سردیس باستانی در یک موزه به نمایش گذاشته می شود

به گزارش مجله پارمیسفان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سردیس باستانی در یک موزه به نمایش گذاشته می شود.

سردیس باستانی در یک موزه به نمایش گذاشته می شود

لورا یانگ کسی است که در سال 2018 متوجه وجود یک سردیس در فروشگاهی واقع در تگزاس شد. این سردیس که برای فروش گذاشته شده بود، روی زمین و زیر یک میز قرار داشت و بر روی آن برچسبی جسبانده شده بود که نشان میداد قیمت آن 34.99 دلار است. یانگ این سردیس را خرید.

اما این سردیس یک مجسمه معمولی سنگی نبود که برای تزئین حیاط مناسب باشد. این مجسمه یک سردیس رومی واقعی بود که به اواخر قرن یکم پیش از میلاد یا به اوایل قرن یکم میلادی تعلق دارد و زمانی در مجموعه هنری یکی از پادشاهان بایرنی نگهداری میشد. این سردیس از قرن نوزدهم میلادی در مجموعه این شاه قرار داشت تا اینکه در طول جنگ جهانی دوم غارت شد.

اینکه این سردیس چطور از تگزاس سر درآورده است هنوز مشخص نیست اما بهترین حدس آن است که یک سرباز آمریکایی پس از آنکه ویلای پادشاه بایرنی هدف بمباران متفقین قرار گرفته، این مجسمه را با خود آورده باشد.

این هفته این سردیس تاریخی در موزه هنر سن آنتونیو به نمایش درآمد. قرار است این مجسمه سال آینده طبق توافق نامه ای که با خانم یانگ اجرا شده، به دولت استان بایرن تحویل داده شود. خانم یانگ به مدت سه و نیم سال این سردیس را در قفسه ای که در اتاق پذیرایی قرار داشت، نگهداری میکرد.

منبع: همگردی
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2098

به "سردیس باستانی در یک موزه به نمایش گذاشته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردیس باستانی در یک موزه به نمایش گذاشته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید