دسترسی آسان تر شهروندان تهرانی به مترو ، راه اندازی 22 ورودی نو در ایستگاه های این 4 خط

به گزارش مجله پارمیسفان، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) از ایجاد 22 ورودی تازه در ایستگاه های مترو اطلاع داد.

دسترسی آسان تر شهروندان تهرانی به مترو ، راه اندازی 22 ورودی نو در ایستگاه های این 4 خط

به گزارش خبرنگاران، معمولاً هر ایستگاه مترو در تهران با احداث نخستین ورودی خود افتتاح می گردد اما تامین ورودی های دوم و یا در صورت احتیاج سوم هر ایستگاه، اقدامی است ضروری که حتما باید مدنظر قرار گیرد و در چند سال اخیر چنین رویه ای در اولویت برنامه های ساخت و سازی شرکت مترو تهران قرار داشته است.

در سال 1402 تکمیل 22 ورودی تازه برای ایستگاه های در حال بهره برداری خطوط 3، 4، 6 و 7 مدنظر قرار گرفته است که ارزش تقریبی آنها در مجموع بالغ بر 1600 میلیارد تومان است.

در خط 3 ورودی های دوم ایستگاه های سهروردی، خواجه عبدا... انصاری و شهید زین الدین در دستور کار است. در خط 4 ورودی دوم ایستگاه تئاتر شهر که همراه با سالن فروش بلیت مشترک خطوط 2 و 4 در حال تکمیل است، به همراه ورودی های شرقی و شمالی ایستگاه علامه جعفری از بخش توسعه غربی این خط و نیز ورودی دوم ایستگاه خشنود باید به بهره برداری برسند.

در خط 6 ورودی های تازه ایستگاه های امیرکبیر، بوستان لاله، شهید ستاری، شهید رضایی، شهرک آزمایش، کیانشهر، کارگر، امام حسین (ع)، میدان شهدا و بزرگراه یادگار امام (ره) در صورت تامین منابع مالی لازم، قابلیت افتتاح تا خاتمه امسال را دارند.

در خط 7 نیز 6 ورودی تازه به نام های ورودی جنوبی ایستگاه بریانک (مخصوص معلولان و افراد کم توان جسمی و حرکتی)، ورودی شرقی ایستگاه شهید دادمان، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل تن دولاب و وردی شمالی ایستگاه میدان کتاب در نوبت بهره برداری قرار گرفته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2301

به "دسترسی آسان تر شهروندان تهرانی به مترو ، راه اندازی 22 ورودی نو در ایستگاه های این 4 خط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی آسان تر شهروندان تهرانی به مترو ، راه اندازی 22 ورودی نو در ایستگاه های این 4 خط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید