تصاویر ، چین و چروک های صورتتان را با چند حرکت ساده محو کنید

به گزارش مجله پارمیسفان، ما اغلب به صورتمان و خطوطی که روی پیشانی و اطراف لب ها خودنمایی می نمایند، حلقه های تیره پای چشم ها و پف پلک هایمان خیلی توجه می کنیم، اما در خصوص پوست سر چطور؟ شما چگونه از پوست سرتان مراقبت می کنید؟ آیا اصلا توجهی به آن دارید؟ آیا می دانستید که با تکنیک های بسیار ساده ماساژ پوست سر می توانید یاری زیادی به جریان خون و البته زیبایی چهره تان بکنید؟

تصاویر ، چین و چروک های صورتتان را با چند حرکت ساده محو کنید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، برترین ها به نقل از brightside نوشت: پوست سر نزدیک ترین پوست به مغز است و هیچ عضله ای زیر آن قرار ندارد. یعنی شرایط روانی و فیزیکی شما مستقیما بر پوست سرتان اثر می گذارد.

اگر استرس داشته باشید یا خیلی تحت تنش و فشار باشید، این احساسات در سرتان با علائمی مانند سردرد، سوزش پوست سر، گرفتگی گردن و احساس فشار در سر بروز می نمایند. حتی ممکن است در اثر گردش ناکافی خون در پوست سرتان دچار ریزش مو شوید. همه این علائم نه تنها از جنبه فیزیکی و روانی ناراحت نماینده اند، بلکه بر ظاهر و زیبایی تان نیز اثر می گذارند.

شما حتی اگر به خوبی از پوستتان مراقبت کنید، به طور منظم به متخصص زیبایی پوست مراجعه کنید و تزریق هایی برای زیبایی انجام دهید، باز هم همه این ها کافی نیستند تا صورتتان را جوان و شاداب نگه دارند. شرایط عضلات و تاندون های سر و گردن نقش بزرگی در جلوه صورتتان دارند و نه تنها بر رنگ صورتتان اثر می گذارند، بلکه می توانند معین نمایند افتادگی پلک و چین و چروک و ناهمسانی در چهره تان داشته باشید یا نه.

در این مطلب به شما خواهیم گفت آپونوروز اپی کرانیال چیست و چرا یک ماساژ فوری روزانه می تواند تاثیرات قابل توجهی در عضلات صورت و لیفت آن ها داشته باشد.

آپونوروز اپی کرانیال صفحه نازک و تاندونی است که بطن های اکسیپیتال و فرونتالیس عضله اکسیپیتوفرونتال را به هم وصل می نماید، ضمن اینکه لبه های خارجی آپونوروز به فاشیای گیجگاهی متصل می شوند. پوست سر طی سال ها، کم تحرک تر می گردد و قابلیت کشسانی خود را از دست می دهد و بیشتر به جمجمه می چسبد. این اتفاق باعث می گردد جریان خون در مویرگ های ریز پوست سر کاهش یافته و تاثیری شبیه یک لاستیک فشرده ایجاد گردد که روی سر فشار وارد نموده و صورت را به پایین می کشد. این زمانی است که پلک ها دچار افتادگی می شوند و چین و چروک ها روی صورت خودنمایی می نمایند و صورت فُرم کلی خود را از دست می دهد.

شرایط سالم و مطلوب پوست سر زمانی است که تحرک خوبی داشته باشد و این حالت با ماساژ این ناحیه از سر قابل بازیابی و تقویت است. پوست سر هر چه تحرک پذیری بیشتری داشته باشد، صورتتان جوان تر به نظر خواهد رسید.

بزرگ ترین نتایج ماساژ پوست سر چیست؟

تعذیه بهتر فولیکول های مو و در نتیجه رشد بهتر موها

بهبود جریان خون و تخلیه لنفاوی

یاری به عملکرد قلب

کاهش شدت سردرد

تورم کمتر صورت خصوصا در قسمت بالایی صورت

یک لیفت طبیعی برای صورت

جلوه کمتر چین و چروک های پوست صورت

کشیدن طرفین سر

موهای دو طرف سرتان را از ریشه (تقریبا دو سانتیمتر بالاتر از گوش ها) چنگ بزنید و نگه دارید. حرکت پوست سرتان را حس کنید و موهای را اندکی به سمت بالا بکشید. این شرایط را حفظ کنید. سرتان را کمی به سمت جلو خم کنید تا تنش میان مو و پوست سر کمی بیشتر گردد و با دست هایتان حرکات دورانی در جهت عقربه های ساعت و خلاف عقربه های ساعت ایجاد کنید. این کار را 30 تا 40 ثانیه انجام دهید.

کشیدن پشت گوش ها

موهایتان را در قسمت پشت گوش ها، بیشتر نزدیک به پشت سر، چنگ بزنید و حرکت پوست سرتان را حس کنید و موها را کمی به سمت بالا بکشید. این شرایط را حفظ کنید و سپس با حرکات دورانی به آرامی دست ها را حرکت دهید. این کار را 30 تا 40 ثانیه ادامه دهید.

کشیدن پیشانی و پشت سر

موهای پشت سر و پیشانی تان را (در خط رویش مو) چنگ بزنید و موها را کمی به سمت بالا بکشید. این شرایط را حفظ کنید و سپس با حرکات دورانی دست ها را حرکت دهید. این کار را 30 تا 40 ثانیه انجام دهید.

کشیدن پیشانی به سمت عقب

انگشتان هر دو دست را روی پیشانی و روی خط رویش مو قرار دهید و با اندکی فشار و حرکات دورانی به سمت بالای سر حرکت دهید. نسبت به نقاطی که درد احساس می کنید احتیاط کنید. این حرکت را 30 تا 40 ثانیه ادامه دهید.

ماساژ پشت سر

انگشتان هر دو دست را روی پشت سرتان قرار دهید و آن ها را با کمی فشار و با حرکات دورانی به سمت گردن بکشید. نسبت به نقاط دردناک احتیاط کنید. این حرکت را 30 تا 40 ثانیه ادامه دهید.

تخلیه لنف ها

دست هایتان را مشت نموده و آن ها را روی استخوان های طرفین سر در پشت سرتان قرار دهید. این نقاط را با مشت هایتان با حرکات دورانی ماساژ دهید. این حرکت را 30 تا 40 ثانیه ادامه دهید تا به تخلیه لنف هایتان یاری کنید.

این ماساژها را می توانید طی روز انجام دهید، اما بهترین زمان انجام این حرکات دقیقا بعد از بیدار شدن از خواب و در شرایط نشسته یا ایستاده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 705

به "تصاویر ، چین و چروک های صورتتان را با چند حرکت ساده محو کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، چین و چروک های صورتتان را با چند حرکت ساده محو کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید