تشخیص گازهای خطرناک در صنایع با دستگاه ایرانی ممکن شد

به گزارش مجله پارمیسفان، دکتر مجتبی رضایی از متخصصان و کارآفرینان بازگشته به کشور از کانادا و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: تا به امروز سنسورهای تشخیص گازهای خطرناک برای منازل و بعضی اماکن طراحی شده بود اما ما پیروز شدیم که آنالایزر گازهای خطرناک را برای صنایع طراحی کنیم.

تشخیص گازهای خطرناک در صنایع با دستگاه ایرانی ممکن شد

وی با بیان اینکه فرق این انالایزر با سنسورها در عملکرد، کارایی و حساسیت آنهاست، گفت: سنسور و آنالایزرها گازهای خطرناک را تشخیص می دهند اما آنالایزرها گازهای خطرناک در اماکن صنعتی را تشخیص می دهند و درصد خطای آنها پایین است.

به گفته رضایی، این آنلایزرها گازهای خطرناکی که آلاینده محیط زیست هستند یا گازهای خطرناک H2S، گازهای متان که انفجار ایجاد می نمایند را تشخیص داده تا از حوادث احتمالی ناشی از انفجار جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه سنسورهای تشخیص گازهای خطرناک مناسب اماکن صنعتی نیستند، گفت: زیرا زود کارایی و خاصیت این سنسورها کاهش پیدا می نمایند اما آنالایزرها به صورت هوشمند گازها را بررسی می نمایند و احتمال اینکه خطا داشته باشند پایین است.

رضایی با تاکید بر اینکه در ساخت این آنالایزرها از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده کردیم، گفت: آخرین تکنولوژی بکارگرفته شده در این بررسیرها در سطح جهان استفاده از لیزر است که در این محصول فراوریی از لیزر استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه قرار است در یک پالایشگاه اولین نمونه را تست کنیم گفت: پیش بینی می کنیم که تا دوماه دیگر اولین نمونه در پالایشگاهی نصب گردد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: صفرتاصد ساخت این دستگاه را در این شرکت داشته ایم و دانش فنی آن را بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه ما در کشور تقریباً بر اساس تخمین هایمان بیش از 5 هزار انالایزر احتیاج داریم، بیان نمود: در حال جذب سرمایه گذار هستیم که بتوانیم این احتیاج را با فراوری انبوه برطرف کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه ما در این شرکت نیز توانایی صادرات بالایی داریم، گفت: ما می توانیم کشورهای همسایه همچون عراق را در نظر بگیریم و حتی به آنها ارائه خدمات هم بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1265

به "تشخیص گازهای خطرناک در صنایع با دستگاه ایرانی ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص گازهای خطرناک در صنایع با دستگاه ایرانی ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید