پدر بهیاری که بخاطر سلامتی خانواده اش در ماشین می خوابید

به گزارش مجله پارمیسفان، بیماری کرونا شرایط زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده است و در این میان کادر درمان سختی های مضاعفی را متحمل می شوند و بیش از سایرین در معرض آسیب واقع شده اند.

پدر بهیاری که بخاطر سلامتی خانواده اش در ماشین می خوابید

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی، فرزانه فراهانی- روز پدر بزرگداشت همه مردان باغیرتی است که از مولا علی علیه السلام الگو گرفته و منش و روش او را در پیش می گیرند.

بخشندگی و سخاوت پدران و خوش قلبی آن ها اتفاقی نیست و ریشه در تأسی از مردی دارد که روایت مهربانی و محبت او در میان پیروان همه ادیان الهی زبانزد است.

امیرالمومنین علیه السلام امام مهربانی بود که هر جا گرد یتیمی بر سر کودکی می نشست زودتر از هر کس دیگری محبت پدرانه خود را بی دریغ نثار او می کرد و یتیم نوازی پدران ایرانی و دست محبتی که بر سر یتیمان می کشند در ادامه راه این امام مهربان است.

برخی از پدران شغل متفاوت و حساسی دارند که شاید به دلیل اشتغال به آن تا روزها نتوانند فرزندان خود را دیدار کنند و از دیدن عزیزان خود تا مدتها محروم باشند.

پدرانی که در سمت بهیار و پرستار در حال فعالیت هستند از جمله کسانی به شمار می فرایند که به ویژه در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا کمتر فرصت دیدار خانواده خود را پیدا می کنند.

تلخ و شیرین کار در بخش کرونا!

مرتضی پناهی جزو پرسنل بخش کرونای بیمارستان بقیه الله است که ماجرای جالب و قابل تأملی را در دوران کاری خود به ویژه از شیوع کوید19 در کشور از سرگذرانده است.

این بهیار که پدر دو فرزند دختر و پدر است، در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، به بازخوانی روایت روزهای تلخ و شیرین فعالیتش در بخش کرونا پرداخته است.

پناهی گفت: با شیوع بیماری کرونا در ایران، از تولد دخترم که فرزند دوم من است تنها یک ماه سپری می شد و پسرم هم در سن 9 سالگی به سر می برد.

وی اضافه نمود: از همان ابتدا با دیدن شرایط سخت بیماران و شرایط سخت همکارانم در بخش کرونا، به طور مستقیم در بخش بیماران کرونایی کارم را با جدیت بیشتری نسبت به قبل ادامه دادم.

پدرم مشوق من در ادامه شغل بهیاری است

این بهیار شرح داد: پسر کوچکم به سرخک مبتلا شده بود و علاوه بر نگرانی از بیماری او، به دلیل فعالیتم در بخش کرونا، نگران انتقال کرونا از طریق خودم به فرزندم بودم.

پناهی اضافه نمود: تصمیم گرفتم برای اینکه خیال خودم راحت باشد، مدتی را با هر سختی و مرارتی که بود شبها را به خانه نمی رفتم و در ماشین روی صندلی می خوابیدم تا مبادا فرزندم به کرونا مبتلا نشود.

وی تاکید کرد: پدر و مادر و همسرم در ادامه این شغل همواره مشوق من بودند و در شرایط شیوع بیماری کرونا هم با وجود همه دل نگرانی ها و دلواپسی ها با شغل من مسئله ای ندارند و مشوق من در خدمت به بیماران کرونایی هستند.

سلامتی، بهترین هدیه به همه پدرها!

این بهیار فوق اضافه نمود: بهترین هدیه به یک پدر سلامتی است و امیدوارم با تلاش همه مردم این هدیه ارزشمند برای پدران ماندگار باشد و مردم رعایت پروتوکل ها را فراموش نکنند.

وی در ادامه گفت: در دوران خدمتم در بخش کرونا جدای از وظایفی که به عنوان یکی از پرسنل درمان بر عهده ام بود رابطه خوبی با بیماران بستری شده داشتم و زمانی که بر بالین آن ها حاضر می شوم همه سعی ام بر این است که بتوانم در تسریع فرایند بهبودی آن ها موثر باشم.

این بهیار اضافه نمود: دیدن حال وخیم بیماران و اینکه اغلب آن ها به سختی نفس می کشند، برایم خیلی ناراحت کننده بود و تنها راه حل را در انتقال انرژی خوب به آن ها می دانم.

ضرورت ادای حق و حقوق پرسنل درمان در بخش کرونا

روزگار سخت پرسنل و کادر درمان در شرایط شیوع بیماری کرونا با سختی های مضاعفی همراه است که برای پدران و مادران شاغل در این مشاغل، حساسیت دو چندان دارد.

بسیاری از حق و حقوق کادر درمان با وجود مضاعف شدن سختی کار هنوز به درستی پرداخت نمی شود و از طرفی وجود خلأ قانونی موجود در این حوزه راه حمایت از این افراد را با مسائل بیشماری روبرو کرده است.

پدر و مادران شاغل در بخش کرونا کمتر فرصت دیدار با فرزندان و خانواده خود را دارند و با این وجود از جان و دل بر بالین بیماران حاضر می شوند و فرصت مهرورزی را از آن ها که دور از خانه و خانواده هستند دریغ نمی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1533

به "پدر بهیاری که بخاطر سلامتی خانواده اش در ماشین می خوابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدر بهیاری که بخاطر سلامتی خانواده اش در ماشین می خوابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید