راهنما و به روزترین لیست قیمت لوله آبرسانی در بازار آهن

به گزارش مجله پارمیسفان، لوله ها با توجه به نوع کاربرد، اتصالات و جنسشان به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که معمولاً اهداف مختلفی از ساخت آن ها دنبال می شود، یکی از مهم ترین آنها انتقال و آبرسانی به قسمت های مختلف می باشد که جنس لوله های آبرسانی و جمع آوری فاضلاب معمولا پلاستیکی یا آهنی می باشد و در آب رسانی خانه ها و مکان های مختلف و سیستم های آبرسانی کوچک از لوله های گالوانیزه هم استفاده می شود.

راهنما و به روزترین لیست قیمت لوله آبرسانی در بازار آهن

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام فولادیوم، به منظور لوله کشی آب گرم و سرد و همچنین اتصال لوله ها به یکدیگر و تغییر جهت لوله ها و انشعاب گیری و تبدیل قطر لوله ها از وسایلی استفاده می کنند که به آنها وصاله یا اتصالات می گویند.

همانطور که گفته شد لوله های آبرسانی انواع مختلفی دارند که شامل لوله های گالوانیزه، لوله های چدن و لوله های پلاستیکی می باشد که لوله های پلاستیکی به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند.

لوله آب رسانی گالوانیزه

لوله های گالوانیزه با توجه به هدف و کاربردی که دارند به دو گروه لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه طبقه بندی می شود که آنها را با نام لوله های آهنی سفید هم می شناسد و اگر مقایسه ای بین این دو نوع لوله انجام شود، مشاهده خواهید کرد که لوله های فولادی گالوانیزه سبک تر و براق تر از لوله های آهنی گالوانیزه می باشند و معمولاً هر دو دسته در شاخه های 6 متری تولید و عرضه می شود و قطر آنها تا 8 اینچ هم می باشد.

باید توجه داشته باشید که برای اتصال لوله های گالوانیزه نمی توان از جوشکاری استفاده کرد، زیرا فلز روی که بر روی لوله گالوانیزه قرار گرفته، اکسید می شود و گاز اکسید روی برای تنفس خطرناک است.

از لوله های فولادی گالوانیزه برای آبرسانی و تخلیه فاضلاب استفاده می شود و یکی از مهم ترین کاربردهای لوله های فولادی گالوانیزه تهویه می باشد که جنس آنها از فولاد نرم است که این ورق های فولادی با فشار دادن داخل قالب وارد می شوند و درز آنها جوش میخورد و برای اینکه مقاومت آنها افزایش پیدا کند، آنها را با استفاده از لایه فلز روی می پوشانند. برای گالوانیزه کردن لوله های فولادی معمولاً از پیل شیمیایی یا پیل گالوانیک استفاده می شود.

لوله های چدنی

یکی دیگر از انواع لوله های آبرسانی لوله های چدنی می باشند و همانطور که از نامشان پیداست جنس چدنی دارند و با توجه به نوع کاربرد آلیاژ های مختلفی دارند و شکل و اندازه آن ها متغیر است.

لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله های پلی اتیلن انواع مختلفی دارند که یکی از پر استفاده ترین آنها لوله های پلی اتیلن آبرسانی می باشد که رنگ آنها سیاه است و با استفاده از یک خط آبی می توانید آنها را در بین سایر لوله ها شناسایی کنید.

مهم ترین کاربردهای لوله های پلی اتیلن آبرسانی

بیشترین کاربرد لوله های پلی اتیلن در سیستم های آبرسانی و انتقال آب می باشد، زیرا وزن پایین و مقاومت بالایی دارند و دچار خوردگی نمی شوند و رسوب گذاری در آنها اتفاق نمی افتد. علاوه بر آن، طول عمر بالایی هم دارند و برای کار در پروژه های مختلف مقرون به صرفه هستند.

با توجه به اینکه این لوله ها در برابر میکرو ارگانیک ها هم مقاومت بالایی نشان می دهند برای لوله کشی آب شرب از لوله های پلی اتیلن آبرسانی استفاده می شود که معمولاً با توجه به فشارهای مختلف این لوله ها در بازار عرضه می شوند و همانطور که گفته شد اصلی ترین کاربرد لوله های پلی اتیلن آبرسانی، انتقال آب در خارج و داخل شهرها می باشد.

انواع لوله های پلی اتیلن آبرسانی

لوله های پلی اتیلن آبرسانی دارای قطر 16 تا 315 میلیمتر هستند و فشار آنها 4 تا 25 اتمسفر می باشد و علاوه بر فشار و ضخامت، مواد اولیه ای که در ساخت لوله های پلی اتیلن آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد هم در دسته بندی آن تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه انواع لوله های پلی اتیلن آبرسانی را مشاهده خواهید کرد.

PE 63: اخیرا از این نوع لوله پلی اتیلن آبرسانی استفاده زیادی نمی شود و برکنار شده اند. این لوله ها ضخامت و وزن بالاتری نسبت به دو مدل دیگر دارند و هزینه تولید آن ها نیز خیلی زیاد است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

PE 80 : پس از تولید این مدل تولید کنندگان فهمیدند که با افزایش دانسیته مواد، توان تحمل فشار نیز افزایش پیدا می کند و به راحتی می توان وزن و ضخامت آنها را کاهش داد و قیمت کمتری نسبت به مدل PE 63 دارند. این مدل در مقایسه با مدل PE 63 کاربرد بیشتری دارند.

PE 100 : این نوع از لوله ها در بین سایر لوله های پلی اتیلن آبرسانی شرایط بهتری دارند و از بهترین مواد اولیه در ساخت آن ها استفاده شده است. این لوله ها وزن و ضخامت کمتری دارند و فشار کاری بیشتری را متحمل می شوند. سایر لوله ها با برخورد نور خورشید باعث استحلاک میشوند اما در این مدل این مشکل رفع شده است. PE 100 در برابر اشعه ماورای بنفش (UV) مقامت خوبی را از خود نشان می دهد و نور خورشید تاثیری روی آن ندارد.

لیست قیمت لوله آبرسانی در فولادیوم

امکان دریافت آخرین قیمت لوله شامل لوله آبرسانی، لوله داربستی، لوله صنعتی، لوله مبلی، لوله گازرسانی و لوله گالوانیزه از بهترین کارخانه ها و دریافت مشاوره تخصصی در مورد قیمت آهن و خرید انواع آهن آلات در وب سایت فولادیوم (fooladiom.com) برای راحتی کاربران آماده شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1013

به "راهنما و به روزترین لیست قیمت لوله آبرسانی در بازار آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنما و به روزترین لیست قیمت لوله آبرسانی در بازار آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید