آموزش های مجازی دانشگاه ها نیازمند اعتبارات میلیاردی

به گزارش مجله پارمیسفان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برای تقویت زیر ساخت ها، سرور ها و پهنای باند به منظور آموزش های مجازی اعتبارات میلیاردی توسط دانشگاه ها ضروری است.

آموزش های مجازی دانشگاه ها نیازمند اعتبارات میلیاردی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

شجاع احمدوند، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره هزینه آموزش های مجازی در این دانشگاه اظهار کرد: هر کدام از دانشگاه ها یک مرکز فناوری و زیر ساخت های حداقلی برای برگزاری کلاس ها به صورت مجازی داشته اند که می توانستند از آن ها استفاده نمایند.

او اضافه نمود: در شرایط کرونایی و مجازی شدن آموزش ها به پهنای خیلی قوی احتیاج بود که متاسفانه مجبور به اجاره آن ها از بعضی مکان ها به علت نداشتن پهنای باند شدیم همچنین وجود سرور های مورد احتیاج برای ارائه کلاس ها و ضبط فایل کلاس های مجازی امری لازم و حیاتی بود؛ چرا که در کلاس های حضوری دانشجویان به صورت فیزیکی حضور دارند، اما در آموزش های مجازی عدم دسترسی به اینترنت باعث آزار و اذیت دانشجویان و استادان خواهد شد؛ بنابراین ضروری است تا تمامی فایل های صوتی استادان در آموزش های مجازی ضبط گردد تا در صورت از دست دادن کلاس ها دانشجویان بتوانند از این فایل های ذخیره شده در سامانه استفاده نمایند.

احمدوند توضیح داد: نگهداری فایل های ضبط شده در سامانه احتیاجمند سرور های بسیار قوی است با وجود اینکه قیمت تهیه سرور ها به شدت افزایش پیدا نموده است و اگر سروری با قیمت حدود 200 الی 300 میلیون تومان تا انتها سال 98 تهیه می شد در حال حاضر به قیمت 700 الی 800 میلیون تومان رسیده است و به همین علت آموزش های مجازی هزینه های بسیار زیادی را بر دانشگاه ها تحمیل نموده اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه هزینه آموزش های مجازی در دانشگاه ها میلیاردی است، تاکید نمود: برای تقویت زیر ساخت ها، سرور ها و پهنای باند به منظور ارائه آموزش های مجازی خرج کردن هزینه های میلیاردی توسط دانشگاه ها ضروری است. همچنین در کنار تمامی این موارد برگزاری 40 الی 50 کلاس آموزشی، ساخت انواع کلیپ ها و ویدویو های آموزشی برای استادان هم هزینه های زیادی را برای دانشگاه به دنبال دارد.

او ادامه داد: دوره جدید آموزش های مجازی به صورت فراوری محتوا با وجود 40 الی 50 کلاس طی روز های آینده یعنی در میانه مرداد و شهریور برای استادان و دانشجویان برگزار می گردد تا دانشجویان به راحتی حضور استادان را حس نمایند و از این بابت نگرانی یا دغدغه ای نداشته باشند که عملی کردن این برنامه ها احتیاجمند آموزش هایی است که انتخاب استادان و استقبال آن ها توسط دانشگاه علامه طباطبایی صورت گرفته است؛ بنابراین شاید هزینه این برنامه ها زیاد آشکار نباشد، اما درست برگزار کردن آن ها بر دوش دانشگاه ها سنگینی زیادی خواهد نمود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: از آن جایی که بخشی از زیر ساخت های نام برده شده در ترم گذشته به منظور برگزاری آموزش ها به صورت مجازی وجود نداشت، بنابراین ناگزیر شدیم با یک شرکتی وارد تبادل نظر شویم تا بتوانیم سرور ها را به صورت اجاره ای داشته باشیم و مبلغی را به این شرکت ها به عنوان هزینه پرداخت کنیم؛ به همین علت در انتها سال بعضی از سرور ها را خریداری کردیم و تا حدود زیادی با شرایط بهتر روبرو شدیم، اما ناگفته نماند که همچنان احتیاجمند تقویت زیر ساخت ها و سرور ها هستیم تا بتوانیم کمی از دغدغه آموزش های مجازی جامعه کم کنیم.

احمدوند درباره مشکل اینترنت دانشجویان و استادان با توجه به آموزش های مجازی گفت: دغدغه اینترنت دانشجویان و استادان همچنان وجود دارد و شاید در سال گذشته به یکی از مسائل اساسی دانشگاه علامه طباطبایی تبدیل شده بود و بسیاری از دانشجویان ما دسترسی کافی به امکانات مجهز و مدرنی که لازمه دسترسی به شبکه های مجازی بود، نداشتند؛ برای مثال با موبایل ساده امور زندگی خود را می گذراندند و نمی توانستند به راحتی به اینترنت متصل شوند؛ بنابراین از آموزش های مجازی عقب می مانند.

او اظهار کرد: معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به علت عدم امکانات کافی دانشجویان در صورت اتصال به اینترنت به منظور شرکت در کلاس های مجازی و بهره وری از آن ها به ارائه یاری های حداقلی به وسیله خیرین به تقویت این بخش اقدام نموده است، اما همچنان احتیاجمند سرمایه گذاری در این بخش ها هستیم.

احمدوند اظهار کرد: کلاس های دانشگاه علامه طباطبایی به دو صورت حضوری و غیر حضوری یعنی تلفیقی از تاریخ 15 شهریور ماه در تمامی سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در انتها یادآوری کرد: حدود 1200 نفر از دانشجویان سالانه، در دانشگاه علامه طباطبایی پذیرش می شوند و ثبت نام می نمایند که سال جاری به علت شرایط نامساعد کشور از نظر ویروس کرونا این اتفاق در نیمه دوم در دانشگاه رخ خواهد داد.

  • امتحانات دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مجازی برگزار می گردد
  • اقدامات دانشگاه علامه طباطبایی برای برگزاری امتحانات مجازی
  • اینترنت دانشگاه علامه طباطبایی رایگان می گردد
  • امکان دسترسی به فایل کتاب های درسی در کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی فراهم شد
  • رونق و استقبال از دوره های MBA و DBA دانشگاه علامه طباطبائی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1181

به "آموزش های مجازی دانشگاه ها نیازمند اعتبارات میلیاردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش های مجازی دانشگاه ها نیازمند اعتبارات میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید