خیز خودروسازان چینی برای تصاحب بازارهای خارجی

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: با کاهش سهم بازار خودروی داخلی چین، فراوری کنندگان این کشور در حال افزایش تمرکز خود بر بازارهای خارجی هستند.

خیز خودروسازان چینی برای تصاحب بازارهای خارجی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری چاینا تایمز، آمارهای اتحادیه فراوری کنندگان خودروی چین نشان داد که در طی 7 ماه نخست سال جاری، خودروسازان چینی 37.3 درصد از سهم بازار داخلی این کشور را در اختیار داشته اند که این رقم 3.12 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیر یک شرکت خودروساز چینی در این باره گفت: ما صداهای زیادی شنیده ایم که ما را زیر سوال می برند، اما خودروهای فراوریی ما همچنان در بعضی بازارهای خارجی محبوب هستند.

تعداد خودروسازان چینی در بازار داخلی این کشور در طی سال های 2005 تا 2007 به سرعت افزایش یافت و فعالیت آنها در بازار دنیای نیز خوب بوده است.

در سال 2013، شرکت چانگ آن موتورز 20 هزار خودرو صادر کرد که 12 درصد افزایش داشت و شرکت گریت وال موتورز، درآمدی 4.8 میلیارد یوانی (785 میلیون دلاری) را به وسیله فروش 74 هزار و 900 دستگاه خودرو گزارش کرد.

چری اتوموبیلز نیز تا ما آگوست سال جاری مجموعا 2 میلیون دستگاه فروخته شده است، در حالی که فروش خارجی شرکت گیلی به 20 درصد کل میزان فروش آن افزایش یافته و پیش بینی می گردد که این رقم در طی 5 سال آینده به 30 تا40 درصد برسد.

ژو بیرن، معاون شرکت چری گفت، فراوری خودرو در چین و صادرات آن به کشورهای دیگر با توجه به تعرفه های گمرکی پر هزینه است، بنابراین شرکت به دنبال ایجاد کارخانجاتی در بازارهای خارجی است، تا در آن کشورها خودرو فراوری و نیروی کار استخدام کند.

وی اضافه کرد، درست مثل سایر شرکت های چند ملیتی، خودروسازان چینی نیز باید در عین ورود به بازارهای خارجی،فعالیت های فراوریی خود در این کشور ها را توسعه دهند.

علاوه بر چری، دیگر شرکت های خودروساز چینی نیز سرمایه گذاری خود در بازارهای خارجی را افزایش داده اند.

چانگ آن موتورز میخواهد تا سال 2020 به میزان فروش 400 هزار خودرو دست یابد و 3 مرکز فراوری خودرو در کشورهای برزیل، روسیه و ایران ایجاد نماید. این شرکت همچنین 810 مرکز ارائه خدمات پس از فروش در نقاط مختلف دنیا دایر خواهد نمود.

141

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 546

به "خیز خودروسازان چینی برای تصاحب بازارهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز خودروسازان چینی برای تصاحب بازارهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید