انتخاب روز ثبت کاروانسرای تاریخی ینگی امام به عنوان روز فرهنگی هشتگرد باعث افتخار است

به گزارش مجله پارمیسفان، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، انتخاب روز ثبت کاروانسرای تاریخی ینگی امام به عنوان روز فرهنگی هشتگرد باعث افتخار است.

انتخاب روز ثبت کاروانسرای تاریخی ینگی امام به عنوان روز فرهنگی هشتگرد باعث افتخار است

فریدون محمدی اظهار کرد: نام شهرستان ساوجبلاغ به مرکزیت شهر هشتگرد از نظر تنوع رشته های فعال صنایع دستی، قرارگیری در جغرافیایی ویژه و منحصر بفرد، تعدد جاذبه های گردشگری طبیعی و کشاورزی و از همه مهمتر وجود آثار و ابنیه گران سنگ تاریخی و فرهنگی همیشه مورد توجه اهالی فرهنگ و تاریخ بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اظهار کرد: به خود می بالیم که دست اندرکاران فهیم و با درایت شهر هشتگرد روز ثبت یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی استان و ایران کاروانسرای ینگی امام در لیست آثار ملی ایران را به عنوان روز فرهنگی هشتگرد انتخاب کردند.

محمدی با ابراز امیدواری از اینکه پرونده کاروانسراهای جاده ابریشم با موضوع کاروانسرای ینگی امام در سالهای آینده ثبت جهانی گردد، گفت: توجه همیشگی به مواریث فرهنگی و نه فقط در یک روز خاص موجب رشد و بالندگی مالی، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه ای است.

وی با تبریک روز فرهنگی هشتگرد به مردم این شهر اضافه کرد: از خداوند متعال برای آن خطه زیبا و تاریخی، آبادانی و برای مردمانش سربلندی را در طول تاریخ خواستارم.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آذر 1401 بروزرسانی: 16 آذر 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2199

به "انتخاب روز ثبت کاروانسرای تاریخی ینگی امام به عنوان روز فرهنگی هشتگرد باعث افتخار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب روز ثبت کاروانسرای تاریخی ینگی امام به عنوان روز فرهنگی هشتگرد باعث افتخار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید