کوشش ها برای پیدا کردن بوئینگ گمشده مالزیایی ادامه دارد

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: 5 هفته پس از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی با 239 سرنشین جستجوها برای یافتن سرنخی از این هواپیما بار دیگر امروز شنبه از سرگرفته شده است.

کوشش ها برای پیدا کردن بوئینگ گمشده مالزیایی ادامه دارد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، از سرگیری کوشش ها برای یافتن هواپیمای مسافربری مالزی در شرایطی است که این نگرانی وجود دارد که با انتها یافتن احتمالی شارژ باطری جعبه سیاه امیدها برای پیدا شدن سرنخی از این هواپیما با کاهش روبرو گردد.

بر اساس این گزارش تونی ابوت نخست وزیر استرالیا تاکید نمود، با وجود اینکه درجه بالایی از اطمینان وجود دارد که نشان می دهد سیگنال های دریافتی متعلق به جعبه سیاه هواپیمای مسافربری مالزی است ولی کسی نمی تواند مسائل و دشواری های مربوط به یافتن مکان دقیق جعبه سیاه این هواپیما را در نظر نگیرد.

مقام های تحقیقاتی تقریبا مطمئن هستند که مکان جعبه سیاه هواپیما را پیدا نموده اند و کوشش ها برای پیدا کردن جعبه سیاه بیشتر شده است. البته سیگنال های دریافتی روز پنج شنبه متعلق به این هواپیما و پرواز نبوده است.معمولا باطری جعبه سیاه هواپیما تا 30 روز شارژ دارد و با گذشت بیش از 5 هفته از ناپدید شدن اسرارآمیز این هواپیما امیدها برای روشن شدن راز ناپدید شدن این هواپیما به شدت کاهش یافته است.

یک مقام تحقیقاتی در این باره تاکید نمود، من مطمئن هستم که مکان تقریبی جعبه سیاه را معین نموده ایم و اکنون با استفاده از یک ربات بدون سرنشین جستجوها ادامه خواهد یافت.تاکنون فرضیه های زیادی در مورد علت اصلی سقوط این هواپیما مطرح شده که از آن جمله می توان به نقص فنی و عملیات تروریستی و هواپیماربایی اشاره نمود.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه 4 هفته پیش در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 447

به "کوشش ها برای پیدا کردن بوئینگ گمشده مالزیایی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ها برای پیدا کردن بوئینگ گمشده مالزیایی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید