فرودگاه استانبول رکورد تعداد پرواز دنیا در یک روز را شکست

به گزارش مجله پارمیسفان، سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (یوروکنترل) روز دوشنبه اعلام نمود که تعداد پروازهای اجرا شده به وسیله فرودگاه استانبول در روز یکشنبه به 1684 پرواز رسید که رکورد 1624 پرواز فرودگاه فرانکفورت در 11 سپتامبر 2019 را شکست.

فرودگاه استانبول رکورد تعداد پرواز دنیا در یک روز را شکست

سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (یوروکنترل) بیان کرد که تعداد پروازهای صورت گرفته به وسیله فرودگاه استانبول در روز یکشنبه به 1684 پرواز رسید که رکورد 1624 پرواز فرودگاه فرانکفورت در 11 سپتامبر 2019 را شکست.

به گزارش تسنیم، سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (یوروکنترل) روز دوشنبه بیان کرد که تعداد پروازهای صورت گرفته به وسیله فرودگاه استانبول در روز یکشنبه به 1684 پرواز رسید که رکورد 1624 پرواز فرودگاه فرانکفورت در 11 سپتامبر 2019 را شکست.

به گفته این سازمان نظارتی، فرودگاه استانبول که در زمان حاضر شلوغ ترین فرودگاه اروپا محسوب می گردد، شاهد افزایش 12درصدی ترافیک روزانه خود بود چرا که طرفداران فوتبال پس از حضور در فینال لیگ قهرمانان 2023 در استانبول به خانه بازمی گشتند.

یوروکنترل بعلاوه افزایش پروازهای روزانه در شهرهای فینالیست های لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کرد. ترافیک فرودگاه مالپنسای میلان، بزرگترین فرودگاه بین المللی در شمال ایتالیا، نسبت به هفته قبل 54 درصد شاهد افزایش بود، در عین حال، فرودگاه منچستر شاهد افزایش نسبتاً اندکی 5درصدی در ترافیک روزانه خود بود.

طبق گفته این سازمان، سه رکورد قبلی ورود و خروج روزانه در یک فرودگاه اروپایی همگی به سرعت در سال 2019 قبل از همه گیری ثبت شدند.

در گزارش یوروکنترل آمده است: رکورد قبلی در اختیار فرودگاه فرانکفورت بود و در کمتر از یک ماه از فرودگاه شارل دوگل پاریس (با 1612 پرواز روزانه در 26 اوت 2019) پیشی گرفت که این فرودگاه نیز جایگزین فرودگاه باراخاس مادرید شده بود (با 1600 پرواز روزانه در 2 ژوئن 2019).

فرودگاه تازه استانبول که چهار سال و نیم پیش افتتاح شد، بزرگ تر از دو فرودگاه بین المللی دیگر است که به این شهر خدمات می دهند.

این فرودگاه جایگزین فرودگاه قدیمی آتاتورک شد و به یک مرکز هوایی مدرن شلوغ تبدیل شده است که اروپا و آسیا را به هم متصل می نماید.

این هاب به عنوان پایگاه عملیات هواپیمایی ترکیش ایرلاینز عمل می نماید. در 6 می، این فرودگاه بیان کرد که به بیش از 200 میلیون مسافر خدمات رسانی نموده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2284

به "فرودگاه استانبول رکورد تعداد پرواز دنیا در یک روز را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه استانبول رکورد تعداد پرواز دنیا در یک روز را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید