شامپوی مناسب جنس موهای شما کدام است؟

به گزارش مجله پارمیسفان، استفاده از شامپوی مناسب برای رهایی از مسائل مو لازم است. با این حال، تنوع گسترده شامپوهای موجود در بازار می تواند کاملاً گیج کننده باشد. ابتدا باید مطمئن شوید که شامپو با نوع مو و پوست سر شما متناسب است و علاوه براین، باید به هر مسئله ای که ممکن است با آن روبرو شوید مانند شوره سر، موهای کدر و بی روح، ریزش مو یا موهای آسیب دیده پاسخ دهد. اگر شامپو با نوع موی شما متناسب نیست، ممکن است مسائل موهای شما را تشدید کند. هلدینگ سیلانه سبز با مدیریت مازن حریری و با فراوری شامپوهای متنوع در برندهای مختلف تمامی نیازهای شما را پاسخ داده است.

شامپوی مناسب جنس موهای شما کدام است؟

در این مقاله به شما یاری می کنیم تا شامپوی مناسب برای موهای خود را با چند مرحله ساده پیدا کنید.

نوع موی خود را بشناسید

اگر موهای شما دیگر خوش حالت و براق نیست، دائم گره می خورد و به سختی شانه می گردد یا پوست سرتان شوره می زند، ممکن است استفاده از یک شامپوی مناسب، مشکلتان را رفع کند. باید بدانید مواد شیمیایی شدید در بسیاری از محصولات مراقبت از مو می تواند به موهای شما آسیب برساند و آن ها را کدر و بی روح کند. بعلاوه به یاد داشته باشید که هرکسی نوع مو و بافت متفاوتی دارد و هر شامپویی برای نوع موی شما مناسب نیست.

در ادامه به شما یاری می کنیم که بدانید چه شامپوهایی باید برای نوع موی شما انتخاب گردد:

1. موهای خشک

اگر موهای خشکی دارید، تمرکز اصلی شما باید روی رطوبت رسانی به موهایتان باشد. کنترل موهای خشک سخت بوده و بعلاوه نشانه آسیب تماشا مو است. موهای خشک و زبر به راحتی گره می خورند، مستعد شنمایندگی هستند و رطوبت کافی را جذب نمی نمایند؛ بنابراین به شامپوهای ملایم و مغذی احتیاج دارند. همواره به یاد داشته باشید که برای موهای خشک باید شامپوهای مرطوب نماینده و کرمی را انتخاب کنید. این نوع مو مستعد وزشدن است و انتخاب شامپوهایی با مواد مرطوب نماینده، به حالت دهی مو و کاهش وز آن یاری می نماید. شامپوهای موی خشک زمانی برترین عملکرد را دارند که به همراه نرم نماینده استفاده شوند. یک نرم نماینده مغذی با خاصیت صاف نمایندگی مو، به حفظ رطوبت پس از شستن مو یاری نموده و موخوره را کنترل می نماید.

توجه: شامپوهای حاوی سولفات می توانند روغن های طبیعی مو را از بین ببرند و آن را خشک تر نمایند؛ بنابراین، افرادی که موهای خشک دارند باید از شامپوهای حاوی سولفات دوری نمایند.

2. موهای چرب

ترشح چربی اضافی می تواند موهای شما را چرب و کثیف کند و از زیبایی آن ها بکاهد. موهای چرب باید اغلب شسته شوند تا درخشندگی خوبی داشته باشند و چربی آن ها کاهش یابد. از آنجایی که در صورت داشتن موهای چرب، چربی از قبل فراوری بیش از حد آن، روی پوست سر وجود دارد، باید از فرمول های آبرسان، مرطوب نماینده و کرمی که می توانند رطوبت و چربی بیشتری به پوست سر اضافه نمایند، اجتناب کنید. شما باید در پی مواد متعادل نماینده و تقویت نماینده در شامپو باشید. علاوه بر این، در پی شامپوهایی با موادی مانند سولفات باشید که می توانند چربی ها، کثیفی ها و اسید سالیسیلیک را که چربی اضافی فراوری می نمایند، از بین ببرند.

3. موهای رنگ شده

موهای رنگ شده احتیاج به مراقبت ویژه دارند زیرا دارای مواد شیمیایی هستند. همه شامپوهای معمولی روی موهای رنگ شده خوب عمل نمی نمایند؛ بنابراین، به سراغ شامپوهایی بروید که مخصوص موهای رنگ شده هستند. موهای رنگ شده احتیاج به آبرسانی بیشتری دارند و شما باید شامپویی را انتخاب کنید که برای آن فرموله شده باشد. این نوع موها برای حفظ رنگ، باید کمتر شسته شوند، در غیر این صورت، رنگ می تواند به سرعت محو گردد. بعلاوه شامپوهای بی رنگ نسبت به سایر شامپوها مناسب ترند.

همواره در پی شامپوهایی با فرمول های بدون سولفات برای موهای رنگ شده خود باشید. سولفات ها می توانند سریع تر رنگ موهای شما را از بین ببرند. شامپوهای بی رنگ دارای pH پایین تری هستند، بنابراین نمی توانند به راحتی کوتیکول مو را باز نمایند. بعضی از شامپوهای رنگ شده دارای SPF هستند که به محافظت از مو در برابر نور خورشید و حفظ رنگ یاری می نمایند. بعلاوه در پی شامپوهایی با موادی مانند اسیدهای آمینه و عصاره سویا باشید که برای موهای رنگ شده مناسب هستند.

4. موهای نازک

موهای نازک، بافتی طبیعی و ابریشمی داشته و به زمان خشک شدن کمتری احتیاج دارند اما حجم کمتری برای حالت دادن و تمایل بیشتری به چرب شدن دارند. اگر موهای نازکی دارید، نباید از شامپوهای کرمی بهره ببرید و پیشنهاد می کنیم شامپوهای حجم دهنده را امتحان کنید. شامپوهای حجم دهنده سبک ترین نوع شامپو هستند. آن ها حاوی موادی مانند پروتئین هیدرولیزشده گندم هستند که به افزایش قطر ساقه مو یاری نموده و به نوبه خود موهای شما را حجیم می نمایند. علاوه بر این، شامپوهایی را انتخاب کنید که فاقد سیلیکون هستند، زیرا می توانند تارهای موی ظریف شما را سنگین نمایند.

5. موهای مجعد

اگر شما به طور طبیعی موهای مجعد دارید، نمی توانید مانند دیگران با موهای خود رفتار کنید! بنابراین، مطمئن شوید شامپویی انتخاب می کنید که حاوی پروتئین بالایی باشد یا به طور خاص برای نوع موی شما ساخته شده باشد تا اطمینان حاصل کنید که حاوی نرم نماینده و مرطوب نماینده عمیق است. ریشه موهای مجعد شما به علت بافتی که دارند بیشتر خشک می شوند و در رطوبت بالا، بدحالت می شوند. اگر موهای شما وز است، باید شامپوی دارای خاصیت مرطوب نمایندگی بالا را انتخاب کنید که به کاهش موخوره و خشکی بدون سنگینی موهای شما یاری می نماید.

سخن پایانی:

استفاده از شامپوی مناسب برای موهایتان به حل چندین مشکل یاری می نماید. این اولین قدم برای داشتن یک روال مراقبت از مو است. برای اینکه بدانید کدام شامپو بیشتر به شما می آید، باید پوست سر و موهای خود را بهتر بشناسید. نوع پوست سر، نوع مو، مواد موجود در شامپو، وجود مواد شیمیایی مضر و الکل و بعلاوه قیمت، ازجمله عوامل رایجی هستند که به معین شامپوی مناسب برای موهای شما یاری می نمایند. رعایت نکات و دستورالعمل های ذکرشده ممکن است به شما در انتخاب شامپوی مناسب یاری کند.

مازن حریری مدیر هلدینگ سیلانه سبز با داشتن کادری مجرب از محققان، متخصصان و پزشکان درجه یک، در حوزه فراوری محصولات آرایشی و بهداشتی، پیشرو است. مازن حریری معتقد است که نیروی انسانی این شرکت، مهم ترین دارایی آن بوده و تنها با همکاری تیمی، ارتباطات قوی و مطالبه افق های بالاتر است که می توان به برترین عملکرد دست پیدا کرد. این هلدینگ با برندهای آمبرلا، کامان و دافی، شامپوهایی مناسب انواع مو فراوری نموده که سلامت موی شما را بیش از پیش تأمین می نمایند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 14 آذر 1401 بروزرسانی: 14 آذر 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2198

به "شامپوی مناسب جنس موهای شما کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شامپوی مناسب جنس موهای شما کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید