خواص بی نظیر کره بادام زمینی؛ از درمان فشار خون تا بهبود مسائل گوارشی

به گزارش مجله پارمیسفان، بادام زمینی دارای خواص زیادی است که مصرف متعادل آنها در طول روز توصیه می گردد.

خواص بی نظیر کره بادام زمینی؛ از درمان فشار خون تا بهبود مسائل گوارشی

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار درباره کره بادام زمینی گفت: افراد برای تهیه کره بادام زمینی به منظور به دست آمدن محصول نرم و مورد پسند عامه در بازار نمک و شکر زیادی به آن اضافه می نمایند که مصرف زیاد آن توصیه نمی گردد.

او اضافه کرد: بین 80 تا 90 درصد کره های بادام زمینی از بادام زمینی تشکیل شده اند. 80 درصد کره بادام زمینی اسید چرب غیر اشباح و 20 درصد آن را اسیدچرب اشباح تشکیل شده است که زیاد بودن اسید های چرب غیر اشباح می تواند معایب اسید های چرب اشباح آن ها را رفع کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: شاید بتوانیم بگوییم بادام زمینی یکی از بهترین مغز هایی است که میزان پروتئین آن به نسبت دیگر مغز ها بالاتر است. به همین دلیل افراد ورزشکار، افرادی که رژیم دارند و کسانی که بدنشان پروتئین کمی دارد به منظور کاهش اشتها می توانند از بادام زمینی یا کره آن استفاده نمایند.

جوزدانی ادامه داد: ترکیب سیب و کره بادام زمینی در کشور های دیگر نقش بسیار زیادی در سیرنمایندگی افراد دارد و همانند بیسکوییت جایگزین مناسبی برای برنامه های غذایی افراد است.

با خواص فراوان بادام زمینی آشنا شوید

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به میزان پتاسیم موجود در کره بادام زمینی اظهار کرد: بادام زمینی ها پتاسیم بالایی دارند و میزان پتاسیم آن ها دو برابر میزان سدیم است؛ بنابراین مصرف کره بادام زمینی برای بیماران قلبی و کسانی که فشار خون بالایی دارند بسیار مفید است.

جوزدانی گفت: توصیه ما این است که مغز ها به صورت خام مصرف شوند و از آنجایی که بادام زمینی ها به هنگام تفت داده شدن نمک زیادی را در پوست خود جمع می نمایند بهتر است هنگام مصرف پوست آن را دور بیندازند و در صورت تمایل به مصرف کره بادام زمینی کم نمک ترین آن را انتخاب نمایند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره ویتامین E موجود در بادام زمینی گفت: بادام زمینی ها همانند سایر مغز ها مقدار قابل توجهی ویتامین E دارند و به علت آنتی اکسیدان موجود برای مبتلایان به کبد چرب به خصوص در زمان آلودگی هوا توصیه می گردد.

جوزدانی توضیح داد: کلسیم، منیزیم، ویتامین D و روی از ترکیب هایی هستند که در ساختار استخوان های ما نقش دارند و بادام زمینی یکی از منابع خوب منیزیم است؛ پس مصرف روزانه آن ها به میزان تعادل توصیه می گردد.

مصرف مارمیته به جای کره بادام زمینی، تحرکات مغزی را کاهش می دهد

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به فیبر های موجود در منیزیم اظهار کرد: فیبر های موجود در بادام زمینی به سلامت دستگاه گوارش ما یاری می نمایند و اگر افرادی که از مسائل مختلف گوارشی رنج می برند، می توانند از بادام زمینی استفاده نمایند.

جوزدانی ادامه داد: مصرف بادام زمینی برای برخی از افراد به خصوص بچه ها آلرژی زاست، اما بانوان باردار و مادران شیرده به راحتی می توانند از بادام زمینی و کره آن استفاده نمایند. توصیه می گردد این مادران به میزان نصف قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یک قاشق غذا خوری مغز آن را در صورتی که کودکشان به آن حساسیت ندارد، استفاده نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 913

به "خواص بی نظیر کره بادام زمینی؛ از درمان فشار خون تا بهبود مسائل گوارشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص بی نظیر کره بادام زمینی؛ از درمان فشار خون تا بهبود مسائل گوارشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید