هر آنچه باید درباره Oxygen OS 11 بدانید

به گزارش مجله پارمیسفان، برای چندین سال، سیستم عامل Oxygen OS عنصری مهم در سبد محصولات کمپانی وان پلاس به حساب آمده است. اگرچه سخت افزارهای این کمپانی معمولا عملکردی عالی از خود به نمایش می گذارند، نرم افزار است که باعث می گردد هواداران حاضر به خرید موبایلی دیگر نباشند. در سال 2020 میلادی برای اولین بار Oxygen OS 11 را مشاهده کردیم که آخرین ورژن از این سیستم عامل مبتنی بر اندروید به حساب می آید.

هر آنچه باید درباره Oxygen OS 11 بدانید

با OXygen OS 11 وان پلاس بعضی از عظیم ترین تغییراتی که تا به امروز در نرم افزارش مشاهده شده را به وجود آورد. بنابراین احتمالا کنجکاو باشید بدانید که بعد از دریافت این به روزرسانی، موبایل های وان پلاس چه تفاوت هایی نسبت به قبل می یابند. در این مقاله به مرور تمام قابلیت ها و جزییات جدید Oxygen OS 11 می پردازیم که باید از آن ها باخبر باشید.

رابط کاربری جدید Oxygen OS 11

چه خوب و چه بد، Oxygen OS 11 مسیری بسیار متفاوت نسبت به طراحی پیشین این سیستم عامل در پیش گرفته است. نرم افزار جدید حالا بیشتر از اینکه شبیه اندروید خالص باشد، شبیه پوسته One UI سامسونگ از آب درآمده است. در سراسر سیستم عامل نیز شاهد جزییات بیشتری در طراحی نسبت سال های پیش هستیم. یکی از اجزای برجسته رابط کاربری به روزرسانی شده، فونت OnePlus Sans است که به گفته خود کمپانی، باعث خوانایی بیشتر متون می گردد.

خبر خوب اینست که وان پلاس جنبه های دیگر رابط کاربری را نیز بازطراحی نموده تا استفاده از موبایل با یک دست آسان تر گردد. این طراحی های جدید در سراسر سیستم عامل به چشم می خورند، اما بیش از هر چیز در منوی تنظیمات به چشم می آیند. در این منو شاهد فضای بیشتری میان هر آیتم در منو خواهید بود. در یک بلاگ پست تازه که جزییات مربوط به تغییرات را مطرح می نماید، وان پلاس می گوید از اطلاعات مربوط به تست های کاربران همانند یک نقشه راه برای یافتن سایز ایده آل میان المان های مختلف Oxygen OS 11 استفاده نموده است.

در تغییراتی اندک کوچک تر نیز متوجه خواهید شد که تیم طراحی کمپانی محل قرارگیری دکمه های ناوبری و دیگر المان های رابط کاربری را اندکی جابه جا نموده است.

نمایشگر همواره روشن

وان پلاس بالاخره قابلیت نمایشگر همواره روشن را به موبایل های خود آورده است. به عنوان برجسته ترین قابلیت موجود در Oxygen OS 11 برای بسیاری از کاربران، این چیزیست که هواداران برای سالیان طولانی منتظرش بوده اند. حالا که این قابلیت از راه رسیده، جالب است بدانید که وان پلاس توانسته کاری اندک متفاوت از آنچه پیشتر مشاهده شده با این قابلیت انجام دهد.

در حال حاضر که این مقاله نوشته می گردد بیشتر کاربران موبایل های هوشمند درکی خوب از چگونگی کارکرد نمایشگر همواره روشن دارند. به لطف این ویژگی ، می توانید چیزهایی مانند زمان و نوتیفیکیشن ها را بدون احتیاج به روشن کردن نمایشگر مشاهده کنید. یکی از پوسته های Oxygen 11 OS برای نمایشگر همواره روشن که Time نام دارد، پا را اندکی فراتر از طراحی همیشگی گذاشته و به شما اجازه می دهد ببینید که در طول روز چند بار قفل موبایل خود را باز نموده اید و آن را به شکل یک تایم لاین با بریدگی هایی در هر زمان که نمایشگر روشن شده به نمایش می گذارد.

اگر نمی خواهید موبایل تان به شما یادآوری کند که چند بار در طور روز به سراغش رفته اید، می توانید در عوض پوسته های ساعت آنالوگ یا ساعت دیجیتال را برای نمایشگر همواره روشن انتخاب کنید. حتی اگر این ها نیز به مذاق تان خوش نمی آیند -یا می خواهید به بیشترین عمر باتری ممکن دسترسی داشته باشید- می توانید به استفاده از قابلیت Ambient Display وان پلاس ادامه دهید.

حالت تاریک بهبودیافته

Oxygen OS 11 چند تغییر کوچک در حالت تاریک وان پلاس که پیشتر در دسترس قرار گرفته بود به وجود می آورد. برای اینکه المان های مختلف رابط کاربری بهتر از قبل در حالت تاریک قابل تمیز از یکدیگر باشند، وان پلاس به سراغ تغییر رنگ بندی ها رفته و از سایه روشن های بیشتری در رنگ خاکستری استفاده نموده است.

از سوی دیگر حالا شاهد پشتیبانی از قابلیت زمان بندی حالت تاریک هستیم. این یعنی کاربران می توانند با معین ساعات تعیینی از روز، حالت تاریک را به صورت اتوماتیک فعال و غیر فعال نمایند. علاوه بر این ها می توانید حالت تاریک را از منوی Quick Settings به شکلی سریع فعال کنید و این منو نیز با پایین کشیدن نوار نوتیفیکیشن ها در دسترس قرار می گیرد.

اپلیکیشن های به روزرسانی شده

یک رابط کاربری جدید بدون اپلیکیشن های بازطراحی شده کامل نخواهد بود و به همین خاطر، وان پلاس بیشتر نرم افزار فرست پارتی خود را نیز با قابلیت های تازه به روزرسانی نموده است. برای مثال اپلیکیشن پیش فرض Gallery حالا شامل قابلیت جدیدی است که می تواند به صورت اتوماتیک استوری های هفتگی از تصاویر و ویدیوهایی که در هفت روز اخیر ثبت نموده اید بسازد.

در این بین، قابلیت Zen Mode شامل سه تم جدید و قابلیت گروه سازی می گردد. بنابراین می توانید با دوستان خود وارد Zen Mode شوید که قابلیتی جالب برای این اپلیکیشن محبوب است. اپلیکیشن آب وهوا هم از چشم وان پلاس دور نمانده است. رابط کاربری جدید اپلیکیشن تمرکز بیشتری بر شرایط آب وهوای روز کنونی دارد و اطلاعاتی بسیار کامل ارائه می نماید.

اندروید 11

Oxygen OS 11 بر مبنای اندروید 11 ساخته شده است. این یعنی تمام بهبودهایی که در آخرین ورژن از سیستم عامل موبایل گوگل یافت می شوند را در Oxygen OS 11 نیز شاهد خواهید بود. تغییرات در اندروید 11 کم نیستند و برای آشنایی با آن ها پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله 11 ویژگی جدید اندروید 11 بپردازید.

تاریخ عرضه

Oxygen OS 11 همین حالا برای شماری از موبایل های وان پلاس در دسترس قرار گرفته است. وان پلاس 8T نخستین موبایلی بود که به صورت پیش فرض همراه با این سیستم عامل به دست خریداران رسید. در همان برهه نیز شاهد عرضه خانواده وان پلاس 8 -شامل وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو- بودیم که ورژنی باثبات از سیستم عامل را در خود جای داده اند.

با این حال تاریخ عرضه این سیستم عامل برای موبایل های وان پلاس نورد یا خانواده وان پلاس 7 و 7T تعیین نیست.

موبایل های دریافت نماینده Oxygen OS 11

وان پلاس در ماه ژانویه سال جاری از موبایل هایی که ورژن باثبات Oxygen OS 11 را دریافت می نمایند پرده برداشت. بنابر اطلاعات منتشر شده، می توان منتظر دریافت آپدیت روی گستره وسیعی از موبایل های کمپانی بود و برهه عرضه سیستم عامل روی هر موبایل نیز حداقل به شکل حدودی تعیین شده است.

  • وان پلاس 8T - دریافت کرد
  • وان پلاس 8 و 8 پرو - دریافت کردند
  • وان پلاس نورد - اکنون در فاز بتا
  • وان پلاس نورد N10 و N100 - نیمه نخست 2021
  • وان پلاس 7T و 7T پرو - اکنون در فاز بتا
  • وان پلاس 7 و 7 پرو - اکنون در فاز بتا
  • وان پلاس 6 و 6T - سال 2021

با این اوصاف، می توان به طور قطع گفت که روی موبایل های وان پلاس 5 و 5T خبری از Oxygen OS 11 نخواهد بود. وان پلاس هم پیشتر چنین وعده ای را نداده بود و برهه پشتیبانی 24 ماهه از این دو دیوایس نیز اکنون به انتها رسیده است. از سودی دیگر باید اضافه نمود که وان پلاس نورد N10 و N100 تنها این به روزرسانی را دریافت می نمایند و وان پلاس گفته هیچ برنامه ای برای عرضه نسخه بعدی روی این دو دیوایس ندارد.

  • تاریخچه گوشی های وان پلاس از اولین تا آخرین

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1520

به "هر آنچه باید درباره Oxygen OS 11 بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید درباره Oxygen OS 11 بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید