ماکرون عقب نشینی کرد: کاریکاتورهای توهین آمیز را قبول ندارم

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران : ماکرون در عقب نشینی آشکار از مواضع ضداسلامی خود گفت: احساسات مسلمانان در قبال کاریکاتورهای موهن را درک می کنم. عده ای هستند که اسلام را تحریف می نمایند و به نام این دین ادعای دفاع از آن را دارند.

ماکرون عقب نشینی کرد: کاریکاتورهای توهین آمیز را قبول ندارم

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه اختصاصی با الجزیره از خشم ناشی از کاریکاتورهای توهین آمیز منتشر شده توسط مجله فرانسوی شارلی ابدو صحبت کرد.

ماکرون گفت: کاریکاتورها یک پروژه دولتی نیستند بلکه کاری برآمده از روزنامه های آزاد و مستقلی هستند که وابسته به دولت نیستند.

وی اضافه نمود که احساسات مسلمانان را در این مورد درک نموده است.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. پیش تر، در پی افزایش احساسات ضد فرانسوی در میان کشورهای اسلامی، رئیس جمهورفرانسه در پیامی در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی گفت که هیچ چیزی سبب عقب نشینی فرانسه نخواهد شد.

این بیانیه ماکرون موجب خشم و عصبانیت در دنیا اسلام شد ، به ویژه اینکه این سخنان تنها چند روز پس از اظهارات دیگری بیان شد که در آن وی گفت دین اسلام در همه جا دچار بحران است.

در مصاحبه ای که بعدا پخش خواهد شد، ماکرون گفت: من فکر می کنم واکنش ها به دلیل دروغ و تحریف سخنان من بود، برداشت مردم این بود که من هوادار این کاریکاتورها هستم.

وی تاکید نمود: افرادی هستند که اسلام را تحریف و ادعا می نمایند به نام این دین از آن دفاع می نمایند.

ماکرون گفت که مسلمانان بیشترین ضربه را از رفتار کسانی می خورند که اسلام را تحریف می نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1302

به "ماکرون عقب نشینی کرد: کاریکاتورهای توهین آمیز را قبول ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون عقب نشینی کرد: کاریکاتورهای توهین آمیز را قبول ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید