بیشترین تخلفات بازار در 7 ماه سال جاری چه هستند؟

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران (پانا) - مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت در 7 ماه سال جاری بیشترین تعداد شکایات دریافتی از بازار به ترتیب به گرانفروشی، کم فروشی و تقلب تعلق داشته است.

بیشترین تخلفات بازار در 7 ماه سال جاری چه هستند؟

به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سید مجتبی سجادی جزی با بیان اینکه در هفت ماه سال جاری بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی ، کم فروشی و تقلب تعلق داشته است، اظهار کرد: از ابتدای سال تا انتها مهرماه سال جاری 121 هزار و 870 فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شرح داد: از مجموع شکایات رسیدگی شده 4 هزار و 753 فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و 6 هزار و 331 فقره منجر به عدم احراز تخلف و 4 هزار و 463 فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

سجادی با اعلام اینکه از این تعداد شکایات 13 هزار و 534 فقره مربوط به کالا است، گفت: 2 هزار و 13 فقره مربوط به خدمات بوده است.

وی اضافه نمود: در همین مدت، بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 10 هزار و 216 فقره به صورت تلفنی، 2 هزار و 69 فقره به صورت حضوری و 3 هزار و 262 فقره بصورت کتبی بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1944

به "بیشترین تخلفات بازار در 7 ماه سال جاری چه هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین تخلفات بازار در 7 ماه سال جاری چه هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید