اعمال محدودیت های زمستانی در شبکه برق استان زنجان

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در فصل سرما محدودیت هایی از قبیل کاهش روشنایی در معابر اعمال می گردد.

اعمال محدودیت های زمستانی در شبکه برق استان زنجان

علیرضا علیزاده در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سهمیه تعدیل بار مشخص شده زمستان پارسال برای استان زنجان 4814 کیلووات بود که با اقدامات اجرا شده در این شرکت توانستیم بیش از 5000 کیلووات از بار شبکه را کاهش دهیم و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و محدودیت های فراوری انرژی در کشور، این محدودیت ها در زمستان سال جاری نیز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به ورود جبهه هوای سرد و آسیب به شبکه توزیع برق استان، اضافه نمود: اقدام فراگیر با هدف بهینه سازی شبکه توزیع برق و با رویکرد افزایش پایداری سیستم های توزیع در همه شهرهای استان اجرا می گردد.

این مسئول در رابطه با احتمال خاموشی و قطع برق مشترکان در زمستان سال جاری، ادامه داد: بدون شک با افزایش مصرف گاز در کشور در بخش فراوری برق دچار مشکل خواهیم شد و به همین سبب باید محدودیت هایی را نیز در فصل زمستان اجرا کنیم تا بتوانیم از خاموشی ها بکاهیم و با توجه به اطلاع رسانی ها در مورد کاهش مصرف می توان با اقدامات ساده ای که مشترکان انجام می دهند، فصل زمستان را بدون قطعی برق و خاموشی پشت سر گذاشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به محدودیت روشنایی معابر و بزرگراه ها، توضیح داد: با تعدیل روشنایی معابر و بزرگراه ها در زمستان پارسال به تعداد 25 هزار و 470 دستگاه چراغ روشنایی خاموش شد، البته نقاط حادثه خیز شهری و بین شهری که روشنایی آن ها الزامی بود، از این طرح مستثنی بودند و خاموشی تعدیل بار در این نقاط انجام نگرفت.

علیزاده یادآور شد: بعلاوه برای مصارف برق غیرضروری مانند نمای ساختمان ها نیز اکیپ های ویژه ای تشکیل و با شناسایی این ساختمان ها و تذکرهای لازم و از هدر رفتن برق برای نمای ساختمان پیشگیری خواهد شد.

وی همکاری شهروندان و مشترکان برای سپری کردن زمستان بدون خاموشی را مهم ترین راه چاره کمبود برق در زمستان دانست و اظهار داشت: بدون شک هیچ اقدامی به مقدار همکاری و همراهی شهروندان در تعدیل بار شبکه تاثیرگذار نخواهد بود و شهروندان با کاهش 10 درصدی مصرف برق خود در زمستان می توانند فصل سرما را بدون خاموشی سپری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1935

به "اعمال محدودیت های زمستانی در شبکه برق استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال محدودیت های زمستانی در شبکه برق استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید