خبرنگاران هت تریک داودی در مدال طلا؛ ایران چهارم آسیا شد

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران- خبرنگاران- رقابت های دسته فوق سنگین مسابقات قهرمانی آسیا با کسب سه مدال طلا برای نماینده ایران به خاتمه رسید.

خبرنگاران هت تریک داودی در مدال طلا؛ ایران چهارم آسیا شد

به گزارش خبرنگاران، مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در شهر تاشکند امروز(یکشنبه) با رقابت وزنه برداران دسته به اضافه 109 کیلوگرم به سرانجام رسید. این رقابت ها که در دو بخش زنان و مردان برگزار می شد یکی از گزینشی های المپیک با درجه طلایی به شمار می رفت و مدعیان با تمام قدرت در آن حضور پیدا نموده بودند..

علی داودی به همراه ورزشکارانی از کره جنوبی، سوریه، ترکمنستان، پاکستان و ژاپن در دسته فوق سنگین حضور داشتند. داودی رکورد ورودی خود را برای این رقابت ها 435 کیلوگرم اعلام نموده بود. وی در رقابت های حرکت یک ضرب این دسته با مهار وزنه 196 کیلوگرمی مدال طلا را از آن خود نموده بود.

داودی در حرکات دوضرب دسته فوق سنگین با وزنه 233 کیلوگرمی آغاز کرد که به راحتی پیروز به مهار آن شد.

ملی پوش جوان وزنه برداری ایران در حرکت دوم پشت وزنه 239 کیلوگرم نهاده شد توانست آن را به خوبی مهار کند. کادر فنی برای حرکت سوم داودی وزنه 245 کیلوگرمی را درخواست دادند که قهرمان سابق جوانان دنیا نتوانست آن را به خوبی مهار کند. داودی با مهار وزنه 239 کیلوگرم مدال طلا دوضرب و مجموع خود را قطعی کرد تا نخستین وزنه بردار ایرانی در این دوره از مسابقات باشد که سه مدال طلا را ضرب خواهد نمود.

بعد از علی داودی که سه مدال طلا را کسب کرد اسد از سوریه با مهار وزنه 238 به مدال نقره دوضرب و مجموع رسید و ایشوری وزنه بردار ژاپنی با 225 کیلوگرم مدال برنز دوضرب و مجموع را از آن خود کرد.

ایشوری در حرکت یک ضرب توانسته بود 190 کیلوگرم را مهار کند.

با احتساب سه مدال طلا علی داودی در دسته به اضافه 109 کیلوگرم، امتیاز تیمی ایران به عدد 600 رسید تا در صندلی چهارم آسیا قرار گیرد. چین مدعی همیشگی قهرمانی آسیا سوم شد.

قزاقستان و ازبکستان به ترتیب در سکوی اول و دوم قرار دریافتد.

در این رقابت ها علی داودی سه مدال طلا، سید رسول معتمدی 2 طلا و یک برنز ، کیانوش رستمی یک طلا و 2 نقره، رضا دهدار یک مدال طلا، سهراب مرادی 2 نقره و یک برنز، کیا قدمی و میر مصطفی جوادی برنز کسب کردند.

در بین تیم زنان نیز سیده الهام حسینی با قرار دریافت در صندلی پنجم بهترین عملکرد را داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1636

به "خبرنگاران هت تریک داودی در مدال طلا؛ ایران چهارم آسیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هت تریک داودی در مدال طلا؛ ایران چهارم آسیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید