روح امید در التهابات جامعه ، چه شد که دختر جوان از جشن عروسی گذشت؟

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران/بوشهر مختار هنرمند و همسرش ریحانه هنرمند زوج جوان اهل شهرستان جم از توابع استان بوشهر هستند که در روزهای آخر سال 98 و وقتی که کشور ایران درگیر بیماری بود هزینه های برگزاری جشن ازدواج خود را به مبارزه با کرونا اختصاص دادند.

روح امید در التهابات جامعه ، چه شد که دختر جوان از جشن عروسی گذشت؟

مختار هنرمند، وکیل پایه یک دادگستری، فعال زیست محیطی، عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان بوشهر و ساکن شهرستان جم است. او می گوید: حدود 4 سال از اشنایی من با جمعیت هلال احمر می گذرد و جالب است بدانید راه آشنایی من با این سازمان به وسیله دوستان و بستگان بود که از نزدیک شاهد خدمات این سازمان بودم.

از طاقت فرساترین عملیات ها تا لبخند آرامش

از او می خواهیم از فعالیت های هلال احمری خود بگوید، جواب می دهد: با توجه به حضور چند ساله در این مجموعه در فعالیت ها و عملیات های بسیاری حضور داشتم اما از حادثه حریق اراضی اطراف شهرستان جم به عنوان یکی از طاقت فرساترین عملیات ها باید بگویم و همچنین از زیباترین خاطراتم مربوط به حادثه کوهستان می شود که این خاطره مربوط به زمانی است که اعلام حادثه شد. منطقه ای در کوه های اطراف شهرستان که با توجه به دانش فنی و آشنایی محلی اولین نفری بودم که به بالین مصدوم رسیدم. شاید تمام سختی صعود با لبخند رضایت مصدوم و آرامش او رفع شد.

از هنرمند می پرسیم پیروزی در پرونده وکالت را ترجیح می دهد یا ساعت ها عملیات امدادی، جواب می دهد: اگر بخواهم منطقی پاسخ دهم باید بگویم هر دو این ها وسیله ای برای یاری به مردم است و چه پرونده قضایی باشد یا عملیات امداد و نجات وقتی حرف از نجات جان ادمی یا آبرو و حق انسان ها به میان می آید هر دو لذت خاص خود را دارد.

وقف هزینه مراسم ازدواج برای مبارزه با کرونا

هنرمند درباره ازدواج خود می گوید: مقدمات عروسی را فراهم نموده بودیم و دوست داشتیم با توجه به اینکه جشن عقد برگزار ننموده بودیم با برگزاری جشن عروسی، زندگی مشترک را آغاز کنیم و حتی تالار را برای فروردین ماه 99 رزرو نموده بودیم. در اسفندماه و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور هموطنان عزیزمان داغ دار و نگران شدند و از طرفی دیگر مسئولان و پزشکان توصیه کردند که از برگزاری مراسمات و تجمعات انسانی پرهیز کنید، ما نیز تصمیم گرفتیم زندگی مشترکمان را آغاز کنیم و هزینه هایش را صرف امور خیریه کنیم؛ اما وقتی شرایط جامعه را دیدیم به نظرمان رسید که در این شرایط تامین سلامت و یاری به مهار کرونا بالاترین امر خیریه است لذا تصمیم گرفتیم در این زمینه قدمی برداریم.

وقف برای مبارزه با کرونا فکر چه کسی بود؟

این تازه داماد بوشهری در پاسخ این سوال که وقف برای مبارزه با کرونا فکر چه کسی بود؟ عنوان می نماید: این اقدام حاصل همفکری هر دوی ما بود چون من و همسرم به این نتیجه رسیده بودیم که قدم خیری برداریم. می پرسیم خانواده ها همواره مشتاق این اتفاق زیبا برای فرزندان خود هستند واکنش آنان چه بود، می گوید: باید بگویم خانواده ها اختیار مراسم را به خودمان واگذار نموده بودند و هنگامی که از قصد ما باخبر شدند بسیار مسرور شده و حمایت کردند.

روح امید در میان التهابات در جامعه

مختار هنرمند در مورد بازتاب رسانه ای اقدامشان شرح می دهد: تصمیم نداشتیم این موضوع رسانه ای شود ولی وقتی به هلال احمر و جمعی از جوانان که به ضد عفونی روستاها و محلات می پرداختند یاری کردیم یکی از رسانه های محلی آگاه شد و این خبر را منتشر کرد، البته تنها علتی که باعث شد اجازه انتشار دهیم روح امیدی بود که در این التهابات در جامعه به وجود می آورد.

از این جوان امدادگر سوال می کنیم چرا تصمیم به موکول کردن مراسم به زمان دیگری نگرفتید؟ پاسخ این سوال زیبا و کوتاه است: هر شخصی سرنوشتی دارد و قسمت ما هم اینگونه رقم خورد که با این شرایط زندگی مشترک را آغاز کنیم، به هیچ وجه پشیمان نیستیم و احساس خیلی خوبی داریم.

هلال احمر یک منش است

از او می خواهیم یک خط درباره هلال احمر بگوید، جواب می دهد: هلال احمر فقط یک سازمان نیست یک منش هست، یک خط مشی و یک الگوی زیبای زندگی کردن و یا شاید آموزشگاهی برای بهتر زندگی کردن است.

و کلام آخر...

هنرمند به عنوان کلام آخر خود می گوید: چگونه زندگی مشترک را آغاز کردن مهم نیست، چگونه زندگی کردن مهمترین موضوع است. مسرورم از هزاران آرزوی و دعای خیری که ابتدای زندگیمان را با آن بنا نهادیم و از همه دوستان و آشنایان نیز صمیمانه تشکر می کنم به خاطر تبریک و هدایایشان. باید بگویم هدایای ازدواجمان را هم به تامین نیازهای مرتبط با مبارزه کرونا اختصاص دادیم.

حادثه زلزله کرمانشاه و تلخ ترین روزهای حضور

ریحانه هنرمند، فارغ التحصیل رشته گرافیک است. او در سال 93 به وسیله فعالیت های همسرش با جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان آشنا شده است.

او درباره شیرین ترین و تلخ ترین خاطره خود از دوران حضورش در هلال احمر می گوید: تلخ ترین لحظات حضورم بر می شود به حادثه زلزله کرمانشاه که از دید من یکی از تلخ ترین روزهایی بود که حضور داشتم اما از موفقیت اعضای هلال احمر شهرستان در مراحل کشوری در مسابقات مختلف می توانم به عنوان بهترین خاطراتم یاد کنم.

بانو هنرمند می گوید: جمعیت هلال احمر عضو جدا نشدنی در بحران ها و حوادث با اعضای دلسوز و مجموعه ای بسیار زحمت کش و پرتلاش است که در روزهای سخت و بحرانی از جان و دل مایه می گذارند.

چه شد که عروس خانم از جشن عروسی منصرف شد

عروس جوان جمی درباره تصمیم زیبا و انسان محبت آمیز ای که گرفته اند، بیان کرد: وقتی اتفاقات و مسائل این روزها را می دیدیم که چگونه کادر درمان و ارگان های مختلف درگیر آن شده تصمیم گرفتیم حرکت بهتری را در پیش بگیریم. باید بگویم به خاطر شهدای حوزه سلامت و هموطنانی که در این بیماری جانشان را از دست دادند از برگزاری جشن گذشتیم.

وقتی می پرسم مگر ازدواج بدون جشن هم مزه دارد، جواب می دهد: هنگامی که شادی جمعی از مردم را با شادی و رضایت جامعه ای عظیم تر تقسیم کنی یا وقتی بتوانی امید را به توان تلاشگران عرصه مقابله با کرونا هدیه دهی موضوع تغییر می نماید. به هم سن و سالانم و زوج های جوانی که قصد اغاز زندگی مشترک را دارند پیشنهاد می کنم آسان بگیرند. خوشبختی در آرامش زندگی کردن است نه در تجملات و ما از این تصمیمی که گرفتیم خرسندیم...

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 966

به "روح امید در التهابات جامعه ، چه شد که دختر جوان از جشن عروسی گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روح امید در التهابات جامعه ، چه شد که دختر جوان از جشن عروسی گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید