درمانی ساده برای تسکین سردرد

به گزارش مجله پارمیسفان، بسیاری از مردمان دنیا با سردردی به نام میگرن به خوبی آشنا هستند و می دانند که چقدر سخت و طاقت فرساست.

درمانی ساده برای تسکین سردرد

به گزارش خبرنگاران ، سردرد شدیدی دارید، آنقدر زیاد که نمی توانید روی کارتان تمرکز کنید. اما به جای اینکه قرص بخورید راه چارهی ساده تر دارید: خوردن بادام. بادامی که هم خوشمزه است و هم از سردرد شما جلوگیری می نماید و علاوه بر آن از خاصیت های متعدد دیگری نیز برخوردار است.

یکی از انواع سردرد میگرن است، میگرنی که گاهی اوقات آنقدر شدت میگیرد که فرد به هر روشی متوسل می گردد تا از چنگال آن فرار کند.

افرادی که سردردهای شدید می گیرند معمولا خوردن همزمان چند قرص را چاره می دانند اما قرص همواره آخرین راه چاره تسکین سردردهای شدید نیست.

تحقیقات نشان داده زمانی که سردردهای شدید دارید اگر 10 الی 12 دانه بادام بخورید همان تاثیری را دارد که خوردن دو قرص آسپرین از خود نشان می دهد.

البته بادام ها برای افرادی مناسب است که حساسیتی نسبت به این میوه پرخاصیت ندارند.

بادام ها همواره شهرت خوبی داشته اند و درباره خوردن آنها مدام تاکید می گردد. این میوه های کوچک سرشار از خاصیت هستند و مواد مختلفی را درون خود دارند.

بادام حاوی سالیسین است. سالیسین مکمل درخت بید است که اکنون در سراسر دنیا به عنوان جایگزینی غیرشیمیایی برای آسپرین مورد استفاده قرار می گیرد. سالیسین یک ماده ضدالتهابی است که حاوی منیزیوم و ویتامین E است. کارشناسان معتقدند زمانی که بدن سالیسین را فرآوری می نماید آن را به اسید سالیسیلیک تبدیل نموده که شکل نخستین ماده شیمیایی برای آسپرین است.

حالا بادام این ماده بسیار خوب را درون خود دارد و به همین دلیل یک آسپرین طبیعی به شمار می رود. شما می توانید در هنگام سردرد برای تسکین سردرد خود 10 الی 12 عدد دانه بادام میل کنید اما لزوما این نیست، شما حتی می توانید برای جلوگیری از احتمال سردرد نیز بادام بخورید تا از آن پیشگیری کنید.

منیزیوم موجود در بادام نیز می تواند در جلوگیری از تکرر حملات میگرن جلوگیری کند.

این یافته ها که بر اساس تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند آمریکا به دست آمده بر خواص بادام تاکید فراوانی دارد و توصیه می نماید که می توانند به عنوان آسپرین های طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1482

به "درمانی ساده برای تسکین سردرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمانی ساده برای تسکین سردرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید