بازداشت دانشمند روسی در آلمان به اتهام جاسوسی

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرگزاری خبرنگاران- برلین روز دوشنبه از بازداشت دانشمند روسی در یکی از دانشگاه های آلمان و مظنون به جاسوسی برای روسیه اطلاع داد.

بازداشت دانشمند روسی در آلمان به اتهام جاسوسی

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق اعلام دادستانی فدرال در کارلسروهه که مسئول پرونده های جاسوسی است، این دانشمند روسی که فقط توسط دادگستری آلمان به عنوان ایلنور ان Ilnur N معرفی شده است، حداقل از اوایل اکتبر سال 2020 مظنون است که در یک سازمان اطلاعاتی روسیه استخدام شده است. وی به عنوان دستیار علمی در یک دانشگاه آلمانی کار می کرد.

به گفته این منبع، وی بین ماه اکتبر و ژوئن گذشته، حداقل سه بار با مأمور سرویس های اطلاعاتی خارجی روسیه ملاقات نموده است. حداقل طی دو مورد از این ملاقات ها او اطلاعاتی را در خصوص دانشگاه ارائه داد و در ازای آن پول نقد دریافت نموده است.

جزئیات بیشتری در خصوص این شخص یا دانشگاه آلمانی که وی در آن کار می نماید ارائه نشده است. دادستانی فقط بیان کرد وی دستیار علمی برای یک کرسی علمی-فنی بوده است.

بازرسی ها در منزل و محل کار وی انجام شد و روز شنبه قاضی حکم بازداشت وی را صادر کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در کنفرانس خبری از ارائه اطلاعات در این مورد خودداری کرد.

مسکو نیز تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1717

به "بازداشت دانشمند روسی در آلمان به اتهام جاسوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت دانشمند روسی در آلمان به اتهام جاسوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید