حسینی: افزایش قیمت کالاها قشر ضعیف جامعه را با مشکل روبرو نموده ، با نیازهای جامعه معلولان فاصله زیادی داریم

به گزارش مجله پارمیسفان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح معیشت خانواده های مورد حمایت و برطرف فقر مطلق در برنامه ششم توسعه ذکر شده است اما متاسفانه افزایش قیمت کالا ها اقشار ضعیف جامعه را بیش از پیش با مسائل روبرو نموده است.

حسینی: افزایش قیمت کالاها قشر ضعیف جامعه را با مشکل روبرو نموده ، با نیازهای جامعه معلولان فاصله زیادی داریم

محمد حسینی در تبادل نظر با خبرنگار گروه سیاسی خبرنگاران با اشاره به بودجه ناکافی بهزیستی و راهکارهای تقویت این بودجه در مجلس گفت: تقویت بودجه بهزیستی 2 الی 3 سال است که از سوی دولت در ردیف اولویت های کشور برشمرده می گردد؛ این موارد در قالب شعارهایی چون طرح معیشت خانواده های مورد حمایت و برطرف فقر مطلق در برنامه ششم توسعه هم ذکر شده است اما متاسفانه افزایش قیمت کالا ها اقشار ضعیف جامعه را بیش از پیش با مسائل روبرو نموده است .

وی بیان داشت : درست است که ما در برنامه ششم توسعه یارانه افراد تحت حمایت بهزیستی را افزایش دادیم اما پایین آمدن قدرت خرید مردم دلیلی شده تا این قشر از زندگی حداقلی هم بهره مند نشوند به طور مثال بعضی از خانواده معلولان حتی اگر همه یارانه خود را روی هم بگذارند این رقم کفاف هزینه های نظافت معلول در خانه شان را نمی دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: ما در سال گذشته رقم قابل توجه ای را در تبصره 14 برای بهزیستی پیش بینی کردیم و این رقم هم اکنون در بودجه 99 هم پیش بینی شده است اما با این حال ما هنوز با نیازهای اصلی این قشر و خانوارها فاصله زیادی داریم .

حسینی تاکید نمود: کوشش می کنیم از محل درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین منابع به دست آمده را در زمینه حمایت از این اقشار هزینه کنیم .

این نماینده مجلس بیان داشت: باید میزان هزینه های خانواده معلولان به خوبی در بودجه سال 99 پیش بینی گردد لذا اگر شرایط در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه فراهم بود می کوشیم تا بودجه بهزیستی را ارتقا دهیم .

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 739

به "حسینی: افزایش قیمت کالاها قشر ضعیف جامعه را با مشکل روبرو نموده ، با نیازهای جامعه معلولان فاصله زیادی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی: افزایش قیمت کالاها قشر ضعیف جامعه را با مشکل روبرو نموده ، با نیازهای جامعه معلولان فاصله زیادی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید