راهنمای سفر تنهایی به بانکوک

به گزارش مجله پارمیسفان، سفر تنهایی مخصوصا به کشوری خارجی کمی ترسناک بنظر می رسد. شما بدون هیچ همراهی بسوی ناشناخته ها می روید و خودتان باید با تمام چالش های پیش رو روبرو شوید. در کشور تایلند جاذبه ها و دیدنی های بیشماری وجود دارد که دیدنشان همراه با دوساتانتان لطف دیگری دارد، اما باید بگوییم که سفر تنهایی به بانکوک از نگاهی دیگر تجربه ای ارزشمند و فراموش نشدنی برایتان خواهد شد. دیگر نیازی نیست برنامه هایتان را با سایرین هماهنگ کنید و خودتان تمام تصمیمات را خواهید گرفت. احتمالا شنیده اید که تایلند را سرزمین لبخندها می نامند، این عنوان بخاطر رفتار محبت آمیز مردمانش است که باعث شده بانکوک یکی از بهترین مقاصد برای مسافران تنها باشد. اگر شما هم می خواهید این تجربه را کسب کنید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا نکاتی که باعث بهبود کیفیت سفر و ایمنی هرچه بیشترتان می گردد را به شما بگوییم.

راهنمای سفر تنهایی به بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

اقامت نزدیک به وسایل حمل و نقل عمومی

شما تنها به پایتخت تایلند سفر می کنید و باید تمام پول وسیله نقلیه را خودتان بپردازید. در واقع کسی نیست که هزینه ها را با آن شریک شوید. به همین خاطر بهترین و ارزان ترین گزینه پیش روی شما برای تردد و گشت و گذار در شهر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. این شهر شلوغ و پر گردشگر راه های ارتباطی خوبی دارد. از جمله آن ها می توان به بی تی اس اسکای ترین (سیستم قطار شهری روی زمین)، قایق های رودخانه خائو سان، ام آرتی (سیستم قطار شهری زیر زمین) و اتوبوس اشاره نمود. اگر هتل یا محل اقامت شما نزدیک به ایستگاه ها باشد هم در زمان صرفه جویی زیادی نموده اید و هم در هزینه ها، البته دریافت تاکسی یا توک توک هم اجتناب ناپذیر است اما تا حد امکان نیازی به آن ها پیدا نمی کنید.

جالب است بدانید که 80 درصد اهالی شهر هم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند و شلوغی آن را می توان با تهران خودمان مقایسه کرد. برای استفاده از این سیستم گسترده استرس نداشته باشید با کمی جست و جو راهکارها کاملا دستتان می آید. برای کسب اطلاعات کامل در این باره پیشنهاد می کنیم مطلب چگونه در بانکوک از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنیم؟ را بخوانید تا آشنایی کامل را با آن ها داشته باشید.

اقامت در هاستل یا هتل های ارزان قیمت

اقامت در هاستل ها می تواند شما را از تنهایی خارج کند. هاستل، هوستال، بک پکرز یا پانسیون اقامتگاهی اجاره ای است که به جای یک اتاق کامل یک تخت به شما داده می شود و فضای اتاق را با سایر مسافران شریک می شوید. سایر امکانات مانند سرویس های بهداشتی و آشپزخانه نیز بصورت اشتراکی (معمولا خارج از اتاق) قرار دارند. اگر چه ارزان بودن یکی از اصلی ترین ویژگی هاستل هاست اما در سفر تنهایی به بانکوک می تواند تجربه خوبی باشد، چرا که با دیگر مسافران شهر فرشته ها آشنا می شوید.

بانکوک به خاطر گردشگران زیادش هاستل های بیشماری هم دارد که از محله های ارزان قیمت شهر تا شلوغ ترین و بهترین محله های آن قرار گرفته اند. اگر هم فکر می کنید علاقه ای به هاستل ندارید، می توانید در هتلی ارزان قیمت بمانید تا هزینه هایتان کم تر شود. برای رزرو هتل های بانکوک به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید. بسیاری از توریست های تنها اقامت در Banglamphu بهشت گردشگران (خیابان خائو سان) را انتخاب می نمایند. Silom هم انتخاب خوبی است که دسترسی آسانی به وسایل حمل و نقل عمومی و جاذبه های شهر دارد.

خیابان خائو سان، بهترین انتخاب مسافران تنهای بانکوک

خیابان خائو سان بسیار شلوغ و سرزنده است و هرکسی نظر متفاوتی درباره آن دارد اما همه متفق القول هستند که باید حتما از آن دیدن کنید. این جا محل خوبی برای آشنایی با افراد جدید و پیدا کردن دوست هایی با ملیت های مختلف است. سراسر خیابان پر از کافه و رستوران های بی شماری است که جلو مغازه هایشان جایگاه های پلاستیکی و میزهای فلزی قرار داده اند، پیشنهاد می کنیم کمی آن جا بنشینید و هیاهوی اطرافتان را تماشا کنید.

در سراسر خیابان به جز کافه ها و جمعیت سرزنده، دیدنی های زیادی مانند گالری ملی، بناهای یادبود و مراکز خرید قرار داده شده که اگر از نشستن خسته شدید (البته بسیار بعید است) می توانید قدم زنان به سمت آن ها بروید. فقط حواستان باشد آن جا حسابی شلوغ است و باید مراقب کیف پول و مدارک ارزشمندتان باشید.

آشنا شدن با افراد جدید

بانکوک پر از گردشگران، مهاجران و محلی هایی است که بدنبال دوستان جدید می گردند. در سفر تنهایی به بانکوک موقعیت خوبی برای آشنایی با این افراد خواهید داشت و اصلا بعضی به همین دلیل تنها راهی بانکوک می شوند. یکی از مطمئن ترین راه های آشنایی با افراد جدید استفاده از اپلیکیشن های دوست یابی است. می توانید هدفتان را بنویسید و گروهی که مانند خودتان فکر می نمایند را پیدا کنید. استفاده از وبسایت MeetUp نیز در بین شهروندان رایج است. در این وبسایت افراد همواره از رویدادهای سراسر شهر صحبت می نمایند و شرکت در بسیاری از آن ها برای همه آزاد است.

اگر شما خانومی هستید که می خواهید مدت زیادی را تنهایی در بانکوک بمانید پیشنهاد می کنیم به گروه بانکوک Girl Gone International Facebook بپیوندید. در این گروه خانم ها سوال ها و پیشنهاداتشان را برای گردش در پایتخت با هم به اشتراک می گذارند. بسیاری هم به دنبال یک دوست برای گردش های یک روزه می گردند.

شیوه دیگر آشنایی شدن با افراد جدید شرکت در کلاس های ورزشی یا فعالیت های ورزشی رایگان داخل بعضی از پارک هاست. همان طور که گفتیم مهاجران و محلی ها اشتیاق زیادی به داشتن دوستان جدید دارند. تجربه ها نشان می دهد کلاس یوگا هم آغاز خوبی برای دوستی های جدید است. کافه های یا مراکز بازی هم می توانند گزینه های خوبی برای آشنایی باشند.

سرگرمی های سفر تنهایی به بانکوک

چه سفرتان یک روزه باشد چه یک ماهه، همواره سرگرمی ها و دیدنی های زیادی منتظرتان هستند. ابتدا باید از معروف ترین جاذبه های شهر آغاز کنید. برای بازدید به کاخ بزرگ، Wat Pho و هنگام غروب به Wat Arun بروید. بیش از 400 بنای مذهبی و تاریخی در سراسر شهر وجود دارد که اگر مشتاق باشید باید از بعضی از بهترین هایشان دیدن کنید.

اگر اهل خرید باشید هم که بانکوک برایتان مثل بهشت است. بازار چاتوچاک هزاران فروشنده دارند که از لباس و کفش گرفته تا انواع نقاشی، کتاب، لوازم منزل و خلاصه هرچیزی که فکرش را بکنید، می فروشند. این بازار مخصوص آخر هفته ها است و اگر می خواهید گرفتار شلوغی جمعیت و گرمای هوا نشوید باید ساعت 8 صبح در بازار باشید. برای آشنای با دیگر بازارهای بانکوک و مراکز خرید لوکس شهر نگاهی به این مطلب خبرنگاران بیاندازید.

شرکت در کلاس های آشپزی تایلندی برای علاقه مندان هم انتخاب بسیار خوبی است، با محلی ها و دیگر گردشگران آشنا می شوید و چند غذای فوق العاده را یاد می گیرید که پس از بازگشت به خانه می توانید به یاد سفر به تایلند آن ها را بپزید. غذاهای تایلندی بر خلاف آن چه شنیده اید بسیار خوشمزه و رنگارنگ هستند. رستوران گردی در شهر یا چشیدن طعم غذاهای فوق العاده آن ها چه در کنار خیابان و چه در رستوران های لوکس بدون شک برایتان تجربه ای فراموش نشدنی خواهد شد.

ضمناً چهارشنبه ها سینماهای بانکوک نصف قیمت هستند و اگر بخواهید فیلمی به زبان انگلیسی ببینید می توانید در سینماهای Terminal 21 و Siam Paragon با پرداخت حدود 150 بات فیلم ببینید.

یاد دریافت کمی زبان تایلندی

اقامت در هاستل ها و گشت و گذار در میان جاذبه های پر از گردشگر شهر راهی فوق العاده برای آشنا شدن با افراد جدید است. تایلندی ها و بانکوکی ها با زبان انگلیسی آشنایی زیادی ندارند و آن را با اشتباهات زیاد و لهجه های عجیب و غریب صحبت می نمایند، بنابر این یاد دریافت چند عبارت و اصطلاح ساده می تواند به شما یاری کند تا ارتباط بهتری با محلی ها برقرار کنید.

با این کار سفر تنهایی به تایلند برایتان دلپذیرتر می شود و کمی هم از تنهایی در می آیید و البته یاد دریافت چند عبارت همواره برایتان خاطره ساز خواهد بود. تایلندی هایی که با گردشگران سر و کار دارند عبارات ساده و کار راه انداز خودشان را بلدند. همین که شما با زبان تایلندی سلام و احوالپرسی کنید و اسمتان را بگویید آن ها را مسرور نموده و حتی اگر اشتباه هم کنید تاثیر مثبت زیادی بر آن ها می گذارید.

ملاحظات ایمنی برای مسافران تنهای بانکوک

گفته می شود که شهر بانکوک یکی از امن ترین شهرهای توریستی دنیا است. اما باز هم نمی توان امنیت آن را صد در صد در نظر گرفت. به هر حال این جا پایتخت شهری شلوغ است و جیب برها و کلاهبردارهای خرده پا در آن به دنبال گردشگران بی تجربه می گردند. هنگام گردش در شهر همواره حواستان را جمع کنید و مراقب اطرافتان باشید. مدارک لازم و مهمتان را داخل هتل بگذارید و بیش از حد پول نقد با خود حمل نکنید.

سفر تنهایی به بانکوک بعنوان اولین سفر بین المللی بدون همراه بهترین انتخاب است و هیچ پیشنهاد بهترین نمی توان داد. در بانکوک همه آزادند کاری را که دلشان می خواهد انجام بدهند. اگر با شلوار ورزشی یوگایتان هم به خیابان بروید کسی بر نمی شود نگاهتان کند. (البته توصیه می کنیم لباس های راحت و خنک بپوشید تا اذیت نشوید). تایلند شهرهای زیبای زیادی دارد اما برای مسافران بدون همراه بانکوک بهترین است.

کلاهبردارها، تنها خطر برای مسافران تنهای پایتخت تایلند

بدون شک این جا هم کلاهبردار پیدا می شود اما با اطلاع از چند نکته و تحقیق درباره آن ها می توان به آسانی از پیش آمدن چنین اتفاق هایی جلوگیری کرد. یکی از رایج ترین کلک ها رفتن به کاخ بزرگ تایلند (مجموعه از ساختمان های سلطنتی که از قرن هجدهم میلادی تا کنون، محل اقامت رسمی پادشاهان آن کشور بوده است) می باشد. رانندگان توک توک می گویند که همین نزدیکی است (اما ممکن است دور باشد) و بعدا پول زیادی از شما می خواهند. پیشنهاد ما این است که از رودخانه تا کاخ بزرگ را قدم بزنید.

کیف پولتان را در دسترس دزدان قرار ندهید. قبل از سوار شدن در تاکسی برای مسیرهای طولانی حتما از قبل قیمت ها را طی کنید و برای مسیرهای کوتاه مطمئن شوید تاکسی متر را روشن نموده اند. اگر هم توک توک سوار می شوید حتما از قبل قیمت را معین کنید وگرنه آخر راه حسابی شگفت زده می شوید. برای اقامتتان هم محله امنی را انتخاب نموده تا با خیال راحت رفت و آمد کنید.

  • آیا سفر تنهایی به بانکوک خطرناک است؟

خیر، بدون شک بانکوک یکی از امن ترین شهرهای بزرگ توریستی دنیا است و تنها در مراکز شلوغ مراقب کیف قاپ ها باشید.

  • بهترین محل اقامت برای مسافران تنهای بانکوک کجاست؟

اگر مایل هستید با گردشگران دیگر آشنا شوید پیشنهاد ما هاستل است، در غیر این صورت به سراغ هتل های نزدیک به وسایل حمل و نقل عمومی بروید.

در مطلب سفر تنهایی به بانکوک شرایط محلی که باید در آن اقامت داشته باشید، سرگرمی های شهر و بهترین مکان ها برای آغاز گشت و گذار را بیان کردیم و سپس دیدیم که اگر تمایل داشته باشید چگونه می توانید دوستان جدیدی در پایتخت تایلندی ها پیدا کنید. گفتیم که یاد دریافت چند عبارت ساده تایلندی چقدر می تواند راهگشای شما در سفر باشد و در آخر هم به آنالیز ایمنی و نکات لازم برای پیشگیری از کلاهبرداری پرداختیم. اگر شما هم تجربه سفر به بانکوک را دارید پیشنهادات خودتان را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 317

به "راهنمای سفر تنهایی به بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر تنهایی به بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید