مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو: اصالت فراورده های غذایی و آشامیدنی استعلام می گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، مفید گفت: دانشگاه های علوم پزشکی با سیستم هایی جداگانه که از این پس در قالب سامانه ای جامع پروانه ها را صادر می نماید به پروانه صادرشده دسترسی پیدا می نمایند.

مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو: اصالت فراورده های غذایی و آشامیدنی استعلام می گردد

به گزارش ، وحید مفید مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: مجموعه کنترل های سازمان غذا و دارو بر مواد خوراکی و آشامیدنی در سامانه تیتک در 2 بخش محصولات وارداتی و دیگری کنترل پروانه های تاسیس، بهره برداری، مسئول فنی، ساخت کارخانه ها و واحد های فراوریی در داخل کشور انجام می گردد.

وی اضافه کرد: تا پیش از سامانه TTAC صرفا در بحث واردات استفاده می شده، اما براساس برنامه ریزی ها مقرر شد تا تمامی فرایند های فراوری در داخل نیز به این سامانه منتقل گردد.

مزایای سامانه استعلام اصالت فراورده های غذایی و آشامیدنی

مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به مزایای این سامانه مطرح نمود: تمام پروانه های تاسیس، بهره برداری و ساخت محصولات فراوری داخل کشور نیز مانند محصولات وارداتی در چهارچوب سامانه، متمرکز و در عین حال سراسری خواهد شد.

وی شرح داد: در حال حاضر تمام دانشگاه های علوم پزشکی سیستم های جداگانه ای دارند که از این پس در قالب یک سامانه جامع پروانه ها را صادر خواهند کرد و به پروانه صادرشده دسترسی خواهند داشت.

به گفته مفید همچنین از این پس مصرف نماینده می توانند همان گونه که در خصوص کالا های وارداتی با وراد کردن بارکد به وسیله سامانه تیتک اصالت آن را استعلام نمایند، درمورد اصالت کالا های داخلی نیز این امکان مهیا خواهد شد.

وی یادآوری کرد: زیرساخت های این سامانه آماده شده و از اسفندماه فعالیت خود را شروع خواهد نمود و امیدواریم در سال آینده تمام واحد های فراوری داخل به این سامانه متصل شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 162

به "مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو: اصالت فراورده های غذایی و آشامیدنی استعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو: اصالت فراورده های غذایی و آشامیدنی استعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید