رکوردزنی مناسبات تجاری ایران و مالزی

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اتاق بازرگانی، سرپرستی این هیات تجاری را رییس اتاق بازرگانی کوالالامپور برعهده داشت و اعضای آن جمعی از فعالان مالی مالزی در حوزه های گردشگری، ساختمان، آموزش، حمل ونقل، تجهیزات کامپیوتر، نفت و گاز، محصولات شیمیایی و مواد غذایی بودند.

رکوردزنی مناسبات تجاری ایران و مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

در این دیدار مسعود خوانساری،رییس اتاق تهران ضمن تشریح ساختار اتاق بازرگانی تهران به عمده ترین فعالیت ها و خدمات این اتاق به فعالان مالی اشاره نمود و نقش و عملکرد این نهاد بخش خصوصی در تسهیل شرایط کسب وکار در کشور و برطرف موانع و مسائل پیش روی کارافرینان و بازرگانان را یادآور شد.

وی شناخت محدود تجار و کارآفرینان ایران و مالزی از توانمندی های مالی دو کشور را یکی از دلایل حجم نامتناسب روابط و مناسبات مالی در قیاس با ظرفیت های دو طرف دانست و در این رابطه، نقش اتاق های بازرگانی برای شناسایی فرصت های مالی و نیز اعزام و پذیرش هیات های تجاری میان دو کشور را در توسعه روابط اثرگذار مطرح نمود.

رییس اتاق بازرگانی کوالالامپور نیز با اشاره به علاقه تجار و بخش خصوصی مالزی برای گسترش همکاری های مالی با ایران، از جمله زمینه های همکاری میان دو کشور را در عرصه نفت و گاز، مسکن و ساختمان و حمل ونقل ریلی مطرح نمود.

سید علی الاطاس که نایب رییس اتاق بازرگانی ملی مالزی نیز هست، یکی از چالش های کنونی اقتصاد این کشور را بیکاری مطرح نمود و گفت: موضوع بیکاری جوانان در مالزی جدی است و دولت این کشور سیاست های مالی خود را با موضوع برطرف این مشکل پی ریزی نموده است.

وی حجم واردات مالزی طی سال 2016 میلادی را 240 میلیون دلار خاطرنشان کرد و اضافه نمود: در حال حاضر سالانه 20 میلیون گردشگر از نقاط مختلف دنیا جذب مالزی می شوند و دولت این کشور میخواهد این میزان را طی سال آینده میلادی به 30 میلیون گردشگر افزایش دهد.

به گفته سید علی الاطاس، مناسبات نفتی و پتروشیمی مالزی و ایران طی سال های گذشته به دلیل اعمال تحریم ها کاهش یافته بود و این در حالی است که برنامه ریزی ها برای دستیابی به رقم 40 میلیارد دلاری همکاری ها در این بخش در دست است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 332

به "رکوردزنی مناسبات تجاری ایران و مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردزنی مناسبات تجاری ایران و مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید