بهترین کشتی ها برای سفرهای دریایی در جهان

به گزارش مجله پارمیسفان، سفر با کشتی کروز یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های سفر در سراسر دنیاست. کشتی‌های تفریحی امکانات فوق‌العاده‌ای برای مسافران فراهم می‌کنند و تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی را برای آن‌ها رقم می‌زنند. در این مقاله قصد داریم با برخی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی دنیا برای سفرهای دریایی آشنا شویم.

بهترین کشتی ها برای سفرهای دریایی در جهان

جهت دریافت مشاوره سفر با تور عید کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

کشتی سوپر مری 2 ، بزرگترین کشتی مسافربری دنیا

کشتی سوپر مری 2 ساخته شرکت کشتی‌سازی STX اروپا است و در سال 2019 به بهره‌برداری رسید. این کشتی بزرگترین کشتی مسافربری در سراسر جهان است و ظرفیت پذیرش 6600 مسافر و 2300 خدمه را دارد.

امکانات کشتی سوپر مری 2 شامل 20 رستوران و کافه، حوضچه شنای موج‌دار، استخرهای آب گرم و سرد، زمین‌های ورزشی، سالن سینما، تئاتر، شهربازی، و خرید است.

سفر با این کشتی بزرگ یک تجربه فراموش نشدنی است و مسافران می‌توانند از امکانات فوق‌العاده آن لذت ببرند.

سمفونی دریاها

کشتی کروز سمفونی دریاها ساخت کمپانی رویال کارائیبین متعلق به شرکت کرنیوال کروز لاین است. این کشتی با ظرفیت 6680 مسافر، بزرگ‌ترین کشتی تفریحی دنیا به شمار می‌رود.

سمفونی دریاها در سال 2018 طراحی و ساخته شده و امکاناتی همچون استخرهای شنای متعدد، زمین‌های ورزشی و تفریحی، سینما، تئاتر، ، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، و خدمات لوکس اقامتی در اختیار میهمانان قرار می‌دهد.

این کشتی عظیم دارای 22 عدد رستوران، 40 بار، 6 استخر شنا و آب‌نما و 20 عدد زمین ورزشی است که برای سرگرمی مسافران در نظر گرفته شده‌اند. سمفونی دریاها می‌تواند مسافران را به بنادر مختلف در کارائیب، بهاماس، مکزیک و اروپا ببرد.

از دیگر امکانات ویژه سمفونی دریا می‌توان به پیست اسکیت یخ و دیواره‌های سنگنوردی اشاره کرد که آن را به یکی از بهترین کشتی‌های ساحلی دنیا تبدیل کرده است.

کشتی آلور کلاس ،بزرگترین کشتی لوکس جهان

آلور کلاس متعلق به شرکت نروژی Hurtigruten است و بزرگترین و لوکس‌ترین کشتی تفریحی جهان به حساب می‌آید. این کشتی در سال 2004 ساخته شد و ظرفیت پذیرش 1000 مسافر و 530 خدمه را دارد.

از ویژگی‌های بارز آلور کلاس می‌توان به معماری زیبا و لوکس آن اشاره کرد که حس و حال ویژه‌ای به مسافران می‌دهد. این کشتی دارای استخر روباز، اسپا و سالن ورزش است.

همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها و آشپزخانه‌های متنوعی در آلور کلاس وجود دارد که غذاهای لذیذی از سراسر جهان را برای مسافران فراهم می‌کنند. سفر با این کشتی لوکس یک تجربه بسیار خاص و دلپذیر است.

وندرلند

کشتی وندرلند متعلق به شرکت رویال کارائیبین و ظرفیتی معادل 6096 مسافر دارد که دومین کشتی بزرگ تفریحی دنیا محسوب می‌شود. این کشتی در سال 2018 به بهره‌برداری رسید و دارای 20 طبقه است.

وندرلند امکانات متعددی همچون استخر شنا، زمین بازی کودکان، سالن ورزش، دوچرخه‌سواری، یوگا، سالن سینما، نمایش‌های تئاتر و زنده، رستوران‌های متنوع، باشگاه‌های شبانه و مهمانی‌های شاد را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

وندرلند می‌تواند تا 6700 مسافر را در خود جای دهد و آن‌ها را به مقاصدی در دریای کارائیب، خلیج مکزیک، کانادا، اروپای شمالی و بالتیک ببرد.

آلورکلاس

آلورکلاس یک کشتی تفریحی متعلق به شرکت کرنیوال کروز لاین است که در سال 2020 به بهره‌برداری رسید. این کشتی 6600 مسافر ظرفیت دارد و یکی دیگر از بزرگترین کشتی‌های تفریحی در دنیا محسوب می‌شود.

آلورکلاس مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی فراوان از جمله حدود 20 رستوران و کافه، باشگاه ورزشی و آرایشی، سالن سینما، اجراهای زنده موسیقی و تئاتر، استخر شنا و آب‌نماهای متعدد، و خدمات اقامتی لوکس است.

این کشتی توانایی حمل مسافر به مقاصدی در دریای کارائیب، بهاماس، برمودا، کانادا و اروپا را دارد.

اوازیس دریاها

اوازیس دریاها یک کشتی عظیم تفریحی با ظرفیت 5600 مسافر است که توسط کمپانی رویال کارائیبین در سال 2016 طراحی و ساخته شد.

این کشتی دارای 20 طبقه بوده و امکانات فراوانی همچون استخرهای شنا، آب‌نماها، باغ‌های مرکزی، زمین‌های بازی و ورزش، سالن‌های سرگرمی و تئاتر، باشگاه‌های شبانه، و رستوران‌های متنوع را در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهد.

اوازیس دریاها به سواحل کارائیب، مدیترانه، اروپای شمالی و جنوبی سفر می‌کند و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

کوانتوم دریاها

کشتی کوانتوم دریاها با ظرفیت 4980 مسافر، ششمین کشتی بزرگ تفریحی در دنیاست که توسط شرکت رویال کارائیبین طراحی و ساخته شده و در سال 2019 به بهره‌برداری رسیده است.

کوانتوم دریاها دارای 18 طبقه و ویژگی‌هایی همچون زمین بازی مخصوص کودکان، شهربازی، تئاتر، سینما، استخر شنا و آب‌نما، رستوران‌های متنوع، باغ‌های مرکزی زیبا، و امکانات تفریحی و ورزشی فراوان است.

این کشتی تورهایی را به مقاصدی در دریای کارائیب، اروپا، کانادا و نیوانگلند انجام می‌دهد.

آنتهم دریاها

آنتهم دریاها یکی دیگر از کشتی‌های تفریحی بسیار بزرگ در دنیا است که در سال 2015 توسط کمپانی رویال کارائیبین ساخته شد.

ظرفیت این کشتی 4500 مسافر است و دارای 16 طبقه می‌باشد. آنتهم دریاها مجهز به انواع امکانات تفریحی و رفاهی از جمله مجموعه وسیعی از رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها، تئاتر، سالن اجراهای زنده، سینما، استخر شنا و آب‌نما، باشگاه و سالن ورزش، و باغ‌های داخلی زیباست.

این کشتی تورهایی را به کارائیب، بهاماس، فلوریدا، نیوانگلند و کانادا انجام می‌دهد.

امارانت سی

امارانت سی یکی از نسل جدید کشتی‌های تفریحی پیشرفته در دنیا است که در سال 2022 توسط شرکت کارنیوال کروز ساخته و راه‌اندازی شده است. ظرفیت این کشتی برای 5300 مسافر در نظر گرفته شده و دارای 17 طبقه است. امارانت سی مجهز به جدیدترین امکانات رفاهی و تفریحی از جمله رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، باشگاه و سالن ورزش، استخرهای شنا، تئاتر و سالن‌های نمایش، باغ‌ها و فضاهای سبز داخلی، و اتاق‌های اقامتی مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌هاست.

این کشتی با طراحی مدرن و پیشرفته خود، تجربه‌ای فوق‌العاده را برای مسافران به ارمغان می‌آورد و تورهایی را به جایجای دنیا از جمله کارائیب، اروپا، آلاسکا و آسیا انجام می‌دهد.

مارینر دریاها

مارینر دریاها یکی از کشتی‌های محبوب و پرطرفدار تفریحی در دنیاست که توسط کمپانی کارنیوال کروز طراحی و ساخته شده است.

این کشتی با ظرفیت 4000 مسافر، در سال 2019 به بهره‌برداری رسیده و دارای 15 طبقه است. مارینر دریاها مجهز به انواع امکانات و خدمات تفریحی و هتلینگ از جمله رستوران‌ها، بارها، کافه‌ها، سینما، تئاتر، شهربازی، استخر شنا و غیره است.

این کشتی تورهایی را به مناطقی همچون دریای کارائیب، بهاماس، مکزیک، آلاسکا و اروپا انجام می‌دهد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر دریایی و تعطیلات خانوادگی است.

نورویجن اسکیپ

نورویجن اسکیپ توسط شرکت نورویجن کروزلاین ساخته شده و یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در صنعت کشتیرانی تفریحی دنیاست.

این کشتی تفریحی عظیم در سال 2002 راه‌اندازی شده و ظرفیت آن برای 4100 مسافر است. نورویجن اسکیپ با 15 طبقه‌ی خود، حاوی انواع امکانات رفاهی و تفریحی نظیر رستوران‌ها، بارها، سینما، تئاتر، استخر شنا، شهربازی، باشگاه و غیره می‌باشد.

نورویجن اسکیپ به مکان‌هایی در دریای کارائیب، آلاسکا، اروپا و مدیترانه سفر می‌کند و یک تجربه دریایی عالی را برای مسافرین به ارمغان می‌آورد.

Aqua Expedition ،پرو

این کشتی مناسب افرادی است که تمایل دارند به تنهایی سفر نموده و زیبایی های آمازون را کشف نمایند. این کشتی تقریبا به شکل ساختمانی چندطبقه طراحی شده و هر یک از اتاق ها دارای منظره پانورامای بی نظیری از اطراف است. به این ترتیب، مسافران نیازی به خروج از تختخواب و رفتن به عرشه کشتی در حال حرکت، برای تماشای مناظر اطراف ندارند. چیدمان داخل کشتی بسیار زیبا است و ظرفیت پذیرش 24 مسافر را دارد. مسافران این کشتی فرصت گران بهای کشف و تماشای مکان های بکر آمازون در اعماق جنگل های گرمسیری، حیوانات خاص این منطقه مانند دلفین صورتی، ایگوانا و .... و حتی قبایل بومی منطقه را دارند. همه این موارد در حالی است که تحت هر شرایطی رفاه و آسایش مسافران تأمین می گردد.

Seadream Yacht Club ، کارائیب

این کشتی کوچک با ظرفیتی حدود 100 نفر، به خلیج های دورافتاده ای دسترسی دارد که کشتی های تفریحی معمولی حتی توانایی نزدیک شدن به آن ها را ندارند. کاپیتان کشتی با کلیه نقاط منطقه؛ ازجمله بهترین رستوران های غذای دریایی، مراکز تفریحی و ... آشنایی کامل دارد. خدمه کشتی بسیار منظم و خوش برخورد بوده و سعی در ارائه خدماتی باکیفیت در حد هتل های 5 ستاره دارند. نکته قابل توجه این است که باوجود ارائه این خدمات بی نظیر، هیچ اثری از تبلیغات ناخواسته و اغوانماینده با هدف تشویق مسافر به انتخاب مجدد این کشتی در سفرهای بعدی به چشم نمی خورد.

Nour El Nil (نورالنیل)، مصر

گاهی انتخاب بهترین وسیله برای حمل ونقل، برحسب ویژگی های شهر یا کشور مقصد انجام می گیرد؛ مثلا در هندوستان بهترین وسیله سفر قطار است، درحالی که در نیویورک مترو در ارجحیت قرار گرفته است. به همین ترتیب، کشتی های نورالنیل جالب ترین وسیله های نقلیه ای هستند که می توانید در سفر به مصر از آن ها بهره ببرید. در گذشته، فرعون ها و پاشاهای مصر گاهی چند ماه در کشتی های راحت و کوچک شناور بر روی نیل زندگی می کردند و ناپلئون بناپارت که تمایل زیادی به کنکاش در فرهنگ مصر داشت نیز نوع سفر با این نوع کشتی را ترجیح می داد. کشتی های نورالنیل دارای بالابرهایی مستقل برای راحتی مسافران هستند. کاپیتان کشتی برای توقف، بندرهایی را انتخاب می نماید که به دوراز ازدحام سایر کشتی های تفریحی باشند. آشپز کشتی ماهی و سبزی تازه از بازار ساحلی تهیه نموده و با غذاهای محلی و سنتی مصر از مهمانان پذیرایی شایانی می نماید. فقط در اینجا است که می توان به دوراز هیاهو و شلوغی جامعه مصر از آرامش رود نیل لذت برد.

REI Antarctica ، قطب شمال و جنوب

یکی از بهترین راه ها برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان سفر به قطب شمال یا جنوب است! به این منظور کشتی های یخ شکن در هر دو منطقه آماده پذیرایی از ماجراجویان و با فراهم کردن امکان بازدید از شگفتی های این مناطق؛ مانند کوه های یخی، خوک های آبی، خرس های قطبی و ... هستند. راهنماهای این تورها اغلب از پرنده شناسان، زمین شناسان و ... انتخاب می شوند تا اطلاعات مفیدی را در اختیار مسافران قرار دهند. علاوه بر این، سکوت مطلق و حس تنهایی در میان سفیدی مطلق، درک خاصی از زندگی و نیز حس تعلق خاطر به زادگاه را به مسافران می بخشد.

Geographic Expeditions ، میانمار

در بازدید از مجمع الجزایر Mergui، گردشگران فرصت کشف زوایای ناشناخته و بکر طبیعت دست نخورده این منطقه را خواهند داشت. از زمان شروع جنگ جهانی دوم و تا سال 1997، جزیره به تدریج از سکنه خالی شده است. ازاین رو، شناخت این جزایر، تقریبا پدیده جدیدی محسوب می گردد. درهرحال، تورهای مختلفی با برنامه های متنوع مانند غواصی و بازدید از جنگل های مرجانی برای گردشگران در این منطقه عرضه می گردد. به عبارت دیگر، این منطقه، بهشتی پنهان برای علاقه مندان غواصی است، زیرا در عمق کمتر از 30 متر می توان کوسه ، انواع ماهی و ... را مشاهده کرد. در خشکی نیز حیواناتی مانند فیل ، کرگدن و انواع پرندگان وجود دارند. این منطقه تقریبا خالی از سکنه است و تنها تعداد معدودی ماهیگیر محلی در آن سکونت دارند. البته پیشینه ماهیگیری در این منطقه نیز روشن نیست.

Oceania ، اروپا

این کشتی در سال 2011 فعالیت خود را شروع نموده و هدف اصلی آن پذیرایی از مهمانان به نحو احسن به همراه آموزش آشپزی است. این کشتی عظیم دارای 22 کارگاه آشپزی مجهز به فر و سایر ملزومات است و در هر یک از آن ها، مسافران می توانند تحت نظر سرآشپز ژاک پپین غذاهای مختلفی را تهیه نمایند. علاوه بر این، به منظور آموزش کامل، مسافران نحوه شناسایی طعم مواد اولیه مرغوب را نیز فرامی گیرند.

Zambezi River Queen ، بوتسوانا

این کشتی ازلحاظ نوع ساخت کاملا منحصربه فرد است. درواقع، در ساخت این کشتی با به کارگیری موتورهای کم صدا، نهایت سعی بر حفظ محیط زیست اجرا شده و به این ترتیب حرکت کشتی، آرامش حیوانات بومی مانند فیل ، شیر و کرگدن که برای نوشیدن آب و شنا به رودخانه زامبزی نزدیک می شوند، ایجاد نمی نماید. آب از طریق باتری های خورشیدی گرم شده و از انرژی حاصله برای روشن کردن چراغ ها استفاده می گردد. علاوه بر این، کلیه امکانات رفاهی از قبیل استخر برای مسافران فراهم شده است. به دلیل رعایت نکات زیست محیطی در این کشتی و عدم ایجاد مزاحمت برای حیوانات محلی، به هنگام سفر با آن به راحتی می توان حیات وحش حاشیه رود زامبزی را مشاهده کرد و از تماشای جاذبه های طبیعی منطقه لذت برد.

کشتی هارمونی دریا ، مدرن‌ترین کشتی جهان

کشتی هارمونی دریا که متعلق به شرکت کشتیرانی رویال کارائیب است، مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی مسافربری در سراسر جهان محسوب می‌شود. این کشتی در سال 2014 به بهره‌برداری رسید و ظرفیت پذیرش 5400 مسافر و 2100 خدمه را دارد.

این کشتی بسیار شبیه به سمفونی دریاها طراحی شده و امکانات مشابهی همچون استخرهای شنا، زمین‌های بازی و ورزش، تئاتر، سینما، شهربازی، و رستوران‌های فاخر را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. امکاناتی همچون اتاق‌های شیشه‌ای با مناظر زیبای اقیانوس، جکوزی با کف شیشه‌ای، دیواره‌های سنگنوردی، زمین گلف و تئاتر را برای مسافران فراهم کرده است.

همچنین رستوران‌ها، کافه‌تریاها، سالن‌های سرگرمی و شهربازی از دیگر امکانات این کشتی مدرن و پیشرفته هستند. این کشتی مسافران خود را به مقاصدی در کارائیب، اروپای شمالی، بالتیک و حوضه دریای مدیترانه می‌برد.

کشتی کوئین مری 2 ، محبوب‌ترین کشتی دنیا

کشتی مسافربری کوئین مری 2 متعلق به شرکت کشتیرانی کانارد لاین است و محبوب‌ترین کشتی تفریحی دنیا به حساب می‌آید. این کشتی در سال 2004 راه‌اندازی شد و ظرفیت 3600 مسافر و 1350 خدمه را دارد.

کوئین مری 2 با طراحی زیبا و امکانات فراوان، محیطی شاد و سرزنده برای مسافران فراهم کرده است. از امکانات این کشتی می‌توان به استخرهای آب گرم، جکوزی، سالن ورزش، زمین‌های تنیس، دیسکو، پاتیو و اشاره کرد.

همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متنوع با غذاهای لذیذ جهانی، تئاتر و سالن‌های موسیقی زنده از دیگر جاذبه‌های کوئین مری 2 به شمار می‌روند.

کشتی آوانتی ، کشتی مسافربری با معماری منحصر به فرد

کشتی آوانتی که متعلق به شرکت کشتیرانی رویال کارائیب است، از لحاظ معماری طراحی منحصر به فردی دارد. این کشتی در سال 2010 ساخته شد و ظرفیت پذیرش 4000 مسافر و 1350 خدمه را دارد.

طراحی معماری آوانتی با الهام از کشتی‌های لوکس قدیمی انجام شده و دارای نمادها و تزئینات خاصی است. اتاق‌های مسافران طراحی مدرنی دارند و از بالکن‌های زیبایی برخوردارند.

از امکانات آوانتی می‌توان به حوضچه شنا و استخرهای آب گرم، رستوران‌ها و کافه‌ها، تئاتر و سالن‌های سرگرمی اشاره کرد. سفر با این کشتی با معماری منحصر به فرد لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود.

پایان

در مجموع، کشتی‌های تفریحی تجربه‌ای فوق‌العاده و به‌یادماندنی برای سفرهای دریایی فراهم می‌کنند. کشتی‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، تنها نمونه‌های کوچکی از بزرگترین و مجهزترین کشتی‌های تفریحی دنیا هستند که می‌توانند رؤیای هر سفر دریایی را محقق کنند.

انتشار: 11 مهر 1402 بروزرسانی: 22 مهر 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 740

به "بهترین کشتی ها برای سفرهای دریایی در جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین کشتی ها برای سفرهای دریایی در جهان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کشتی ها برای سفرهای دریایی در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید