بازار ملک از نگاه مطبوعات

به گزارش مجله پارمیسفان، روزنامه دنیای اقتصاد- انحصارزدایی از وام مسکن

انحصار انتشار اوراق تسهیلات مسکن، با ورود یک بانک دولتی به این حوزه تامین اقتصادی، شکسته می گردد.

بازار ملک از نگاه مطبوعات

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

یک بانک طرحی برای پرداخت تسهیلات بلندمدت خرید مسکن از محل اوراق تهیه نموده که بر مبنای آن، به سپرده گذاران نوعی از حساب بانکی، در ازای یک دوره تعیین سپرده گذاری، اوراق تسهیلات مسکن تعلق می گیرد؛ به طوری که با خرید و فروش آن (امتیاز تسهیلات) در بازار رسمی، دامنه دسترسی خریداران مسکن به تسهیلات افزایش می یابد.

سکان انتشار این اوراق تا به امروز در اختیار بانک عامل بخش مسکن بوده است. اوراق چالش کمبود اعتبار را برطرف می نماید.

روزنامه شهروند- قیمت مسکن بدون جهش

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: در شرایطی که 1400 تریلیون تومان نقدینگی در کشور وجود دارد، با 20 تا 30 هزار میلیارد تومان نمی گردد صنعت ساختمان را تکان داد.

احمد خرم در پنجمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری و چهارمین نمایشگاه انبوه سازان استان تهران گفت: جهش سنگین نخواهیم داشت؛ چرا که بیشترین فراوری در بخش مسکن لوکس و درجه یک رخ داده است.

وی گفت: 45 سال پیش میانگین عمر مفید ساختمان ها در ایران 30 سال بود و آمریکا هم 30 سال بود. امروز عمر ساختمان ها در ایران به 20 تا 25 سال رسیده و آمریکا به 120 سال رسیده است. فاجعه از این بزرگتر در نابودی منابع کشور نمی توان متصور شد.

روزنامه دنیا صنعت- پرداخت وام 120 میلیونی در بانک ملی

مدیرعامل بانک ملی در مراسم رونمایی از طرح ویژه مسکن بانک ملی گفت : سقف دریافت وام با این طرح برای زوجین 120 میلیون تومان است و سود این تسهیلات 5/17 درصد با بازپرداخت 12 سال خواهد بود .

محمدرضا حسین زاده گفت : در این طرح سپرده گذاران این حساب علاوه بر دریافت سود سرمایه گذاری کوتاه مدت، امکان برخورداری از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را نیز خواهند داشت .

وی با اشاره به برنامه ریزی یک ساله بانک ملی برای راه اندازی این طرح اضافه کرد : این طرح البته با اخذ مجوز از سازمان بورس و بانک مرکزی رونمایی شده و به زودی اجرا می گردد .

روزنامه مردم سالاری - ضرباهنگ رشد مسکن ادامه می یابد؟

کارشناسان بر این باورند ضرباهنگ رشد قیمت مسکن که بیشتر در حوزه آپارتمان های با قیمت متوسط تهران روی داده است، احتمالا نمی تواند برای مدت طولانی ادامه پیدا کند؛ چرا که از قدرت خرید متقاضیان موثر این بازار فراتر رفته است.

در 9ماهه ابتدای سال جاری معاملات 12درصد و قیمت مسکن شهر تهران 8 درصد افزایش یافت.

اما موضوع این است که این رشد از ابتدای پاییز شدت بیشتری یافته است؛ به طوری که آذر در شهر تهران معاملات 50 درصد و قیمت 15درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد نشان داد که این امر شرایط موجود را با نگرانی هایی بابت جهش قیمت مسکن روبه رو نموده است.

در ماه های قبل کارشناسان پیش بینی می کردند که قیمت مسکن نهایتا 2 درصد بالاتر از نرخ تورم قرار گیرد اما می بینیم که در آذر رشد قیمت مسکن 6 درصد بالاتر از تورم نقطه به نقطه ایستاد/مجله خبری دلتا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 796

به "بازار ملک از نگاه مطبوعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ملک از نگاه مطبوعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید