مشاور ارشد ترامپ ادعای او درباره خاستگاه کرونا را رد کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا ادعای او درباره شکل گیری ویروس کرونا در آزمایشگاهی در چین را رد کرد.

مشاور ارشد ترامپ ادعای او درباره خاستگاه کرونا را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی فاوچی، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در امور پزشکی ادعای او درباره نشأت دریافت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان را رد کرد.

فاوچی در مصاحبه ای با نشریه نشنال جیوگرافیک گفت: اگر شما تکامل این ویروس و آنچه در حال حاضر وجود دارد را در نظر بگیرید [شواهد علمی] تمایل بسیار بسیار شدیدی به این سمت دارند که این ویروس نمی تواند به صورت مصنوعی یا دستکاری شده ایجاد شده باشد.

مشاور ارشد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد که این ویروس به صورت طبیعی ایجاد شده و بعد وارد بدن گونه های جانوری شده است.

مایک پامپئو روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است. وی در ادامه ادعاهایش گفت که چین اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

دولت ایالات متحده به ریاست دونالد ترامپ در کوشش است چین را مسئول شیوع این بیماری همه گیر جهانی معرفی کند. این در حالی است که این فرضیه از سوی سازمان جهانی بهداشت، جامعه علمی و حتی بخش هایی از دولت خود آمریکا رد شده است.

تلویزیون دولتی چین با استناد به سخنان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت و متخصصان مسائل علمی که گفته اند کرونا منشأ طبیعی دارد گفت: پامپئو شرور در حال سم پراکنی و انتشار دروغ است.

در ادامه این تحلیل آمده است: این سخنان غیرعقلانی و نادرست از سوی سیاستمداران آمریکایی برای افراد بیشتر و بیشتری آشکار می نماید که شاهدی در تأیید این ادعا وجود ندارد.

تلویزیون دولتی چین همچنین گفت: گفتن اینکه این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان به بیرون درز کرد دروغ محض است. سیاستمداران آمریکایی به این دلیل که کوشش های خودشان برای جلوگیری از این بیماری گرفتاری ایجاد نموده دنبال راهی برای مقصر کردن دیگران هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1033

به "مشاور ارشد ترامپ ادعای او درباره خاستگاه کرونا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور ارشد ترامپ ادعای او درباره خاستگاه کرونا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید