سوغات بانکوک چیست؟

به گزارش مجله پارمیسفان، خرید سوغاتی جزو ضروریات مسافرت های ما ایرانی ها است. بانکوک هم شهری است که امروزه برای ایرانیان، به یکی از مقاصد برتر گردشگری تبدیل شده است. اما وقتی به شهری می رویم، باید ابتدا سوغاتی و محصولات منحصر به فرد آن را بشناسیم تا بتوانیم سوغاتی و یادگاری مناسبی برای عزیزانمان تهیه کنیم. با خبرنگاران همراه باشید تا با سوغاتی های اصیل بانکوک آشنا شوید.

سوغات بانکوک چیست؟

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

زمانی که به بانکوک سفر می کنید، مطمئن شوید که به اندازه کافی چمدان همراه خود می آورید، چون زمانی متوجه این مسئله خواهید شد که با سوغاتی های رنگ به رنگ و زیبای بانکوک روبرو می شوید که با قیمت های پایین، در اغلب فروشگاه های این شهر به گردشگران عرضه می گردد. در این مقاله سوغاتی های این شهر را به شما معرفی می کنیم:

ابریشم تایلندی

در اصل جیم تامپسون ابریشم تایلندی را به شهرت رساند و میراث او یا ابریشم، به همین دلیل به تایلند نسبت داده شده است. شما می توانید این ابریشم نرم و زیبای تایلندی را تقریبا در تمام فروشگاه های بانکوک پیدا کنید و توجه کنید که به ازای هر متر آن، بیشتر از 6 دلار (حدود 20 هزار تومان) پرداخت نکنید.

صابون و محصولات مربوط به استحمام

صابون های خوشبوی تایلندی و محصولات مربوط به استحمام، یکی از سوغاتی های شهر بانکوک است. این محصولات در رایحه های مختلف مانند نارگیل و انواع میوه عرضه می شوند. قیمت هر کدام از این صابون ها حدود یک دلار است، پس مراقب باشید گران نخرید.

کنده کاری های چوبی

شاید خرید چنین اشیایی در سفر و به عنوان سوغاتی، کمی برای شما عجیب به نظر برسد؛ اما بانکوک صنایع دستی مختلف کنده کاری شده روی چوب دارد که بسیار زیبا است و نمی توان از آن ها گذشت. چراغ، کاسه، مجسمه و وسایل دیگری وجود دارد که از چوب ساخته شده و طرح های بسیار زیبا و ظریفی روی آن ها کنده کاری شده است.

اشیا دکوری خانه

حتی کسانی هم که به دکوراسیون منزل اهمیت چندانی نمی دهند، شیفته اشیا دکوری منزل بانکوک می شوند. شما به چشم تیزبینی احتیاج ندارید که بفهمید بانکوک بهترین مکان برای پیدا کردن لوازم دکوری خانه است. در جای جای این شهر می توانید مغازه هایی را پیدا کنید که لوازم دکوری می فروشند.

لباس سنتی تایلند

تنوع لباس های سنتی تایلند، از شهر به شهر فرق دارد اما همه آن ها یک ویژگی مشترک دارند: همه زیبا هستند. شما می توانید لباس های زیبا به رنگ های مختلف بخرید که الگوها و مدل های مختلف و فوق العاده ای دارند. اگر هم یک دست کامل لباس تایلندی نخرید، حداقل دلتان می خواهد یکی از آن ها مثل دامن زیبا را بخرید.

کیف دست دوز

در سفر به بانکوک با حجم عظیمی از کیف های دست دوز در سراسر شهر روبرو خواهید شد. از کوله پشتی تا کیف زنانه را می توانید میان این کیف های دست دوز زیبا پیدا کنید. شما حتی می توانید کیف های طراحی شده بسیار زیبا پیدا کنید اما باید مطمئن شوید که اصل هستند؛ چون کیف های تقلبی ارزان قیمت هم در بانکوک کم نیست.

تنقلات تایلندی

بانکوک یکی از بهترین مکان ها برای افراد خوش خوراک است و می توانید هنگام بازگشت از این سفر، تنقلات و ادویه جات خوشمزه آن را به عنوان سوغاتی با خود به شهرتان بیاوید و عزیزان خود را هم از چشیدن این خوراکی های خوشمزه بی نصیب نکنید. میوه خشک شده هم یکی از دیگر سوغاتی های خوشمزه بانکوک است.

چراغ

هر اتاقی می تواند با نور چراغ های زیبای بانکوک روشن گردد. این چراغ ها از سوغاتی های محبوب بانکوک هستند که به شکل ریسه، فانوس های کاغذی و اشکال متنوع و زیبای دیگر به فروش می رسد. قیمت این محصولات از 4 دلار آغاز می گردد و می توانید با این قیمت، یک سوغاتی زیبا بخرید.

بدلیجات

یکی از سوغاتی که می توانید از بانکوک بخرید و حمل آن نیز آسان است، بدلیجات است که جای کوچکی از چمدان شما را به خود اختصاص می دهد و می توانید هر چقدر که دلتان می خواهد، بدلیجات رنگ به رنگ بخرید. همچنین مزیت دیگر این سوغاتی ها این است که منحصربه فرد هستند و در جای دیگری نمی توانید آن را پیدا کنید. پس اگر به دنبال خرید یادگاری منحصربه فرد و در عین حال زیبا هستید، از این بدلیجات بخرید.

ضربه گیر تلفن همراه

اگر بخواهید از شهر خودتان برای گوشی همراه خود ضربه گیر بخرید باید هزینه زیادی صرف کنید؛ اما با نصف همان هزینه می توانید از ضربه گیرهایی که در بانکوک به فروش می رسد، تهیه کنید. این ضربه گیرها هم می توانند سوغاتی بسیار خوب برای دوستان و عزیزانتان باشد که جای بسیار کمی هم در چمدان شما اشغال می نمایند و حمل آن بسیار آسان است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 478

به "سوغات بانکوک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات بانکوک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید