10 جاذبه منحصر به فرد که فقط در اندونزی می توانید تجربه کنید

به گزارش مجله پارمیسفان، اندونزی سرزمینی پر از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی شگفت آور است. این کشور را بیش از هر چیز به واسطه جزایرش، به ویژه بالی، می شناسند؛ اما تفریحات جذاب دیگری در اندونزی وجود دارد.

10 جاذبه منحصر به فرد که فقط در اندونزی می توانید تجربه کنید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

اندونزی در نزدیکی استوا قرار گرفته است و سرزمینی متشکل ار هزاران جاذبه و شگفتی طبیعی است. جاذبه های اندونزی به خصوص شگفتی های طبیعی آن به قدری جذاب و خاص هستند که نظیر آن را در جای دیگر جهان نمی توانید پیدا کنید.

اگر از دوستداران ماجراجویی و سفرهای خاص و پرهیجان هستید، بدون شک اندونزی مقصد خوبی برای شما است و به همین خاطر، تور اندونزی یکی از تورهای محبوب برای علاقه مندان به طبیعت گردی و ماجراجویی محسوب می گردد.

اگر دنبال بهترین تورهای لحظه آخری اندونزی می گشت و قصد سفر به این کشور شگفت انگیز را دارید، با یاری خبرنگاران می توانید قیمت تورهای بهترین آژانس های گردشگری را مقایسه کنید و ارزان ترین تور برا برای سفرتان بخرید.

در ادامه چند جاذبه منحصربه فرد اندونزی را معرفی می کنیم که هیچ جای دیگر جهان نمی توانید مثل آن را ببینید.

دیدن اژدهای کومودو

اژدهای کومودو گونه جانوری باستانی است که فقط در اندونزی پیدا می گردد. پارک ملی کومودو که چند جزیره را در خود جای داده، محل زندگی این مخلوقات شگفت آور است. اژدهایان کومودو در این جزایر آزادانه در زیستگاه طبیعی خود زندگی می نمایند. اگر از علاقه مندان به حیات وحش باشید، تجربه ای خاص و بی نظیر در این پارک خواهید داشت. اژدهای کومودو به عنوان بزرگ ترین مارمولک جهان شناخته می گردد؛ می تواند تا 90 کیلوگرم وزن داشته باشد و بیش از دو متر قد دارد. علاوه بر اژدهای کومودو، گردشگران در این پارک ملی می توانند از تماشای زیباترین و بکرترین چشم اندازهای طبیعی لذت ببرند.

شنا در دریاچه عروس های دریایی

دریاچه کاکابان دریاچه ای است که در آن گردشگران می توانند با میلیون ها عروس دریایی شنا نمایند. عروس های دریایی این دریاچه از 4 گونه مختلف هستند که هیچ کدام از آن ها گزش و خطری برای انسان ندارند. شرایط زندگی در این دریاچه و موقعیت جغرافیایی آن به نحوی است که باعث شده عروس های دریایی این دریاچه به نحوی تکامل پیدا نمایند که گزنده نباشند. بعضی از آن ها وارونه شنا می نمایند و بعضی دیگر هیچ شاخکی ندارند.

سافاری آتش فشان

کشور اندونزی در حلقه آتش، یعنی یکی از فعال ترین نواحی آتش فشانی کره زمین قرار گرفته است. آتش فشان های مالزی جزو فعال ترین آتش فشان های جهان هستند. تقریبا 13 درصد از آتش فشان های جهان در اندونزی قرار دارند. اگر از علاقه مندان به طبیعت باشید فرصت های فراوانی برای سافاری آتش فشان در اندونزی خواهید داشت. کوه های متعدد آتش فشانی در اندونزی برای کوه نوردی مناسب اند و منظره های شگفت انگیز و زیبایی دارند.

تماشای اورانگوتان ها

در جنگل های بارانی بورنئو و سوماترا می توانید اورانگوتان ها را تماشا کنید. مخلوقاتی که از نظر ظاهری و رفتاری، شباهت های زیادی به انسان دارند. در پارک ملی Tanjung Puting می توانید از نزدیک، این موجودات دوست داشتنی و البته در معرض خطر انقراض را ببینید و در خصوص آن ها یاد بگیرید. در این پارک ملی، اورانگوتان ها در زیستگاه طبیعی خود محافظت می شوند.

تماشای مراسم خاکسپاری عجیب در Tana Toraja

مراسم خاکسپاری اهالی Tana Toraja مراسمی عجیب و شگفت انگیز است. در جریان این مراسم، حیوانات مختلفی قربانی می شوند و با آن ها غذایی برای شرکت نمایندگان تهیه می گردد.

بدن مردگان به جای خاکسپاری با موم پوشانده می گردد و آن را در جای خاصی در کنار سایر اقوام از دست رفته خود نگهداری می نمایند. سالی یک بار، زنده ها عزیزان از دست رفته خود را در شهر می گردانند. اگر این شانس را داشته باشید تا این مراسم را از نزدیک ببینید، از دیدن بدن مردگان که روی دست مردم در سطح شهر می چرخد، تعجب خواهید کرد.

علاوه بر این مراسم عجیب و منحصربه فرد، منظره های کوهستانی و زیبای این منطقه، بسیار دیدنی است و نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهید.

بازدید از بزرگ ترین معبد بودایی جهان

معبد بوروبودور در جاوه مرکزی، بزرگ ترین معبد بودایی جهان شناخته می گردد. این معبد در سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و تا سال 2007 جزو یکی از عجایب هفتگانه جهان بود. این مجموعه متعلق به قرن هشتم و پر از جذابیت های فرهنگی و تاریخی است. بوروبودور یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در کل اندونزی محسوب می گردد. هزاران تندیس در آن وجود دارد که مراحل مختلف زندگی بودا را به تصویر می کشد.

تماشای بزرگ ترین گل جهان

اندونزی میزبان تعدادی از گونه های گیاهی کمیاب است؛ از جمله Rafflesia arnoldii که بزرگ ترین گل جهان را دارد. این گونه گیاهی فقط دو زیستگاه دارد: یکی جزیره سوماترا و دیگری بورنئو. این گیاه از گیاه میزبان خود تغذیه می نماید و وزن آن به 10 کیلوگرم هم می رسد. گل این گیاه بویی بسیار تند و زننده، مثل گوشت فاسد، دارد که باعث جذب حشرات می گردد.

تماشای کشتی در گل

مزارع سرسبز برنج در بالی یکی از جاذبه های مهم و محبوب این منطقه است. جاذبه کمتر شناخته شده ای که در این منطقه وجود دارد، کُشتی در گِل در مزارع خالی برنج است. این هنر رزمی بومی برای آمادگی بدنی، از بین بردن استرس و... مفید است. می توانید برای شرکت در این ورزش ثبت نام کنید و تجربه ای جذاب داشته باشید.

غواصی در مثلث مرجانی

در شرق اندونزی یکی از بزرگ ترین مراکز تنوع زیستی دریایی یعنی مثلث مرجانی قرار گرفته است. این منطقه را با نام آمازون دریاها می شناسند. بیش از 75 درصد از گونه های مرجان و بیش از 2 هزار گونه ماهی در این محدوده پیدا می گردد. برای علاقه مندان به ماجراجویی های اقیانوسی، اینجا بهترین مقصد است. روش های زیادی برای لذت بردن و تماشای تنوع زیستی این منطقه وجود دارد؛ از جمله غواصی، شنا و حتی اقامت در ریزورت های ساحلی.

شرکت در کارگاه های سنتی

اهالی اندونزی علاقه دارند تا مهارت ها و دانش خود را به گردشگران بیاموزند. در بسیاری از شهرهای این کشور، گردشگران می توانند هنرهای سنتی مثلا چاپ باتیک یا ساخت زیورآلات نقره را یاد بگیرند. همچنین، کلاس هایی برای آموزش آشپزی سنتی و ساخت سرامیک هم برگزار می گردد. اگر دوست دارید این هنرهای سنتی اندونزی را یاد بگیرید، حتما در یکی از این کارگاه ها شرکت کنید.

پیشنهاد می کنیم پیش از سفرتان به این کشور، برای آشنایی با جاهای دیدنی اندونزی و دانستن آدرس و موقعیت جغرافیایی مکان های دیدنی، مشاهده تصاویر و خواندن نظرات سایر کاربران در خصوص هر کدام از خبرنگاران یاری بگیرید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 504

به "10 جاذبه منحصر به فرد که فقط در اندونزی می توانید تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه منحصر به فرد که فقط در اندونزی می توانید تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید