صندوق بین المللی پول: رشد مالی چین افزایش می یابد

به گزارش مجله پارمیسفان، صندوق بین المللی پول افزایش رشد مالی چین را پیش بینی کرد.

صندوق بین المللی پول: رشد مالی چین افزایش می یابد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، صندوق بین المللی پول با اشاره به کوشش های پکن برای حمایت از اقتصاد و بهبود چشم انداز جنگ تجاری با آمریکا در سال 2019 پیش بینی خود از رشد اقتصادی چین را بهبود بخشید.

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش دورنمای اقتصادی جهان اعلام نمود که رشد 6.3 درصدی در امسال را برای چین انتظار دارد. این در حالی است که پیش بینی قبلی در خصوص رشد اقتصادی پکن 6.2 درصد بود.

چین که دومین اقتصاد برتر جهان را در اختیار دارد سال گذشته با رشد 6.6 درصدی روبرو بود که این بدترین عملکرد در 28 سال اخیر به شمار می رفت.

مشاور اقتصادی صندوق بین المللی پول در گزارشی نوشت: چین محرکهای پولی و اقتصادی برای مقابله با تأثیر منفی تعرفه های تجاری را تشدید نموده است. علاوه بر این با توجه به احتمال انجام توافق تجاری بین آمریکا و چین، دورنمای تنش های تجاری بین این دو کشور بهبود یافته است.

با تور چین سفر کنید

صندوق بین المللی پول با ابراز نگرانی از افزایش منازعات تجاری، پیش بینی کرد که رشد اقتصادی آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن کاهش یابد. این صندوق در گزارشی پیش بینی نموده است متوسط رشد اقتصادی جهان از 3.6 درصد در سال 2018 به 3.3درصد در سال 2019 برسد که برابر با رشد سال 2016 و ضعیف ترین رشد ثبت شده از زمان رکود سال 2009 است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 160

به "صندوق بین المللی پول: رشد مالی چین افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول: رشد مالی چین افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید