هشدار ارتش لیبی نسبت به حضور ترکیه در خاک این کشور

به گزارش مجله پارمیسفان، دو روز بعد از اظهارات خلیفه حفتر که ترکیه را به جنگ تهدید کرد ،یک مقام در ستاد مرکزی ارتش ملی لیبی گفت : ادامه حضور ترکیه در سرزمین مان را نمی پذیریم .

هشدار ارتش لیبی نسبت به حضور ترکیه در خاک این کشور

تارنمای پایگاه خبری کویتی لایو هوب (live hub) ، المحجوب مدیر واحد ارشاد و راهنمایی در ستاد مرکزی ارتش ملی لیبی با استعمار گر خواندن ترکیه ، اضافه نمود: سفر خلوصی أکار وزیر دفاع ترکیه به لیبی حامل این پیام است که آنکارا در مرحله آینده در کنار دولت وفاق ملی و جنبش اخوان المسلمین واقع شده است.

وی در یک گفت وگوی مطبوعاتی توضیح داد: این سفر در واقع در واکنش به اظهارات قدرتمند خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی خطاب به ترکیه است که طی آن از آنکارا خواست تا از میان دو گزینه جنگ و یا خارج شدن از کشورش یکی را برگزیند.

المحجوب گفت: ارتش با ادامه استعمار ترکیه در لیبی موافق نیست و هم اکنون نیروهای ارتش در حال آماده شدن هستند تا علیه هر گونه حمله احتمالی علیه منطقه نفت خیز هلالی شکل واکنش نشان دهند . به ویژه با توجه به اینکه ترکیه در حال اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به خطوط درگیری در منطقه سرت الجفره و افزایش سلطه خود بر منطقه غربی است که به یک موضوع غیرقابل تحمل تبدیل شده است.

این مقام نظامی لیبیایی همچنین ابراز داشت: البته علیرغم شرایط پر تنش موجود ارتش همچنان خود را پایبند به آتش بس و محترم شمردن توافقنامه های کمیته نظامی می داند که می بایست بیش از پیش فعال تر شوند آن هم علیرغم اینکه آنکارا به شدت تمامی تفاهم نامه ها را نقض کرده و مذاکرات را برهم زده و در برابر هر گونه تلاش برای نزدیک شدن دو طرف درگیر در لیبی به یکدیگر کارشکنی می کند و نهادهای بین المللی نیز در برابر اقدامات ترکیه سکوت عجیبی در پیش گرفته اند.

شایان ذکر است خلوصی أکار وزیر دفاع ترکیه دیروز (شنبه) به همراه افسران بلندپایه ترک به طور غیرمنتظره به طرابلس پایتخت لیبی سفر کرد و طی آن با شماری از مقامات دولت وفاق ملی و خالد المشری رئیس شورای عالی دولت دیدار و گفت وگو کرد و از یگان های ترکیه مستقر در پایگاه های نظامی غرب لیبی بازدید به عمل آورد .

برخی جریان های لیبی از سفر أکار به عنوان سفر جنگی نام بردند که دخالت ترکیه در لیبی را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

حفتر دو روز قبل از سفر أکار به طرابلس طی اظهاراتی ترکیه را تهدید کرد و از آنکارا خواست تا از میان دو گزینه عقب نشینی و خروج از لیبی و یا جنگ یکی را برگزیند . این در حالی است که مجلس ترکیه چند روز پیش ماموریت نیروهای ترکیه در لیبی را به مدت 18 ماه تمدید کرد و همزمان با آن دولت وفاق ملی در امتداد خطوط جبهه نبرد در منطقه سرت - الجفره به تقویت نیروهای نظامی خویش اقدام کرد.

ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی هم اکنون بر سر حاکمیت بر این کشور با دولت وفاق ملی به نخست وزیری فائز السراج در طرابلس که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده در نبرد بسر می برد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1432

به "هشدار ارتش لیبی نسبت به حضور ترکیه در خاک این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ارتش لیبی نسبت به حضور ترکیه در خاک این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید