راهنمای پارمیس: برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنم؟

به گزارش مجله پارمیسفان، به طور کلی برای مهاجرت به کانادا تنها روش های مهاجرت برای تحصیل، کار و سرمایه گذاری میسر است اما به وسیله ازدواج با تبعه کانادایی و تولد نیز وجود دارد. خبرنگاران در این مقاله سعی دارد برای کسانی که به تازگی می خواهند اقدام به مهاجرت نمایند از آغاز مراحل این کار بگوید.

راهنمای پارمیس: برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در مقاله های پیشین خبرنگاران شرایط و روش های مهاجرت به کانادا شرح داده شد. و حالا در این مقاله به آنالیز این مورد می پردازیم که برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنیم. ابتدا فرض را بر این می گذاریم که شما هیچ اقدامی برای مهاجرت نکرده اید.

  • برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنم؟

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسه است. بدون مدرک رسمی و معتبر این دو زبان ادامه راستا مقدور نخواهد بود. پس برای هر یک از این زبان ها باید مدرک معتبر تحصیلی ارائه بدهید. مدرک معتبر برای زبان انگلیسی تافل و آیلتس و مدرک مورد قبول برای زبان فرانسه TEF, TSF Quebec, DELF, DALF هستند. پس قدم اول برای آغاز انتخاب زبان و اقدام برای اخذ مدرک مورد وثوق با نمره مطلوب است. در این مقاله ها می توانید راجع به مدارک زبان برای مهاجرت به کانادا بیشتر بخوانید.

مدرک زبان برای کانادا

تفاوت آزمون آیلتس و تافل

هزینه های آزمون های آیلتس و تافل در سال 2020

آزمون دولینگو

اگر مدرک معتبر زبان را دارید، تبریک می گوییم شما یک قدم جلو هستید!

همانطور که برای زندگی کردن به جز مهارت زبانی به تخصص و شغل هم احتیاج دارید، برای مهاجرت به کشور کانادا توانایی استفاده از زبان کافی نیست. درست مثل هر کشور دیگری باید تخصص و توانایی یا قدرت سرمایه گزاری داشته باشید.

وقت این است که روش مهاجرت خود را تعیین کنید.

  • مهاجرت برای تحصیل

در این روش که فرد برای تحصیل در مدرسه یا دانشگاه اقدام می نماید. تحصیل در کانادا رایگان نیست. به این معنی که دانشگاه های کانادا از نظر رتبه بندی و سطح علمی در رده های عالی رتبه قرار می گیرند اما اگر فاندها و یاری های اقتصادی را کنار بگذاریم که در موارد نادری دیده می شوند، تحصیل در کانادا رایگان نیست. و فرد باید در نامه ای اعلام کند که استطاعت اقتصادی برای پرداخت شهریه ها و مخارج را دارد. این مقاله ها می تواند برای شما مفید باشد.

بورسیه تحصیلی در کانادا

شرایط بورسیه تحصیلی در کشور کانادا در مقطع دبیرستان

بورسیه چیست

اگر برای فرزندان خود در حال سرمایه گذاری هستید، اقدام برای تحصیل در کانادا سوددهی فوق العاده ای خواهد داشت اما در کنار خرج های نه چندان پایین زحمت بسیاری را هم طلب می نماید.

  • مهاجرت برای کار

کانادا کشوری مهاجرپذیر است. به این معنی که نیروی انسانی بسیاری برای چرخاندن چرخ اقتصاد خود لازم دارد. برای تامین احتیاج خود به نیروی انسانی، متخصصین و کارشناسان زیادی را از سراسر جهان می پذیرد. پس در این مورد نه تنها تخصص آکادمیک بلکه برای کارهایی که اصطلاحا به آنها مشاغل غیرآکادمیک گفته می گردد هم ظرفیت وجود دارد. برای مثال افرادی که در تعمیر ماشین آلات و تاسیسات تجربه و سابقه کار دارند، رانندگان تاکسی، آرایشگری و...

به غیر از این موارد شغل های آکادمیک هم صندلی خود را محفوظ دارند. مشاغلی همچون پزشکی، مهندسی، تدریس و...

اما فرای این موارد افرادی که در زمینه های هنری و ورزشی فعالیت می نمایند هم می توانند برای مهاجرت به کانادا به وسیله کار بسیار امیدوار باشند. البته حتما باید مدارک معتبر و قابل ترجمه و سابقه کاری خود را ارائه نمایند. مثلا درمورد هنرمندان سخت گیری شگفتی وجود ندارد. دو سال سابقه کار در حوزه تخصصی خود را لازم دارند و اگر مدرک زبان معتبر و نمره مطلوبی هم داشته باشند که برای مهاجرت به کانادا کار سختی در پیش نخواهند داشت.

توجه داشته باشید که در مهاجرت به کانادا برای کار دو آیتم دیگر برای آنالیز هم دارد که شامل شرایط تاهل و سن متقاضی خواهد بود. به طور کلی هرچه سن شما پایین تر باشد شانس شما برای پذیرفته شدن هم بیشتر است. از طرفی شرایط تاهل در مواردی می تواند یک پوینت مثبت به حساب بیاید. به این دلیل که کشور کانادا به خانواده اهمیت بسیاری می دهد. اما باید این موضوع را به اثبات برسانید که توانایی تامین هزینه های خانواده و همسر خود را دارید. البته استقلال اقتصادی و توانایی همسر متقاضی و همچنین مدرک زبان او پرونده را قوی تر و شانس پذیرش را بالاتر می برد.

مدارکی که برای مهاجرت به کانادا برای کار احتیاج دارید:

  • مدرک زبان

  • مدارک شغلی و تحصیلی
  • دعوتنامه
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم اعتیاد

یک راه میانبر

یک راه میانبر برای مهاجرت به کانادا برای کار این است که از طرف کارفرمای کانادایی دعوت به کار شده باشید. در این صورت پرونده شما شانس بسیار بیشتری برای پذیرفته شدن دارد.

هزینه های مهاجرت به کانادا

نکته دیگر درمورد مهاجرت به کانادا برای کار مربوط به هزینه های آن است. به طور کلی امور مربوط به سفارت کانادا حدود 400 دلار کانادا به علاوه اموری مثل هزینه انگشت نگاری در دفاتر وک هم چیزی در حدود 200 دلار کانادا به این هزینه ها اضافه می نماید. مقاله های زیر به شما یاری می نمایند تا بیشتر درمورد این هزینه ها اطلاعات داشته باشید.

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

هزینه انگشت نگاری برای ویزای کانادا

مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری

این روش از بقیه روش ها برای مهاجرت به کانادا سخت تر و طولانی تر است. درواقع برنامه دولت فدرال کانادا برای مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری تقریبا بلوکه است. اما همچنان می توان برای سرمایه گذاری و مهاجرت در کانادا به شکل غیرمستقیم کارهایی کرد.

  • سرمایه گذاری با ثبت شرکت و راه اندازی استارتاپ در کانادا

با فرض این که نمی توان به شکل مستقیم روی شرکت ها و استارت آپ های دیگر واقع در کانادا سرمایه گذاری کرد، یک راه چاره پیش روی افراد قرار می گیرد که در صورت تمایل و امکان شرکت یا استارت آپ خود را ثبت و به راه بیاندازند. در این صورت در قدم اول باید شرکت شما ثبت گردد. مبلغی در حدود 350 هزار دلار کانادا اعتبار اولیه ضروری است و باید در یک حساب بانکی در کشور کانادا سپرده گردد. در صورتی که برای این منظور به شما ویزا داده گردد، می توانید اعتبار ویزای خود را تمدید کنید.

البته توجه داشته باشید که فرایند اقدام برای مهاجرت به تنهایی هم پیچیدگی های خود را دارد، پس مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری دارای پیچیدگی های چند برابر است. به علاوه این مورد که در هر ایالت کانادا قوانین سرمایه گذاری تا حدی متفاوت است. به همین جهت یاری دریافت از یک موسسه مهاجرتی زبده در امر مهاجرت به کانادا در وقت، انرژی و هزینه های شما صرفه جویی خواهد نمود.

منبع: اینترنت
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1239

به "راهنمای پارمیس: برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای پارمیس: برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای پارمیس: برای مهاجرت به کانادا از کجا آغاز کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید