برای پیشگیری از بروز چاقی در ایام نوروز آجیل کم نمک بخورید

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بر ضرورت مصرف درست و اندازه آجیل و مغز ها به منظور پیشگیری از بروز چاقی در ایام نوروز تاکید کرد.

برای پیشگیری از بروز چاقی در ایام نوروز آجیل کم نمک بخورید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، خانم دکتر زهرا عبداللهی، در آستانه فرا رسیدن سال نو و تعطیلات نوروزی، توصیه های تغذیه ای را متذکر شد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی، معمولاً برنامه غذایی روزانه ما تغییر می کند و این تغییرات ممکن است سلامت افراد را به خطر بیاندازد.

خانم عبداللهی بیان داشت: یکی از مسائل اساسی که بیشتر مردم در ایام نوروز با آن مواجهند، اضافه وزن ناشی از مصرف زیاد شیرینی، شکلات، آجیل و تنقلات است.

وی ادامه داد: اضافه وزن و چاقی خود زمینه ساز دیابت نوع 2، فشار خون بالا، چربی خون بالا و بالاخره بیماری های قلبی عروقی است.

خانم دکتر عبداللهی تاکید کرد: افراد با رعایت نکاتی در تغذیه خود در این ایام می توانند از بروز اضافه وزن و چاقی پیشگیری کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مغز ها از جهت ارزش غذایی در هرم غذایی در گروه حبوبات قرار گرفته است که مواد مغذی مهم موجود در این گروه پروتئین، آهن، روی و برخی از انواع ویتامین های گروه B و کلسیم، مس و فسفر است.

خانم عبداللهی از جمله مسائل مهم هنگام خرید انواع مغزها، افزود: آجیل و خشکبار نباید آفت زدگی (آفت زنده) و یا بقایای آفت مرده داشته باشد. با توجه به درصد بالای روغن در این موارد، نباید طعم تند پیدا کرده باشد، در غیر این صورت نشانه فساد روغن است.

وی ادامه داد: نباید در معرض رطوبت قرار گیرند. رطوبت می تواند به ایجاد سم افلاتوکسین کمک کند. نباید دارای رنگ غیر طبیعی باشد. برخی افراد سودجو به هنگام بودادن برخی از مغز ها از رنگ های غیرمجاز صنعتی و یا شیمیایی استفاده می کنند که مصرف این رنگ ها سرطان زا است.

خانم عبداللهی گفت: انواع آجیل باید در شرایط خشک و خنک قرار داشته باشند. بعضاً دیده می گردد مغز ها در ویترین مغازه ها در معرض تابش نور مستقیم خورشید هستند که این امر می تواند باعث فساد مغز ها گردد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: وجود نمک زیاد در برخی از انواع آجیل می تواند باعث افزایش فشارخون شما گردد پس بهتر است از آجیل کم نمک یا بدون نمک استفاده کنید. مصرف نمک زیاد باعث تضعیف سیستم ایمنی می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1568

به "برای پیشگیری از بروز چاقی در ایام نوروز آجیل کم نمک بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پیشگیری از بروز چاقی در ایام نوروز آجیل کم نمک بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید