تور ارزان روسیه: ناتو درخواست های روسیه را رد کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز یکشنبه با انتقاد از درخواست های مورد نظر روسیه برای توقف توسعه و توسعه سازمان ناتو گفت: این سازمان نظامی هرگز کشورهایی را که پس از سال 1997 به آن پیوسته اند، از عضویت خارج نخواهد کرد، اما آماده است با روسیه درباره کاهش تسلیحات مصاحبه کند.

تور ارزان روسیه: ناتو درخواست های روسیه را رد کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

او در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: البته، ما نمی توانیم توافق کنیم که در همه کشورهایی که از سال 1997 به ناتو پیوسته اند، هیچ نیروی ناتو نداشته باشیم. این کشورها در واقع نیمی از اعضای ما هستند.

استولتنبرگ گفت: ما آماده هستیم تا اقدامات متعادل و قابل راستی آزمایی را برای کاهش تسلیحات، موشک های هسته ای متعارف و مواردی از این دست انجام دهیم. این برای روسیه و برای ناتو خوب است.

هفته گذشته روسیه و ایالات متحده یک نشست تبادل نظری ثبات راهبردی در ژنو برگزار کردند. بعلاوه نشست شورای ناتو و روسیه برای اولین بار از سال 2019 هفته گذشته در وین برگزار گردید.

به گفته آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، این مذاکرات با هدف حفظ صلح و ثبات در اروپا به وسیله روی کاغذ آوردن ضمانت های الزام آور قانونی صورت گرفته است.

پیشتر روسیه پیش نویس پیشنهادات امنیتی خود را به ایالات متحده و ناتو داده بود که شامل تضمین های امنیتی متقابل در اروپا، عدم استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در دسترس قلمرو یکدیگر و عدم توسعه ناتو به سمت شرق و جمهوری های شوروی سابق بود.

آمریکا و متحدان اروپایی تاکید دارند که سیاست درهای باز ناتو و عضویت کشورهای نو موضوع قابل بحثی نیست، اما آمادگی خود را برای تبادل نظر در خصوص موضوعاتی که در آن پیشرفت ممکن است، ابراز نموده اند. روسیه معتقد است که بسته پیشنهادی اش یک منوی غذا نیست و عدم توسعه ناتو محور اصلی این بسته پیشنهادی است.

تا کنون بعضی اعضای سابق پیمان ورشو شامل مجارستان، لهستان و جمهوری چک در سال 1999 و پس از آن بلغارستان، رومانی و اسلواکی و بعلاوه لتونی، لیتوانی، استونی و اسلوونی نیز در سال 2004 به ناتو پیوسته اند. وزارت خارجه روسیه تاکید نموده که تقویت پتانسیل نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه یک تهدید امنیت ملی علیه مسکو است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2052

به "تور ارزان روسیه: ناتو درخواست های روسیه را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: ناتو درخواست های روسیه را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید