رزم&zwnjحسینی: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده ، تولید خودرو 50 درصد افزایش می&zwnjیابد

به گزارش مجله پارمیسفان، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی ما این است که تا خاتمه سال تولید خودرو 50 درصد افزایش یابد.

رزم&zwnjحسینی: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده ، تولید خودرو 50 درصد افزایش می&zwnjیابد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی در حاشیه مراسم افتتاح طرح های توسعه ای یک گروه صنعتی تولیدکننده لوازم خانگی در جمع خبرنگاران گفت: تولید لوازم خانگی گروه صنعتی مذکور نسبت به قبل از تحریم ها افزایش 8 برابری داشته و عمق ساخت داخل نیز تا 85 درصد افزایش یافته است که خود نشانگر تبدیل محدودیت ها و تحریم ها به فرصت هاست.

فرصت مناسب تحریم ها برای قطع وابستگی

وی ادامه داد: اگرچه تحریم ها در اقتصاد کشور فشار هایی وارد کرده، اما برای توسعه عمق ساخت داخل، داخلی سازی برای قطع وابستگی و افزایش تولید شرکت های داخلی فرصت مناسبی را به وجود آورده است.

وزیر صمت همچنین شرح داد: تولید کنندگان با افزایش کیفیت محصولات به سمت افزایش سهم خود در بازار و ایجاد هدف های صادراتی پیش رفته اند.

جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده است

رزم حسینی سیاست وزارت صمت را تقویت و حمایت از بنگاه های تولیدی به خصوص در شرایط تحریم عنوان نمود و ادامه داد: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده و در خودرو نیز با پیش بینی افزایش 50 درصدی تولید تا خاتمه سال محقق می شود.

وی کاهش بروکراسی اداری و کنترل و نظارت بر بازار را از جمله حمایت ها عنوان نمود و گفت: حتی اگر تحریم ها برداشته شود ساخت داخل و استفاده از محصولات داخلی در اولویت خواهد بود که این سیاست نظام نیز می باشد.

وزیر صمت اضافه کرد: اگر محصولی در داخل امکان ساخت دارد جلوی واردات آن را خواهیم گرفت تا تولید داخلی تقویت شود و توسعه یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1391

به "رزم&zwnjحسینی: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده ، تولید خودرو 50 درصد افزایش می&zwnjیابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزم&zwnjحسینی: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده ، تولید خودرو 50 درصد افزایش می&zwnjیابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید