده تشکیل دولت جدید لبنان حاصل نشده است و می توان گفت که این پفراینده در حال حاضر متوقف شده است.

این روزنامه لبنانی همچنین تأکید کرده است: مدتی است که دیدارها میان طرف های مختلف در پفراینده تشکیل دولت جدید لبنان متوقف شده است و مقامات بیروت اخیراً رایزنیِ محسوسی در خصوص این پفراینده با یکدیگر نداشته اند.

البناء در مطلب خود همچنین عنوان کرده است: عدم دیدار مقامات لبنانی با یکدیگر و متوقف شدن رایزنی های آنها نشان از آن دارد که پفراینده تشکیل کابینه جدید به ریاست سعد الحریری شرایط خوبی ندارد.

روزنامه مذکور همچنین خاطرنشان کرده است: با توجه به متوقف شدن دیدارها و رایزنی های سران لبنانی در خصوص تشکیل دولت جدید، اکنون همگان چشم به گام ها و اقدامات بعدی نخست وزیر سعد الحریری دوخته اند تا ببینند او قرار است چه کاری انجام دهد.

پیش از این، دفتر ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه ای از اقدامات سعد الحریری، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور، انتقاد کرد. در این بیانیه اعلام شد متأسفانه الحریری همچنان بر تک روی در فرایند تشکیل کابینه اصرار دارد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان همچنین در بیانیه خود تأکید کرد: الحریری قصد ندارد در فرایند تشکیل کابینه ملاحظات رئیس جمهور را در نظر بگیرد. در نظر دریافت این ملاحظات در واقع نمایانگر وجود شراکت در تشکیل کابینه خواهد بود.

در همین حال، نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز پیشتر تأکید کرده بود: کابینه جدید لبنان باید بر اساس مشورت ها و رایزنی ها میان رئیس جمهور و نخست وزیر کشور صورت پذیرد. دو طرف باید در این زمینه با یکدیگر رایزنی کنند تا به یک توافق دست یابند.

بری در ادامه یادآور شد: این حق رئیس جمهور است که در خصوص تمامی اسامی پیشنهادی برای وزارتخانه ها اظهار نظر کند. طبق قانون نیز، این نخست وزیر مکلف است که باید در نهایت ترکیب کابینه را تعیین و به مجلس معرفی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1527

به "پرونده تشکیل دولت جدید لبنان همچنان بدون پیشرفت باقی مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده تشکیل دولت جدید لبنان همچنان بدون پیشرفت باقی مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید