لی لی آلن، هنرپیشه انگلیسی از تشخیص عارضه رفتاری اش پرده می بردارد

به گزارش مجله پارمیسفان، آلن که با همسر و دو فرزندش زندگی می نماید، می گوید از داده شدن این تشخیص تعجب نکرده است. او گفت که ظاهرا او سابقه خانوادگی ابتلا به این عارضه را دارد و با توجه به اینکه در آمریکا که این موضوع ها جدی تر گرفته می گردد، این تشخیص برای او داده شده است.

لی لی آلن، هنرپیشه انگلیسی از تشخیص عارضه رفتاری اش پرده می بردارد

لیلی آلن هنرپیشه زن مشهور انگلیسی اعلام نموده است که اخیرا در آمریکا برای او تشخیص عارضه رفتاری از نوع اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) بزرگسالان برای او داده شده است.

به نقل از گاردین این هنرپیشه انگلیسی که در سال 2020 به نیویورک نقل مکان کرد، گفت که او در نتیجه این تشخیص روانپزشکی به طور کامل فعالیتش در رسانه های اجتماعی را تعطیل نموده است.

ADHD یک عارضه رفتاری است که با کم توجهی، بیش فعالی و تکانشگری (ناتوانی در مقاومت در برابر امیال آنی) تعیین می گردد.

این هنرپیشه 37 ساله در مصاحبه ای گفت مجبور شده است که کاملا از رسانه های اجتماعی کناره بگیرد، زیرا به محض وارد شدن به آنها ممکن است ساعت ها وقتش را به هدر دهد.

آلن که با همسر و دو فرزندش زندگی می نماید، می گوید از داده شدن این تشخیص تعجب ننموده است. او گفت که ظاهرا او سابقه خانوادگی ابتلا به این عارضه را دارد و با توجه به اینکه در آمریکا که این موضوع ها جدی تر گرفته می گردد، این تشخیص برای او داده شده است.

در ماه های اخیر چندین چهره مشهور در انگلیس درباره داده شدن تشخیص ADHD در بزرگسالی (Adult ADHD) برایشان آشکارا سخن گفته اند، از جمله جانی وگاس، هنرپیشه و کمدین انگلیسی که در 53 سالگی تشخیص ای دی اچ دی برای او داده شد.

تخمین زده می گردد 170000 بیمار شناسایی شده در فاصله ماه های ژوئیه و سپتامبر 2022 در انگلیس دستکم یک داروی ADHD دریافت نموده باشند که افزایشی 20/4 درصدی نسبت به 141000 نفر بیمار در دوره مشابه سال 2021 را نشان می ٔهد.

دکتر تونی لوید، مدیر اجرایی بنیاد ADHD انگلیس می گوید ارقام این بنیاد افزایشی 400 درصدی را در شمار بزرگسالانی را در پی تشخیص ADHD هستند از سال 2020 به بعد نشان می دهد.

اغلب موارد ADHD در زیر 12 سال تشخیص داده می شوند، اما گاهی این عارضه در سنین بالاتر در دوران کودکی یا نوجوانی یا در دوران بزرگسالی تشخیص داده می گردد.

در بزرگسالانی که تشخیص ADHD برایشان داده می گردد، داردرمانی اغلب نخستین گزینه درمانی ارائه شده است، اما شیوه ای روان درمانی مانند رفتاردرمانی شناختی هم ممکن است سودمند باشند.

منبع: همشهری

منبع: فرادید
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2253

به "لی لی آلن، هنرپیشه انگلیسی از تشخیص عارضه رفتاری اش پرده می بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لی لی آلن، هنرپیشه انگلیسی از تشخیص عارضه رفتاری اش پرده می بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید