تست مقاومت شیائومی 12S اولترا در برابر خط و خش، آتش و خمیدگی

به گزارش مجله پارمیسفان، اگر علاقه مند به تست های عجیب و غریب و سنگین گوشی های هوشمند هستید، تست مقاومت شیائومی 12S اولترا در برابر آتش و خمیدگی را از دست ندهید.

تست مقاومت شیائومی 12S اولترا در برابر خط و خش، آتش و خمیدگی

شیائومی 12S اولترا را شاید بتوان تنها پرچم داری دانست که شرکت چینی برای فراوری آن واقعا هزینه کرد. از جمله این هزینه ها می توان به بهای سنسور 1 اینچی بزرگ و قدرتمند آن اشاره نمود که شیائومی در ساختش با سونی وارد یک همکاری طولانی مدت شد. همکاری که به لطف مهندسین هر دو شرکت، نتیجه فوق العاده خوبی را هم رقم زد.

اما آنچه که قصد داریم در این مطلب به آنالیز آن بپردازیم، کیفیت دوربین این گوشی نیست. بارها و بارها در این رابطه مطالبی منتشر شد و در نتیجه ما نمی خواهیم بار دیگر به این موضوع بپردازیم. عملکرد این گوشی در زمینه عکاسی و فیلم برداری معین است و پرداختن به آن هم خیلی نتیجه جدیدی را رقم نمی زند.

آنچه که می خواهیم به آن بپردازیم، مقاومت شیائومی 12S اولترا در برابر خط و خش، خمیدگی و آتش است. اگر نخستین بار است که ویدیوی تست مقاومت محصولی را می بینید، قطعا با شنیدن این بخش ها شگفت زده و متعجب خواهید شد چون در تست مقاومت غالبا عملکرد گوشی در برابر زمین سفت مورد آنالیز قرار می گرفت.

زک نلسون که در یوتیوب به عنوان JerryRigEverything شناخته می گردد، همواره همین بلا را سر گوشی های هوشمند می آورد. او در ابتدا با اجسام تیز، مقاومت نمایشگر را در برابر خط و خش می سنجد و سپس با تیغ کاتر به جان فریم و پنل پشتی گوشی می افتد تا کیفیت آن ها را آنالیز کند. کمی بعد، یک فندک را تا زمانی که نمایشگر رنگش تغییر کند، به سمت آن می گیرد تا ببیند آیا پیکسل ها بعد از سوختگی بار دیگر به شرایط عادی باز می گردند یا خیر. در نهایت هم گوشی را با فشار سنگین دست، خم می نماید تا ببیند کیفیت ساخت فریم ها چگونه است.

این تست هایی است که همواره او روی گوشی ها انجام می دهد و اگر هم محصولی توانست از این مراحل جان سالم به در ببرد، قطعا از لحاظ کیفیت ساخت می تواند کاربران را راضی نگه دارد. گوشی های زیادی این تست ها را با موفقیت پشت سر می گذارند اما یک سری از آن ها نظیر راگ فون 5 یا وان پلاس 10 پرو هم به شدت شکست می خورند و از کار می افتند.

حال این پرسش شاید برایتان به وجود بیاید که برترین و قدرتمندترین پرچم دار شیائومی یعنی 12S اولترا در تست مقاومت چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت؟ این گوشی واقعا در نگاه نخست محکم و جان سخت به نظر می رسد، اما در عمل، شاید نتواند انتظارات را برآورده کند. اگر به هر دلیلی نمی توانید ویدیو را مشاهده کنید، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

این گوشی در تست خط و خش توانست مثل هر گوشی پرچم دار جدیدی، تا فشار سطح 6 مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد اما در فشار سطح 7 و 8 خط و خش های عمیق تری برداشت. این را نمی توان ایراد خاصی در نظر گرفت چون تمام گوشی ها دراین بخش عملکرد مشابهی از خود به نمایش گذاشته اند. پنل چرم پشتی هم بلافاصله بعد از تماس تیغه تیز کاتر، از بین رود که اصلا انتظاری جز این هم از آن نداشتیم.

در تست بعد، زک نلسون با آتش به سراغ نمایشگر رفت که بعد از مدتی، رنگ پیکسل ها از بین رفت و دیگر هم به شکل سابق برنگشت. تعداد کمی از گوشی ها از این تست سربلند بیرون آمدند که این یعنی می توان تا حدودی عملکرد شیائومی 12S اولترا را در این زمینه توجیه کرد.

در نهایت هم رسیدیم به سخت ترین تست زک نلسون یعنی تست خمیدگی که اگرچه نماینده شیائومی مقاومت خوبی از خود به نمایش گذاشت و از کار نیفتاد، اما فریم منتهی به پایین ماژول دوربین، شکست. معین نیست اگر ماژول به این بزرگی نبود، چه اتفاقی می افتاد چون به نظر می رسد اینکه گوشی توانست تا حدودی در این بخش مقاومت کند، به خاطر ماژول غول پیکرش بوده باشد.

با این حال چون این گوشی نشکست و در این حالت هم هیچ آسیبی به نمایشگر وارد نشد، زک نلسون آن را در دسته گوشی هایی قرار داد که از تست هایش جان سالم به در بردند. نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2134

به "تست مقاومت شیائومی 12S اولترا در برابر خط و خش، آتش و خمیدگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست مقاومت شیائومی 12S اولترا در برابر خط و خش، آتش و خمیدگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید