پروشنکو خاتمه حکومت نظامی در اوکراین را اعلام نمود

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین امروز چهارشنبه اعلام نمود: درخواستی برای تمدید حکومت نظامی در برخی از مناطق را مطرح نخواهم کرد.

پروشنکو خاتمه حکومت نظامی در اوکراین را اعلام نمود

رئیس جمهوری اوکراین در سخنانی در دیدار با شورای امنیت ملی این کشور در این خصوص گفت: هم اکنون ساعت 14 به وقت اوکراین اعلام می کنم که حکومت نظامی انتها رسیده است. این امر تصمیم اصولی من و بر اساس تحلیل اوضاع جاری امنیتی در کشور بوده و علیرغم عدم تغییر آشکار در اوضاع در تحولات مرتبط با اوکراین اعلام می شود.

پترو پروشنکو با تأکید بر عدم تأثیرگذاری وضع حکومت نظامی بر انتخابات ریاست جمهوری 31 مارس 2019 در این کشور اضافه نمود: تضمین می کنیم که انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ مقرر به انجام خواهد رسید. من در این خصوص تأکید می کنم و مسئله ای را نیز در این مسیر نمی بینم.

این در حالیست که 6 آذر ماه امسال (27 نوامبر) پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین بیان کرد که حکومت نظامی از ساعت 9 صبح فردا چهارشنبه 28 ماه نوامبر به اجرا گذاشته خواهد شد.

در بیانیه صادره از سوی رئیس جمهوری اوکراین در این خصوص آمده بود: بر اساس تایید شورای امنیت ملی اوکراین دستور شروع حکومت نظامی در سراسر کشور را شروع می کنم.

گفتنی است، طبق قانون اوکراین برگزاری انتخابات در زمان حکومت نظامی، ممنوع است.

گفتنی است، جنگنده های روسیه چندی پیش به کشتی های اوکراینی در نزدیکی تنگه کرچ در دریای آزوف به دلیل ورود غیرقانونی به آبهای روسیه هشدار داده و تعدادی از خدمه 3 کشتی متعلق به نیروی دریایی اوکراین را بازداشت نموده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 120

به "پروشنکو خاتمه حکومت نظامی در اوکراین را اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروشنکو خاتمه حکومت نظامی در اوکراین را اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید