خبرنگاران فنی و حرفه ای زنجان در ایام کرونایی بیش از 2 میلیون عدد ماسک فراوری کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز حدود 2 میلیون و 100 عدد ماسک در قالب پویش های مردمی با ظرفیت بخش خصوصی، همکاری هلال احمر و فنی و حرفه ای فراوری و با قیمت تمام شده بدون احتساب سود در اختیار شرکت تعاونی داروسازان نهاده شد.

خبرنگاران فنی و حرفه ای زنجان در ایام کرونایی بیش از 2 میلیون عدد ماسک فراوری کرد

محمد رضا انصاری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط کارگاه های آموزشی و آکادمی های آزاد در شرایط کرونایی افزود: با توجه به مصوبات ستاد کرونای استان طی سه هفته گذشته تمامی آکادمی ها، کارگاه ها و حتی آزمون های این اداره کل تعطیل شده اند.

وی افزود: بر این اساس انتظار می رود با توجه به پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای مبنی بر کاهش تعداد کار آموزان از 14 نفر به 6 نفر این مهم در این استان نیز انجام گیرد.

این مسؤول ادامه داد: متاسفانه شرایط کرونایی، آکادمی های آزاد بخش خصوصی را متضرر نموده است.

وی گفت: این اداره کل توسعه آموزش های آنلاین مبتنی بر فضای مجازی را با توجه به فراوری فیلم کوتاه در بحث مهارت آموزی مورد توجه قرار داده است.

انصاری افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا فراوری ماسک در فرآیند فراوری به ویژه بحث دوخت کش این وسیله فراوری نمایندگان را با چالش روبرو نموده بود که با اقداماتی این وسیله پیشگیرانه به طور ویژه استریل شده و با بسته بندی و قیمت تمام شده در اختیار شرکت تعاونی داورسازان استان قرار گرفته است.

وی افزود: مزیت این نوع ماسک ها استریل و بسته بندی آنهاست که طی فرآیند آزمایشگاهی اجرا شده و از طرفی در این فرصت به وجود آمده عامل اشتغال برای حدود 100 تا 140 نفر به صورت متناوب بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: این اداره کل نیز از زمان شیوع بیماری کرونا با رعایت تمامی پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بهره گیری از پزشک معتمد جهت ویزیت یک روز در هفته کارکنان، اجرای دستورالعمل دورکاری و ارسال گزارش ها به مراجعه ذی صلاح را انجام داده است.

این مسؤول ادامه داد: تهیه ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی، معرفی همیاران سلامت و کارشناسان مربوطه برای دوره های آموزشی از دیگر اقدامات این اداره کل در ایام کرونایی بوده است.

وی تاکید نمود: کلاس های آموزشی این اداره کل که تا پیش از اعمال محدودیت های کرونایی برگزار می شد که با توجه به شرایط کرونایی و مصوبات ابلاغی ستاد کرونای استان بخش های دولتی و و غیردولتی تعطیل شد که صرفا آموزش ها بصورت مجازی است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان از دست اندرکاران ستاد کرونای استان خواست با توجه به پروتکل های ارسالی از سوی سازمان متبوع و اخذ تعهدنامه نسبت به بازگشایی آکادمی ها دستورات لازم را ارائه نمایند چرا که در حین فعالیت ها نظارت ها از سوی همیاران سلامت با دقت انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1170

به "خبرنگاران فنی و حرفه ای زنجان در ایام کرونایی بیش از 2 میلیون عدد ماسک فراوری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فنی و حرفه ای زنجان در ایام کرونایی بیش از 2 میلیون عدد ماسک فراوری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید