در سرزمین اورانگوتان ها جایی برای انسان ها نیست!

به گزارش مجله پارمیسفان، جنگل اورانگوتان ها در سوماترا

هر کسی تعریف خاصی از ماجراجویی دارد، برخی ها پریدن از یک ارتفاع بلند، برخی ها غواصی در اعماق اقیانوس ها، برخی ها رفتن به مکان های گردشگری ترسناک و بالاخره تعریف ها با هم فرق دارد، اگر شما هم از آن دست افراد ماجراجو هستید، باید یک بار هم که شده به جنگل های سرسبز سوماترا در اندونزی بروید اگر 4 روز را صرف گشت و گذار در این جنگل ها کنید شانس این را پیدا می کنید تا اورانگوتان های معروف آن را ببینید، اورانگوتان هایی که در اعماق این منطقه زندگی می نمایند. به جنگل اورانگوتان ها در سوماترا می رویم، جایی که به سرزمین اورانگوتان ها هم معروف است با خبرنگاران همراه شوید:

در سرزمین اورانگوتان ها جایی برای انسان ها نیست!

اندونزی کشور زیبا سرسبزی است و تماشای های زیادی دارد، به عنوان کشوری که میانگین بارش سالیانه باران در آن به نسبت بالاست پس طبیعی است که منطقه های سبز زیادی داشته باشد یکی از این منطقه ها همین جنگل های سوماترا است. راستا راهپیمایی در جنگل اورانگوتان ها در سوماترا راستا راحتی نیست و در آن با چالش های زیادی روبرو می شوید با این حال هر کسی که به اصطلاح روی فرم باشد می تواند این راستا را پشت سر بگذارد. هر چه که در این جنگل ها بیشتر به جلو می روید می بینید که راستاها هم باریک و باریک تر می شوند و شیب بیشتری پیدا می نماید. یکی از اصلی ترین دلایلی که باید از این جنگل تماشا کنید، تماشا اورانگوتان های سوماترایی است که متاسفانه نسل آن ها به خاطر جنگل زدایی های بی رویه به شدت در خطر انقراض است. تجربه زوجی که به این جنگل ها رفته اند را بخوانید و در آخر تصمیم بگیرید که شما هم مناسب این سفر ماجراجویانه هستید یا نه.

راستاهای پیاده روی در این جنگل راستاهایی گلی بودند و ما تصمیم گرفتیم تا 4 روز کامل را فقط به بازدید از این جنگل اختصاص دهیم، اصلا نمی دانستیم که چه چیزی در انتظارمان است و کوله مان را بستیم و در پی راهنمایمان راه افتادیم. از پلی که در شهر کوچکی به نام بوکیت لاوانگ بود گذشتیم و بعداز 10 قیقه پیاده روی آسان به مرز پارک ملی Gunung Leuser رسیدیم و سفر جنگلی مان از همین جا آغاز شد. راستای که در ابتدا به نظر ساده می آمد، خیلی زود به یک راستا مردافکن تبدیل شد که بارها و بارها در آن به زمین خوردیم و از شاخ و برگ درختان برای بالا کشیدن خودمان یاری می گرفتیم بعد از مدتی پیاده روی که به یک سطح صاف رسیدیم راهنمایمان به طرف ما برگشت و با صورتی خندان گفت: به جگل اورانگوتان ها در سوماترا خوش آمدید…!

اگر چه راستا سختی را پشت سر گذاشته بودیم اما اصلا از تصمیمی که گرفته بودیم پشیمان نبودیم چرا که سفرمان به برترین شکل ممکن مدیریت شده بود. در همان ساعت اول شانس با ما یار بود و توانستیم 3-4 اورانگوتان سوماترایی را ببینیم و هر چه که به عمق جنگل می رفتیم از تعداد آدم ها کاسته و به تعداد اورانگوتان ها اضافه می شد، ما قدم در سرزمین اورانگوتان ها گذاشته بودیم که در آن جایی برای انسان ها نبود… اگر چه این موضوع تا حدودی کمی ترس در من ایجاد کرد اما خرسند بودم.

حیات وحش جنگل های سوماترا

بی هیچ حاشیه ای باید بگویم که حیات وحش این جنگل به معنای واقعی کلمه؛ حیرت آور است. در طول سفرمان توانستیم 6 تا 7 گونه میمون مختلف را که فقط مخصوص همین منطقه هستد ببینیم از اورانگوتان ها تا اورانگوتان های بزرگ پشت نقره ای و خلاصه این که هیچ کمبودی از نظر حیات وحش نداشتیم! باورتان نمی گردد اما چندین بار برایمان این رخ داد که در حالیکه در چادرهایمان بودیم، این اورانگوتان ها جالب به کنار چادرمان می آمدند، حتی یکبار صبح بیدار شدم و یک اورانگوتان بزرگ را در بالای سرم یدم! آنقدر شوکه بودم که نتوانستم هیچ کاری انجام دهم و بعد از چندین ثانیه که به چشم های هم خیره شده بودیم رفت!

جنگل اورانگوتان ها در سوماترا همان طور که از نام آن هم معین است پر از اورانگوتان های بزرگ و قوی هیکل است و هر بار که ما با یکی از آن ها روبرو می شدیم، راهنمایمان با خرسندی زمان کافی را می داد تا بایستیم و آن ها را ببینیم، البته از آن جایی که آن ها وحشی هستند باید درجه ای از احتیاط را حتی در زمان نگاه کردن به آن ها رعایت کرد. نوعی خاص از اورانگوتان به نام مینا (Mina) وجود دارد که به عنوان اورانگوتان پرخاشگر هم شناخته می گردد باید در زمان روبرویی با آن ها بیش از حد جانب احتیاط را رعایت کنید و وقتی که دارد از آن جا رد می شد راهنما ما را به عقب کشید تا از سر راه او کنار برویم چرا که چهره ای خشمگین گرفته بود. به هر حال به جنگل اورانگوتان ها در سوماترا رفته بودیم، جایی که برای انسان ها جایی نیست و از آن جایی که در محیط جنگلی بودیم طبیعی است که با انواع و اقسام حشراتی که ندیده بودیم هم روبرو شدیم از مورچه های یک اینچی گرفته تا مارمولک های بزرگ، زالو ها و…. همه این ها بخشی از ماجراجویی ما در جنگل شدند.

وسایل مورد احتیاج سفر به جنگل اورانگوتان ها در سوماترا

اگر این ماجراجویی را با راهنما انجام دهید که صد در صد پیشنهاد می کنیم همین کار را کنید، غذا زیر انداز و پتو بر عهده راهنمایتان خواهد بود اما موارد زیر را حتما خودتان همراهتان داشته باشید:

  • بطری آب 1500 میل
  • اسپری دور نماینده حشرات (تعداد زیاد از آن ها!!!)
  • کرم ضد آفتاب
  • حوله کوچک
  • وسایل شخصی شامل برس و صابون
  • دستمال کاغذی
  • چراغ پیشانی

سفر به جنگل اورانگوتان ها می تواند یکی از ماجراجویانه ترین و خاطره انگیزترین خاطره های زندگی تان باشد چرا که چند نوع اورانگوتانی که در این جنگل ها زیست می نمایند فقط مخصوص به همین منطقه است.

منبع: adventureinyou.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2026

به "در سرزمین اورانگوتان ها جایی برای انسان ها نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سرزمین اورانگوتان ها جایی برای انسان ها نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید