خبرنگاران اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان تسریع می گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، اردبیل-خبرنگاران- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نسبت بر تسریع اتمام عملیات اجرایی پروژه احداث سیفون قره سو شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان جهت انتقال آب کشاورزی به اراضی کشاورزی روستاهای بخش ارشق شهرستان مشگین شهر تاکید نمود.

خبرنگاران اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان تسریع می گردد

عباس جنگی مرنی روز چهارشنبه در بازدید از مراحل عملیات اجرایی این پروژه با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تامین اقتصادی احداث شبکه آبیاری سبلان اضافه کرد: باید با برنامه ریزی و پیگیری، نسبت به تامین اقتصادی تکمیل احداث شبکه آبیاری و زهکشی سبلان از جمله سیفون قره سو، جهت بهره مندی اراضی محدوده طرح شبکه آبیاری و زهکشی اقدام شود و بهره برداری از بخش وسیعی از اراضی تحت پوشش شبکه آغاز شود.

وی بیان نمود: به دلیل شرایط اقلیمی استان اردبیل، فرصت زمانی برای انجام عملیات عمرانی طرح ها در اغلب مناطق کم است و باید برای آغاز فعالیت های اجرایی در کارگاه های عمرانی بیشتر طرح های توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل با لحاظ دستورالعمل های بهداشتی، تسریع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: اقدام برای تخصیص منابع اقتصادی لازم از محل فاینانس داخلی و مشارکت اقتصادی بانک توسعه تعاون برای احداث شبکه آبیاری سبلان پیگیری شده تا در زمان مقرر پروژه به بهره برداری برسد.

علیرضا معتمدی ،نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان نیز در این بازدید گفت: اجرای سیفون قره سو در شبکه آبیاری سبلان از بخش های ساختار فیزیکی مهم و اصلی این شبکه است.

وی اضافه کرد: با تکمیل سیفون قره سو شبکه آبیاری سبلان، آبرسانی از سد سبلان به اراضی واقع در بخش ارشق شهرستان مشگین شهر نیز امکان پذیر خواهد شد.

معتمدی بیان نمود: کل اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سبلان بالغ بر پنج هزار و 600 هکتار است و با تکمیل عملیات احداث سیفون قره سو، اراضی شمال رودخانه قره سو در بخش ارشق نیز از این شبکه آبیاری تامین آب می شوند.

ظاهر نوری، بخشدار ارشق نیز با قدردانی مسوولان منطقه و شهرستان از اجرای عملیات تکمیل احداث سیفون قره سو و آبرسانی به منطقه ارشق، اظهار امیدواری کرد با تکمیل به موقع این پروژه شاهد پوشش بخشی از اراضی روستاهای بخش ارشق و به تبع آن رشد و شکوفایی بخش کشاورزی باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 983

به "خبرنگاران اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان تسریع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان تسریع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید