فریادشیران: با دست خودمان پایه و اساس فوتبال ایران را نابود می کنیم، تعلل در پرونده ویلموتس خیانت به ملت ایران است

به گزارش مجله پارمیسفان، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص پرونده ویلموتس و برخی مسائل روز فوتبال ایران توضیحاتی داد.

فریادشیران: با دست خودمان پایه و اساس فوتبال ایران را نابود می کنیم، تعلل در پرونده ویلموتس خیانت به ملت ایران است

ناصر فریادشیران در گفت و گو با ، در خصوص پرونده ویلموتس که دیوان محاسبات به آن ورود کرده است گفت: نهاد های نظارتی مسئولیت هایی دارند که باید آن ها را انجام دهند. در واقع سازمان کل بازرسی و دیوان محاسبات نهاد هایی هستند که باید همه اتفاقات را زیر نظر داشته باشند. دیوان محاسبات نباید فقط به پرونده ویلموتس بسنده کند و تنها این پرونده را بررسی کند، بلکه باید این کار را ریشه ای انجام دهند و قرارداد های مشکل دار باید مورد بررسی قرار گیرند. قرارداد ویلموتس یک نمونه بزرگ از فساد گسترده در فوتبال کشور است. فوتبال ایران در حال حاضر از همین سوء مدیریت ها و فساد های مالی ضربه می خورد.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: کشور ما در حالی که شرایط و روز های بحرانی را تجربه می کند، چرا باید به سرمربی که حتی رفتار ورزشی هم نداشت غرامت پرداخت کند؟ چرا رئیس وقت فدراسیون را که با یک قرارداد غلط متحمل هزینه و جریمه سنگینی برای فوتبال ایران شده است محاکمه نمی کند؟ وقتی کنندگان مجلس، دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور از این موضوع اطلاع پیدا کردند چرا تعلل می کنند؟

او ادامه داد: مسئله بعدی که وجود دارد این است که دیوان محاسبات الان چرا به این مسئله ورود کرده است؟ روسای قبلی دیوان محاسبات بر امور کشور اشراف نداشتند؟ از همه مهم تر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که یک نهاد مستقل است چرا در این قرارداد یک طرفه به نفع ویلموتس ورود نکرد و تذکر نداد؟ چرا های بسیار زیادی وجود دارد که باید به آن ها پاسخ داده گردد. ورود بذر پاش در این پرونده باید جدی باشد، نه فقط در حد شعار که موضوع فیصله داده گردد.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: ما وقتی بخواهیم چیزی را بخریم اول ازهمه به بودجه ای که در دست داریم فکر می کنیم، چرا در قضیه ویلموتس کاری کردند که داد همه در آمده است؟ فدراسیون فوتبال نه تنها مردم، بلکه تمام مسئولان وزارت ورزش را هم فریب داد. سوء مدیریت و بر هم زدن تمام قوانین کار کسانی است که این مسائل بزرگ را برای فوتبال ایران به وجود آورده اند. تاج به تنهایی کسی نبود و هیچ کس او را نمی شناخت. تاج از اسلامیان که رابطی قوی و نفوذ پذیر بود استفاده کرد و خود را بالا کشید تا شناخته گردد.

فریادشیران در خصوص ادامه پیدا کردن اشتباهات مدیران در فوتبال کشور عنوان کرد: اشتباهات ما در فوتبال تمام شدنی نیست، چرا یک بازیکن که به اندازه 2 میلیارد تومان هم نمی تواند بازی کند، باید درخواست قرار داد 10 میلیارد تومانی کند؟ همه این مسائل به کسانی بر می گردد که در رأس کار همه چیز را به شوخی گرفته اند. مربیان و بازیکنان خارجی و داخلی باید بر اساس ارزش سنجیده شوند و مبلغ قرارداد آن ها تعیین گردد. هر بازیکنی که پیشنهاد میلیاردی بدهد که نباید قبول کرد. چون بازیکن 10 میلیارد تومان در خواست کرده است باید آن را بپردازیم؟

وی شرح داد: ما هر چه جلو تر می رویم مسائل بیشتر می گردد. به عنوان مثال چرا باید قرارداد بازیکنان داخلی در هتل بسته گردد؟ مگر باشگاه و کمیته فنی باشگاه وجود ندارد؟ رفتار های غیر حرفه ای ما، در بعد مدیریت خود را به خوبی نشان می دهد و از همه مهم تر نشان می دهد که 70 درصد این قرارداد ها توسط دلالان هماهنگ می شوند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره قرارداد بازیکنان داخلی نیز بیان نمود: بازیکنان باید از لحاظ فنی مورد بررسی قرار بگیرند و نگاه فنی بر روی بازیکن وجود داشته باشد تا مبلغ قرارداد آن ها هم درست تعیین کرد. وقتی بازیکن فصل گذشته 3 میلیارد تومان قرارداد بسته است، برای فصل آینده 8 میلیارد تومان در خواست می کند. نقطه قابل توجه این مسئله این است که این پیشنهاد ها و درخواست ها هم مورد قبول واقع می گردد. رک بگویم با دست خودمان پایه و اساس فوتبال ایران را نابود می کنیم. ما در گذشته با لژیونر شدن بازیکنان ایرانی پول وارد کشور کرده و برای خود فوتبال هزینه می کردیم، اما در حال حاضر به دلیل مدیریت های غلط، بازیکنان لژیونر می شوند، بی آن که بخواهند ریالی به باشگاه ها پرداخت کنند. با اتفاقات امروز فوتبال ایران، در حال درجا زدن هستیم.

او اضافه کرد: منع حضور بازیکن و سرمربی خارجی باید 5 سال ادامه داشته باشد تا تیم های پایه ما رشد کنند. رشد تیم های پایه بدون شک به نفع فوتبال ایران است و بازیکن سازی از همان ابتدا آغاز می گردد. اگر سرمربی های ما به تیم های پایه خود توجه کنند مطمئنا نتیجه بسیار خوبی خواهند گرفت. در حال حاضر پرسپولیس برای چه رادوشوویچ را نگه داشته است؟ اگر تیم های پایه به خوبی کار خود را دنبال و رشد کنند باید دروازه بان جوان از خود تیم های پایه پرسپولیس روی نیمکت بنشیند، نه رادوشویچ درجه 3 که عملکرد او چنگی به دل نمی زند.

فریادشیران خاطر نشان کرد: فقط امیدوارم فوتبال ایران در راستا درست قرار بگیرد تا شاهد پیشرفت روز افزون آن باشیم.

اتنهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1252

به "فریادشیران: با دست خودمان پایه و اساس فوتبال ایران را نابود می کنیم، تعلل در پرونده ویلموتس خیانت به ملت ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریادشیران: با دست خودمان پایه و اساس فوتبال ایران را نابود می کنیم، تعلل در پرونده ویلموتس خیانت به ملت ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید