ابطال موافقت نامه تأسیس 2 منطقه نمونه گردشگری در قم

به گزارش مجله پارمیسفان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از معین و تکلیف فرصت های سرمایه گذاری غیر فعال و ابطال موافقت نامه تأسیس 2 منطقه نمونه گردشگری در این استان خبر داد.

ابطال موافقت نامه تأسیس 2 منطقه نمونه گردشگری در قم

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، علیرضا ارجمندی روز یک شنبه ششم تیرماه 1400 در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم که به ریاست یونس عالیپور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم برگزار گشت، اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری ابتدای بزرگراه قم - تهران با مساحتی حدود 98 هکتار با سطح خدمات ملی که در سال 1387 به تصویب هیئت وزیران رسیده است از جمله فرصت های سرمایه گذاری معطل مانده و غیر فعال استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم ادامه داد: از مزایا و امتیازات منطقه نمونه گردشگری ابتدای بزرگراه قم - تهران مجاورت با شهر قم، جهت دسترسی به 17 استان کشور، تردد فراوان گردشگران است که مقرر بود که در زمینه های اقامتی، تفریحی، نمایشگاهی، بازارچه سوغات و صنایع دستی فعالیت داشته باشد که متأسفانه سرمایه گذار تا به امروز اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

ارجمندی با پیشنهاد ابطال موافقت نامه تأسیس منطقه نمونه گردشگری جمکران، اضافه کرد: این منطقه نمونه در شهر قم و در محدوده کوه خضر نبی و کوه برادران با مساحتی حدود 10 هکتار با سطح خدمات استانی از دیگر فرصت های سرمایه گذاری معطل مانده و غیر فعال در استان است.

او با اشاره به مزایای این منطقه نمونه گردشگری که در مجاورت مسجد مقدس جمکران قرار داد، ادامه داد: زمینه های سرمایه گذاری در این منطقه ایجاد مراکز اقامتی، تفریحی، فرهنگی و پذیرایی است که سرمایه گذار از سال 1384 تا به امروز هیچ اقدام انجام نداده است.

او با بیان این که سرمایه گذاری در منطقه ها نمونه گردشگری بسیار سنگین است شرح داد: دولت همواره مساعدت های لازم را به سرمایه گذران بخش گردشگری داشته است اما نباید این اقدام دولت به سوء استفاده و مباحث مرتبط با زمین خواری منجر شود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1754

به "ابطال موافقت نامه تأسیس 2 منطقه نمونه گردشگری در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابطال موافقت نامه تأسیس 2 منطقه نمونه گردشگری در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید