اشتباهاتی که در هنگام شارژ کردن گوشی باید از آن ها اجتناب کنید

به گزارش مجله پارمیسفان، اکثریت قریب به اتفاق کاربران به ندرت به نحوه شارژ تلفن خود اهمیت می دهند و معمولاً فقط زمانی این کار را انجام می دهند که آسیب قابل تعمیر نباشد. به این علت است که آن ها ایده هایی را که تولیدنمایندگان به شما منتقل نمی نمایند، اما مهم هستند، کاملا نادیده می گیرند.

اشتباهاتی که در هنگام شارژ کردن گوشی باید از آن ها اجتناب کنید

به گزارش خبرآنلاین؛ اگر می خواهید گوشی شما تا حد ممکن دوام بیاورد، به این نکات توجه کنید.

1- از شارژر اصلی بهره ببرید

استفاده از شارژر های تلفن هوشمند با منشا مشکوک یکی از بزرگترین اشتباهات و بعلاوه یکی از رایج ترین آن ها است. از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق سازندگان کانکتور و شارژر رسمی را در جعبه به همراه دستگاه ارائه می دهند، استفاده از آن در این زمینه لازم است. در غیر اینصورت به یک فروشنده رسمی یا معتبر مراجعه کنید و شارژری را پیدا کنید که با گوشی هوشمند شما سازگار است. این در خصوص کابل نیز صدق می نماید.

2- اجازه ندهید شارژ گوشی شما همواره تمام گردد

به گفته کارشناسان، درصد شارژ مناسب بین 20 تا 80 درصد متغیر است. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گوشی، نباید 100 درصد شارژ یا 0 درصد شارژ گردد.

3- شارژر را از پریز خارج کنید

گوشی های هوشمند مدرن این قابلیت را دارند که با رسیدن باتری به 100 درصد، شارژ را متوقف نمایند. با این حال، این بدان معنا نیست که شارژر از کار افتاده است. این مسئله منجر به ضعیف شدن باتری می گردد. بعلاوه توصیه می گردد هنگام شارژ از گوشی هوشمند استفاده نکنید.

4- گرما برای عمر باتری مضر است

دما علاوه بر عوامل ذکر شده، نقش مهمی در استقامت و بهبود عمر باتری دارد. در واقع، این احتمالاً بزرگترین تهدید برای سلامت طولانی مدت باتری ها است. دمای بالا باعث می گردد باتری بسیار سریعتر از زمانی که در دمای میانه ذخیره می گردد، تحت فشار قرار گرفته و ظرفیت خود را از دست بدهد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2229

به "اشتباهاتی که در هنگام شارژ کردن گوشی باید از آن ها اجتناب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهاتی که در هنگام شارژ کردن گوشی باید از آن ها اجتناب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید