نانوبلور هایی برای معکوس سازی آسیب عصبی طراحی شده اند

به گزارش مجله پارمیسفان، سلین نانومدیسین با ارائه دارویی حاوی نانوبلور های طلا، گزینه ای به منظور معکوس کردن آسیب های عصبی در بیماران مبتلا به تخریب عصبی ارائه نموده است.

نانوبلور هایی برای معکوس سازی آسیب عصبی طراحی شده اند

جهت دریافت مشاوره خدمات سفارش کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرنگاران، سلین نانومدیسین با ارائه دارویی حاوی نانوبلور های طلا، گزینه ای به منظور معکوس کردن آسیب های عصبی در بیماران مبتلا به تخریب عصبی ارائه نموده است.

سلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) در کوشش است تا با فراوری دسته ای جدید از دارو ها به نام نانودرمانی بیوانرژیک که در آن از ویژگی های نانوبلور های طلا استفاده می گردد گزینه جدیدی برای درمان بیماری های تخریب عصبی ارائه کند.

از نانوبلور های طلا برای تقویت واکنش های بیوانرژیک در بیماران به منظور راهنمایی واکنش های زیستی درون سلولی استفاده می گردد.

راب اترینگتون، مدیر ارشد اجرایی سلین نانومدیسین، می گوید: نانودرمانی بیوانرژیک یک روش درمانی تمیز نسبت به دارو هایی است که در آن ها از شیمی مصنوعی کلاسیک استفاده می گردد.

این محصول سلین نانومدیسین در واقع یک نانوکاتالیست بیوانرژیک است و به عنوان یک عامل درمانی برای بیماری های تخریب عصبی مانند بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس (MS) و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) طراحی شده است.

CNM-Au 8 به منظور کاتالیز کردن واکنش های زیستی سلولی طراحی شده است و این شرکت به دنبال انجام کارآزمایی های بالینی روی آن است. نانوبلور های طلای این شرکت در آب رشد یافته و بیماران آن را با آب می نوشند. تحقیقات اجرا شده تا به امروز نشان داده است که این فناوری جدید شرکت سلین نانومدیسین می تواند برای حل مسائل تخریب عصبی و عصب درمانی و همچنین حفاظت از اعصاب به عنوان یک پیشگام شناخته گردد.

تا به امروز، ایمنی داروی CNM-Au 8 در مطالعات فاز I به اثبات رسیده و اثرات محافظت نورونی آن در مدل های پیش بالینی نشان داده است و در حال حاضر در یک فاز II کارآزمایی بالینی برای درمان نوروپاتی نوری مزمن در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس در حال آنالیز است.

علاوه بر این، CNM-Au 8 در حال سپری کردن فاز II و فاز III کارآزمایی بالینی در بیماران مبتلا به ALS است. در ماه سپتامبر سلین نانومدیسین نتایج میان دوره ای از مطالعات فاز دوم یکی از کارآزمایی های خود را منتشر کرد که در آن اثرات درمانی نانوکاتالیستی سرب نشان داده شده بود.

به گفته یکی از مسئولان این شرکت، در حال حاضر دارو های متعددی برای این بیماری های تخریب عصبی در بازار وجود دارد و CNM-Au 8 جایگزین این دارو ها نیست، بلکه در کنار آن ها کار می نماید. به گفته وی CNM-Au 8 نه برای هدف قرار دادن پروتئین خاصی طراحی شده است و نه برای مسدود کردن یا مقابله با چیزی، این فناوری برای افزایش اقدامات زیستی درون سلولی برای ترمیم و معکوس سازی آسیب عصبی طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1375

به "نانوبلور هایی برای معکوس سازی آسیب عصبی طراحی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوبلور هایی برای معکوس سازی آسیب عصبی طراحی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید