تعریف نظام رتبه بندی ملی براساس شاخص های مناسب ارزشمند و تاثیرگذار است

به گزارش مجله پارمیسفان، رئیس دانشگاه خوارزمی اعلام کرد: تدوین یک نظام رتبه بندی ملی براساس شاخص های مناسب و موثر می تواند ارزشمند و اثرگذار باشد.

تعریف نظام رتبه بندی ملی براساس شاخص های مناسب ارزشمند و تاثیرگذار است

عزیزالله حبیبی، رییس دانشگاه خوارزمی در مصاحبه با خبرنار دانشگاه خبرنگاران، درباره راه اندازی نظام رتبه بندی ملی در کشور اعلام کرد: در صورتی که بخواهیم هر محیط و دستگاهی را طی یک چارچوب خاص مورد آنالیز و ارزیابی قرار دهیم، طبیعتا به یک نظام رتبه بنی ملی احتیاج داریم.

رییس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: برای به جریان افتادن یک نظام رتبه بندی خاص به شاخص های تضمین شده احتیاج داریم که به خوبی بتوانند کمیت و کیفیت را آنالیز نمایند و در ادامه بتوان به آن ها استناد کرد.

حبیبی توضیح داد: اگر مدیران و مسئولان بالادستی بتوانند پس از آسیب شناسی لازم، نظام رتبه بندی را با شاخص های مناسب برای ارتقای برنامه ها تدوین و تعریف نمایند آنگاه کار ارزشمندی خواهد شد. البته در حال حاضر چنین نظام رتبه بندی ای درحال تنظیم است، اما هنوز اطلاعات خاصی در این خصوص به ما ارائه نشده است.

وی تاکید نمود: نظام رتبه بندی ملی مناسب می تواند برای برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های دانشگاه ها در سطح کشور بسیار موثر و تاثیرگذار باشد، چون هرکدام از آن ها می دانند که باید برای چه سطحی از جامعه ارائه خدمات داشته باشند همچنین اظهار نظر درباره آن ها نیز از سوی دانشگاه ها، نظام، مجلس و سایر قانونگذاران هم با عیارسنجی مناسب تری صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 946

به "تعریف نظام رتبه بندی ملی براساس شاخص های مناسب ارزشمند و تاثیرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف نظام رتبه بندی ملی براساس شاخص های مناسب ارزشمند و تاثیرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید