تعطیلاتی فراموش نشدنی در آگرا

به گزارش مجله پارمیسفان، گشت و گذار در آگرا

در شهر آگرا می توان بازارهای شلوغ، سایت های میراث جهانی، باغ های سرسبز و آرامگاه بزرگ مرمری درخشان تاج محل را بازدید کرد. آگرا، شهری از ایالت آترا پرادش هند محسوب می گردد که در گذشته مرکز فرهنگی امپراتوری و قلمرو پادشاهی مغولان (گورکانیان هند) بوده است. با گردش و سیاحت در قلعه ها، مجموعه های نظامی، کاخ ها و باغ های آن می توان به کشف فرهنگ باستانی این شهر پرداخت. می توان گفت تاج محل به نمایش قدرت و ثروت سلسله مغولان می پردازد. سطح این بنا از مرمرهای سفید تزئین شده و شاه جهان آن را برای یادبود همسرش که در زمان به جهان آوردن فرزندشان از جهان رفته بود، ساخته است. با خبرنگاران همراه باشید:

تعطیلاتی فراموش نشدنی در آگرا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

این آرامگاه که شاه دنیا برای یادبود همسرش ساخته بود در میان باغ ها و کانال های تاج محل همچون نور سحرگاهی در شب، می درخشد. هنر تقارن در این اثر هندی کاملا برجسته بوده و می توان گفت باغ ها (که در واقع چهار باغ ایرانی است) و تزئینات سنگی آن بسیار زیبا و برآزنده است. در موزه تاج می توان اطلاعات بسیار خوبی در رابطه با تاریخ، هنر و معماری دوره مغولان هند به دست آورد. همچنین گردشگران می توانند از قلعه آگرا (Agra Fort) محلی که شاه دنیا در واپسین دوره زندگی و قدرتش در آن زندانی شده بود، بازدید نمایند.

آگرا برای داشتن هنر میناکاری و منبت کاری با سنگ های قیمتی شهرت دارد. در بازار بزرگ مرمری آگرا می توان هنر صنعتگران هنرمند میناکار و منبت کاری را در حالی که از روش های سنتی و قدیمی استفاده می نمایند، مشاهده کرد. پیشنهاد می گردد تا برای خرید کالاهای چرمی و سوغاتی ها در بازار صدر (Sadar Bazaar) این شهر، چانه زدن را نباید فراموش کنید. برای استراحت نیز می توانید از سمبوسه های سیب زمینی تند و کوفته قلقلی های کوچولوی تهیه شده از نخود که غرفه های کوچک موسوم به چات (chaat) آنها را ارائه می دهد، چشیده و لذت ببرید.

خیابان های آگرا پر از ترافیک، گاو و زباله است که این موضوع می تواند برای هر کسی خسته نماینده باشد در حالی که با بازدید از باغ های باستانی رم باغ (Rambagh) می توانید آرامش را حس نموده و لذت ببرید. در واقع این باغ های دوره مغولان هند، نمونه های شگفت انگیری از طراحی باغ های ایرانی، گیاهان گل دار و کانال های آبی هستند که به نمایش واحه ای بهشتی می پردازد.

گردشگران همچنین می توانند زرق و برق سبک بالیوودی (سبک سینمایی مشهور هند) را در نمایش های روزانه مرکز فرهنگی کالاکریتی (Kalakriti) مشاهده نمایند. در این مرکز هدفون های چند زبانه برای دیالوگ های نمایش ها ارائه می گردد. در کنار این موارد، بازدیدنمایندگان می توانند از سوار شدن در بالن های هلیومی لذت برده و 76 متر بالا رفته و چشم انداز پانورامائیک شهر را تماشا نمایند. در غرب آن نیز می توان شهر فاتح پور سیکری (FatehpurSikri)، قلعه نظامی و بارگاه سلطنتی اکبرشاه از قرن شانزدهم میلادی (دوره مغولان هند) را بازدید کرد.

گردشگران می توانند با سوارشدن در ریکشاهای دوچرخه ای و اتوریکشاها (موتورهای سه چرخه مسقف - مترجم) و یا کالسله های اسب دار به نام تونگا (tonga) به تماشا و گردش در شهر بپردازند. پیشنهاد می گردد که برای بازدید از این شهر، فصل های پاییز و زمستان، از اکتبر تا مارچ، را انتخاب کنید چرا که در این دوره زمانی از حرارت و سوزانندگی هوا کاسته می گردد و نسبت به سایر فصول از تعادل بهتری برخوردار است.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 540

به "تعطیلاتی فراموش نشدنی در آگرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلاتی فراموش نشدنی در آگرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید