کودایی: با اشک های مادرم احساس غرور کردم ، فوتبال بانوان هم پخش تلویزیونی گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران/خوزستان گلر تیم ملی فوتبال بانوان ایران با بیان این که دختران فوتبالیست مثل آقایان زحمت می کشند و کوشش می نمایند، گفت: امیدوارم روزی برسد که مسابقات مان از تلویزیون پخش گردد و بدانیم کوشش های مان پاسخ داده می گردد.

کودایی: با اشک های مادرم احساس غرور کردم ، فوتبال بانوان هم پخش تلویزیونی گردد

تیم ملی فوتبال بانوان در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا با کسب دو پیروزی مقابل بنگلادش و اردن برای اولین بار به مرحله نهایی این مسابقات صعود کرد که زهره کودایی دروازه بان خوزستانی تیم ملی در این دو مسابقه عملکرد درخشانی به نمایش گذاشت. او در ضربات پنالتی در ملاقات با اردن هم دو پنالتی را مهار کرد و نقش تاثیرگذاری در صعود تیم ملی به مرحله نهایی جام ملت ها داشت .

زهره کودایی در گفت وگو با خبرنگاران در مورد درخشش درون دروازه تیم ملی در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا، اظهار کرد: در این رقابت ها با شرایط خیلی خاصی حاضر شدیم. چهار ماه پرفشار تمرین نموده بودیم و همه برای یک هدف به این رقابت ها اعزام شدیم. ما واقعا کوشش داشتیم و خیلی سختی ها را تحمل کردیم و می دانستیم که باید برویم و نتیجه بگیریم. با احترام به دو تیم بنگلادش و اردن باید بگویم که ما تنها برای صعود به این مسابقات رفته بودیم.

وی بیان نمود: در بازی اول با بنگلادش که تیم خوب و سرعتی بود، توانستیم با یک نتیجه خوب پیروز شویم. این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم ملی در بازی های آسیایی مقابل همین تیم بنگلادش با یک گل شکست خورده بود اما برد مقابل این تیم نشان می دهد که ما چقدر پیشرفت نموده بودیم و این هم حاصل تمرین و کوشش مان بود.

در ضربات پنالتی با اعتماد به نفس به پیروزی رسیدیم

این گلر تیم ملی فوتبال بانوان ایران خاطر نشان کرد: در بازی با اردن قضیه متفاوت از بازی با بنگلادش بود؛ اردن تیم خوب و منسجمی بود و از سه چهار مهره بسیار خوب بهره می برد و حتی یکی از مهاجمان این تیم در لیگ فرانسه بازی می کرد. اردن سه هفته پیش از حضور در این مرحله از مسابقات جام ملت ها هم قهرمان جام عربی شده بود و با یک روحیه خوب به این مسابقات آمده بود. می دانستیم کار سختی مقابل اردن داریم اما خدا را شکر وظایفی که کادر فنی پیش از این مسابقه به ما گفته بودند به صورت کامل در زمین اجرا کردیم و توانستیم پس از 90 دقیقه بازی، با تساوی بدون گل از زمین خارج شویم. در ضربات پنالتی هم توانستیم با یک اعتماد به نفس خوب به رجحان برسیم. هم توپ هایمان گل شد و هم من دو ضربه پنالتی را مهار کردم و همین برد باعث شد که برای اولین بار به مرحله نهایی جام ملت ها صعود کنیم.

وی بیان نمود: همه تیم زحمت کشید و همه همدل بودیم؛ از آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون و خانم موسوی نایب رئیس فدراسیون گرفته تا تک تک اعضای تیم، همه می خواستیم واقعا نتیجه بگیریم و از حساسیت مسابقات خبر داشتیم. خدا را شکر می کنم که با بازی خوب مان جواب اعتماد همه را دادیم و امیدوارم این موفقیت ها مقطعی نباشد و با کار و کوشش بیشتر، تداوم داشته باشد.

واقعا جنگیدیم

کودایی اسم کرد: من شخصا در تمرینات خیلی باانگیزه بودم و بسیار کوشش می کردم، البته تمام اعضای تیم به همین صورت بودند و دوست داشتیم، تیم نتیجه بگیرد و به همین علت با یک روحیه بسیار خوب به مسابقات رفتیم و واقعا جنگیدیم و خود من در دو بازی بنگلادش و اردن بسیار جنگیدم و کوشش کردم. همه می دانستیم اگر کوشش کنیم و وظایفی که بر عهده مان است را به خوبی در زمین پیاده کنیم، حتما نتیجه می گیریم و صعود می کنیم. من به شخصه با روحیه ای که داشتم، این عملکرد را برای خودم در دو ملاقات مقابل بنگلادش و اردن متصور بودم.

موقع پنالتی ها اصلا استرس نداشتم

وی درباره مهار دو پنالتی در بازی با اردن هم گفت: موقع پنالتی ها من با سایر بازیکنان صحبت کردم و همه با یک روحیه بسیار خوب می خواستند پنالتی ها را به گل تبدیل نمایند تا تیم ملی به مرحله نهایی جام ملت ها برسد. من به شخصه موقع پنالتی ها اصلا استرس نداشتم و به خودم گفتم که باید با اعتماد به نفس درون دروازه قرار بگیری و خودت را قبول داشته باشی و پنالتی ها را مهار کنی و خدا را شکر همین اتفاق هم افتاد و خدا یاری کرد و توانستم دو پنالتی را مهار کنم.

تفاوت فوتبال آقایان و بانوان از زمین تا آسمان است

گلر خوزستانی تیم ملی فوتبال بانوان بیان نمود: واقعا تمام کوشش مان بر این بود که در وهله اول نتیجه بگیریم که خدا را شاکریم که این اتفاق رقم خورد. از این به بعد هم دوست داریم با حمایت هایی که از ما می گردد و دلگرمی هایی که صورت می گیرد، این موفقیت ها ادامه داشته باشد. من فکر می کنم اگر بها دهند، فوتبال بانوان شرایطش بهتر از این هم می گردد زیرا بانوان فوتبالیست دوست دارند مثل آقایان دیده شوند ولی تفاوت بین فوتبال بانوان و آقایان از زمین تا آسمان است و این یکی از مشکلاتی است که بیداد می نماید و می توان آن را حتی در نحوه برگزاری لیگ فوتبال آقایان و بانوان هم دید. ما دوست داریم نگاه ها برابر باشد و ان شاءالله با این نتایجی که گرفتیم، نگاه بیشتری به فوتبال بانوان گردد که فکر کنم اگر این نگاه از تیم ملی باشد به باشگاه ها هم سرایت می نماید و اسپانسرها با دست پر به سمت تیم داری می آیند. من فکر می کنم با این نگاه، در سال های نه چندان دور هم می توانیم شاهد درخشش بیشتر فوتبال بانوان ایران باشیم.

با اشک های مادرم احساس غرور کردم

وی درباره انتشار فیلمی از مادرش در فضای مجازی در حین تماشای بازی وی مقابل اردن که منجر به مهار دو ضربه پنالتی شد، گفت: زمانی که از زمین مسابقه به هتل برگشتیم و گوشی ام را تحویل گرفتم، این فیلم را در فضای مجازی دیدم و با تماشای اشک های مادرم حس غرور به من دست داد. بزرگ ترین نعمت در زندگی هر فردی، پدر و مادرش هستند و فکر می کنم درخشش من در این مسابقات به خاطر دعای مادرم و حمایت های خانواده ام و کسانی بود که دوست داشتند من سربلند از زمین مسابقه خارج شوم. دست مادرم را می بوسم. او زحمات بسیاری برای من کشیده است و فکر می کنم دعای خانواده ام در حق من در رقم خوردن نتایج مان تاثیرگذار بود.

امیدوارم فوتبال بانوان پخش تلویزیونی گردد

کودایی اضافه نمود: بعلاوه امیدوارم پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال بانوان انجام گردد تا مادران ما هم به راحتی بازی های مان را ببینند. باز هم تاکید می کنم امیدوارم نگاه به فوتبال آقایان و بانوان برابر باشد زیرا بانوان فوتبالیست هم مثل آقایان زحمت می کشند و کوشش می نمایند. امیدوارم روزی برسد که ما هم مثل فوتبالیست های آقا حمایت شویم و مسابقات مان از تلویزیون پخش گردد و بدانیم کوشش های مان با یک سری اقدامات که باعث روحیه دادن به ما می گردد، پاسخ داده می گردد.

با شجاعت گفته ام هوادار تیم های خوزستان هستم

وی بعلاوه درباره انتشار فیلمی در فضای مجازی که نشان می داد وی در فرودگاه اهواز مورد استقبال مسئولان قرار نگرفته است، خاطر نشان کرد: من زمانی که به فرودگاه رسیدم، فقط خانواده ام را دیدم و هیچ مسئولی نیامده بود و باید بگویم من به شخصه در هر تیمی در هر استانی که بازی نموده ام، هر وقت از من سوال پرسیده شد که در فوتبال آقایان هوادار کدام تیم هستی، با شجاعت و بدون ترس گفته ام من خوزستانی و هوادار تیم های استانم هستم. من بچه این خاک هستم و تیم های استانم برایم فرقی ندارند و بر این اساس انتظار داشتم مسئولان به استقبالم بیایند زیرا برای اولین بار در تاریخ فوتبال بانوان ایران توانسته بودیم به مرحله نهایی جام ملت های آسیا صعود کنیم و به نظرم کار بزرگی انجام داده بودیم. به هر حال طی صحبتی که با خانم بارانی نایب رئیس بانوان هیات فوتبال خوزستان داشتم، اسم کرد که یکسری ناهماهنگی ها انجام شده بود که نتوانستند به استقبال من بیایند. البته هیات فوتبال بنری تهیه کرد و در محل زندگی من نصب کرد. ضمن این که قرار است طی روزهای آینده از من طی مراسمی تجلیل گردد. ما فوتبالیست های زیادی در استان خوزستان داریم که همگی قوی و دارای بار فنی خوبی هستند و به نظر من هر کسی که افتخارآفرینی می نماید باید از او تجلیل گردد. این را برای خودم نمی گویم و تنها معتقدم باید افتخارآفرینان تقدیر شوند تا دیده شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1839

به "کودایی: با اشک های مادرم احساس غرور کردم ، فوتبال بانوان هم پخش تلویزیونی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودایی: با اشک های مادرم احساس غرور کردم ، فوتبال بانوان هم پخش تلویزیونی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید